Canaal digitaal...

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
4.294
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
69
Het wordt steeds gekker met deze firma, ik ga al mijn abo's opzeggen dit kan gewoon niet langer, dan maar geen nederlandse tv kijk ik wel op bvn, dit is werkelijk een flut provider die het predicaat FLUT verdiend, ik heb de boys elders in europa gevraagt om zo snel mogelijk met een hack op ze te komen kunnen ze weer kaarten veranderen, en geloof me die komt...
 
Waarom die frustratie @pikkie ?
 
Waarom niet kjonker? Je ziet dat er toch een aantal mensen het met hem eens zijn.
Hij heeft toch gelijk? Het is toch te gek voor woorden, dat ze ELK jaar een verhoging van 10 euro vragen, voor iets wat hun zelf 0 euro kost?
Da's pure klantenpesterij.
 
Nou geen zorgen ouwe pik !
Die nieuwe kaart heb ik ook al weer helemaal open, hoef je echt niet de Boys elders te vragen.
Wat ze nou gedaan hebben slaat helemaal nergens op, dat noemen ze nou Seca 3 ... hahahahah ...

Cya ..
 
Black Tiger;200822 zei:
Waarom niet kjonker? Je ziet dat er toch een aantal mensen het met hem eens zijn.
Hij heeft toch gelijk? Het is toch te gek voor woorden, dat ze ELK jaar een verhoging van 10 euro vragen, voor iets wat hun zelf 0 euro kost?
Da's pure klantenpesterij.

Daar heb je gelijk in,wat kunnen we eraan doen en wat willen we er aan doen.
Als ze er volgende jaar er weer 10 euro bij doen accepteren wij dan ook gewoon weer.
Ik heb de kennis niet om de nieuwe card te klonen of te hacken,anders had ik het allang voor iedereen beschikbaar gesteld en ik denk de meesten wel hier denk ik.
 
wat kunnen we eraan doen en wat willen we er aan doen.
Als ze er volgende jaar er weer 10 euro bij doen accepteren wij dan ook gewoon weer.
Tja, er zijn eigenlijk maar 2 mogelijkheden.
1.) Je zegt ze helemaal vaarwel en als je perse digitale tv nodig hebt neem je Digitenne.
2.) En vermoedelijk zullen velen dat doen... je denkt na en dan... "ach, het prijsverschil met een gewoon abo is zo klein, dan kan ik evengoed een gewoon abo nemen". En dat is dus waar CD naar toe wilt.

Er is eigenlijk niets tegen te beginnen want CD trekt zich er toch geen bal van aan en dat kun je dus maken als je genoeg abo's hebt en het monopolie voor satelliet TV in Nederland en Belgie.

Een nieuwe card hacken en clonen etc. zou natuurlijk wel leuk zijn, het is in elk geval een wijze (zij het een illegale wijze) van protesteren.

Het beste zou helpen als gewoon alle settopbox mensen spontaan hun abonnement allemaal zouden opzeggen.
Probleem is dat de meesten te bang zullen zijn om zonder tv te zitten en al zou het je wel lukken, dan schorten ze de verhoging misschien op of draaien hem hooguit dat laatste tientje van dit jaar terug. Dan is het nog steeds te duur betaald.

Het blijft belachelijk om zo'n bedrag te moeten betalen voor commerciele zenders. Het is echter van onze eigen regering nog belachelijker om te bepalen dat het amusement (waarvoor de mensen de commercielen net willen hebben) net van de zenders weg moet of beperkt moet worden tot een minimum, waar wij allen ook aan meebetalen.
De publieke zenders namelijk.

Eerst had je daar nog wel eens wat dingen op en kon het nog een beetje de concurrentie aan. Maar dat schijnt niet te mogen. Na de laatste bemoeienissen van onze regering is er ook veel te veel afgevallen waarvoor het zich nog loonde om naar de publieke omroepen te kijken.
Als het toch alleen nog maar serieus moet, of zoveel mogelijk. Waarom moeten we er dan nog allemaal aan meebetalen aan dat stelsel?

Ik weet helaas ook geen oplossing. Niet wat je tegen de jaarlijkse verhoging van CD kunt doen en niet wat je tegen de maatregelen jegens het publieke bestel kunt doen.

Wat mij betreft mag CD ophoepelen en een andere meer klantgerichte organisatie het eens proberen.
 
Maar aan de andere kant timmeren ze ook aan vernieuwing en dat loopt ook in de papieren en dat mag toch best wel wat opleveren, Zie een stukje uit de nieuwsbrief:

Discovery Channel
Discovery Channel introduceert met ingang van 1 april haar nieuwe, frisse logo.

Dat is toch geweldig nieuws!!!!!


Woehaahhhaha
 
En er komt nog een history channel erbij per 1 april gaat ie in de lucht,volgen s hun nieuwsbrief.
Ik vindt de prijs die canal+ hanteert ook veelste hoog,en zou veel makkelijker er mee om kunnen met de prijs.
Als je met 1 kaart meerdere tv's zou kunnen bedienen legaal,maar nu moet je voor elke tegen een decoder en een smartcard hebben.
En dat vindt ik wel waardeloos van hun,ze willen de midden en de beide einden hebben en dat gaat weer ten koste van de consument.
 
Ach ja, dat geld wat het heeft gekost voor kaartwissel verhalen ze ook op de gebruiker. zie Premiere heeft ook verhoging doorgevoerd.

Ze doen maar waar ze zin in hebben. meerdere aanbieders zou een uitkomst bieden. maar in deze bare tijden. gaat niemand daarin investeren.ze kampen allemaal met teruglopende inkomsten.en aandelen die gehalveerd zijn.

Overstappen op DVB-T Zou een optie zijn. maar dan moet kpn de zenderaanbod gaan uitbreiden.

Ook het ontvangst laat soms nog te wensen over(bepaalde streken) buitenantenne meenst vereist.

Heb zelf ook DVB-T in plasma tv en moet zeggen gedecodeerde beelden zijn beter dan via sat. reciever. (misschien conax codering beter?) alles gaat via een actieve antenne met 21db.Gain.

Boycotten doet de consument toch niet. het is ook een soort heilige koe. en dat weten ze drommels goed.vandaar ook vaal arougante gedrag van die lui.

En tv beelden zijn haast niet meer wegtedenken in onze maatschappij. zelf heb ik geen abbo ook nooit gehad. zal hem ook nooit nemen. ook geen kabel.mensen zijn tv ziek tegenwoordig.waarvan 80% elende op te zien is.en herhalingen net of ze je beschouwen als demente en vergeetachtige vogels.

Het zelfde hoor je steeds over brandstofverhogingen. en niemand doet iets. alleen maar discussies. en geen daden.

De vuistregel is nog altijd: EENDRACHT MAAK MACHT. maar dat hebben ze gewist uit onze genen.we hebben allemaal een format gehad. en een nieuwe OS gekregen zonder eendracht.


Grtz/Sth.
 
stephopper;200845 zei:
Heb zelf ook DVB-T in plasma tv en moet zeggen gedecodeerde beelden zijn beter dan via sat. reciever. (misschien conax codering beter?) alles gaat via een actieve antenne met 21db.Gain.

Grtz/Sth.


Dat lijkt me werkelijk een sprookje gezien de bandbreedte die ze tot hun beschikking hebben voor dvb-t
 
Guardian;200847 zei:
Dat lijkt me werkelijk een sprookje gezien de bandbreedte die ze tot hun beschikking hebben voor dvb-t

Geen sprookje, er zijn talloze sat ontvangers waarvan het video gedeelte ronduit slecht is tijdens decoderen. met name maxdigital en humax is een voorbeeld.

Het Nederlandse Paket is ronduit slecht gedecodeerd. vergelijk het maar met premiere. jaren heen zijn ook de free to ear duitse kanalen vele malen scherper aan contrast. dat was vroeger al in de analoge tijd. nl alle broadcast van duitse afkomst daar kunnen nederlandse niet aan tippen.

Alle coderingen hebben verlies aan kwaliteit. ook de soort zoals nagra/conax/seca/irdeto zijn verschillen in. daarbij speelt de type ontvanger ook een rol.

Tot nu toe contanteer ik dat DVB-T erg strak is. HD kanalen laat ik in het midden.
Digitaal coderen is funest. maar ook soort reciever geeft wisselend beeld, is een ontvanger qwa video gedeelte niet te jovel gaat het nog beroerder uitzien tijdens decoderen.

Hoe slecht waren die eerste decoders niet van rtl4 e.d. een drama. waren ze free to. was het een plaatje.


Grtz/....
 
Groene hij gaat geweldig....
 
pikkie;200755 zei:
Het wordt steeds gekker met deze firma, ik ga al mijn abo's opzeggen dit kan gewoon niet langer, dan maar geen nederlandse tv kijk ik wel op bvn, dit is werkelijk een flut provider die het predicaat FLUT verdiend, ik heb de boys elders in europa gevraagt om zo snel mogelijk met een hack op ze te komen kunnen ze weer kaarten veranderen, en geloof me die komt...

Was is dat dan ?????
Nederlandse TV.
Ik denk niet dat je wat mist.
Een hele avond blues muziek dat zou leuk zijn i.p.v X factor.
 
Beste Janblues jou muziek mis ook mijn muziek maar ik denk in algemeen er zijn zat mensen die fatsoenlijk betalen en willen bekijken en als jij een duur spulletje hebt staan en cd vrziekt dat ga je toch koken want het lijkt dat deze maatschappij de nummer een award moet krijgen van hoe belazer ik mijn klanten.......
 
Guardian heeft groot gelijk met zijn twijfels aan het codeer verhaal van stephopper.
Stephopper heeft het over codering en over compressie, maar noemt ze beiden codering.
Er is geen verschil aan te wijzen als je over codering (irdeto/seca/conax of whatever) en beeld kwaliteit praat.
Vroeger toen het analoge signaal gecodeerd werd, was dat wel zo (haalde stephopper ook nog even aan).
Guardian's opmerking over bandbreedte slaat de spijker op de kop.
Digitenne komt hier alleen in huis als ik er eens wat mee wil gaan spelen (en omdat het signaal te vangen is), zeer zeker niet omdat het zo'n fantastisch signaal is.
KPN wil graag een compleet kabelaanbod in de bandbreedte van 3 tv frequenties proppen.
Dat is niet genoeg voor een fatsoenlijk signaal en laten we dan maar helemaal niet gaan denken over HDTV signalen.
Uiteraard zijn de kunsten van de betreffende ontvanger wel een maatgevende factor voor de beeldkwaliteit.
Dit zal je alleen opvallen als je veel verschillende apparaten tegenkomt en vergelijkt.

Het is dus goed mogelijk dat het betere beeld dat stephopper ervaart, door de hardware van de ontvanger in combinatie met de tv veroorzaakt word.
 
@Mas3, Natuurlijk bepaald de hardware het beeld wat je krijgt. kijk maar eens in een showroom van lcd/plasma zaken. je vist de betere er zo uit. dat heb je thuis niet met een enkele opstelling.

En de meensten gaan van hun eigen apparatuur uit.zoals ik ook. en moet concluderen dat bv ned.1 via DVB-T er beter uitkomt dan via hummax. nu is de ontvanger al bijna 10 jaar oud en was ook niet de betere qwa video gedeelte.

Maar toch moet er verschil zitten in coderen in mijn ogen.coderen bevordert de beeldkwaliteit niet in verbetering eerder verslechtering. en onderlinge verschillende cams coderingen. gaat de provider free to air dan is het beeld beter.het zal heus te maken hebben met de hardware die je hebt. maar coderen en encoderen heeft nadelen. maar zal verschillen geven op d.i.v hardware.

Mijn plasma tv de 42PX80EU 100 hertz van panasonic heeft een DVD-T Tuner on board en moet vastellen dat het beeld perfeckt is.

De beelden van een dreambox ken ik nog niet. maar misschien geeft dit een heel ander beeld. heb hier nog de maxplus2100 en de maxdigital. en geven nog slechtere beelden.
contrast is belabbert.

Maar goed een dream gaat er mogelijk binnekort achter.(wacht op onderdelen)en moet haast dan wel een betere beeld geven?dan praat ik niet over hd kanalen.Plasma tv is geen full HD en heb deze tv bewust gekozen omdat er zeer weinig verschil zal in full hd of hd ready .alleen bijna 200 euro was het duidelijkste verschil.


Grtz/Sth.
 
de nieuwe kaarten moeten betaald worden.

de hack die is er hahahhahahahahahahahahahahha
 
Verleden week dit schrijven aan de Consuwijzer doen toekomen:

Zoals u wellicht gehoord of gelezen hebt is Canaldigitaal momenteel bezig met een kaartwissel van hun smartcards. Deze kaartwissel is enkel en alleen nodig ter beveiliging tegen hackers. Het heeft niets met de kwaliteit van het zenderaanbod te maken, zoals ze in een begeleidend schrijven willen doen geloven. Maar omdat de beveiliging van de huidige smartcard achterhaald schijnt te zijn, vind canaaldigitaal het nodig om deze te vervangen. Echter, voor deze vervanging wordt een bijdrage van 9,95 euro door hun gevraagd. Dit stuit mij tegen de borst, het is toch van de zotte dat ( omdat hun beveiliging tegen hackers niet meer afdoende is) dat de abonnees daarvoor moeten betalen! Bovendien bezitten zij een monopoliepositie zodat er geen alternatieve zijn. Je wordt dus als klant gedwongen te betalen of het risico lopen dat je over een poosje geen beeld meer hebt. Wat mij ook bevreemd is dat er met twee maten gemeten wordt, de abonnees welke een uitgebreider pakket hebben genomen behoeven geen 9,95 euro te betalen. Ik vind dit een vorm van rechtsongelijkheid, die z.g.n betere beveiliging dient toch voor alle pakketten? Ik vermoed dat ze aan abonnees met het standaard- of basispakket te weinig verdienen en op deze manier de kans hebben gezien om van die abonnees wat meer geld te genereren. Stel dat de nieuwe smartcard binnen de kortst mogelijke keer wederom gehackt wordt, en er wederom een andere smartcard nodig zou zijn, moet de abonnees dan wederom hun knip trekken? Zo kunnen we wel aan de gang blijven. Ik vind dat de beveilliging van de smartcards onder de verantwoordelijkheid van Canaldigitaal valt en kosten i.v.m.wijzigingen c.q vervangen van smartcards niet op de abonnees verhaalt dienen te worden! Mijn vragen aan u: *Mag Canaaldigitaal nogmaals geld vragen voor een smartcard ( je hebt er tenslotte al voor betaald bij de 1e aanmelding!!) * Mag er onderscheid gemaakt worden tussen de goedkopere en duurdere pakketten? In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groet,

Dit was hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail van 2 april 2009. Uit uw e-mail komt naar voren dat Canal Digital bezig is met een kaartwissel van hun smartcards omdat deze beter geveiligd moet zijn voor hackers. Volgens u heeft het in ieder geval niets met de kwaliteit van het zenderaanbod te maken. U dient echter wel 9,95 te betalen voor de nieuwe smartcard. U zegt dat canal digital een monopoliepositie heeft en u daardoor niet de keuze heeft om naar een andere aanbieder te gaan. U wordt gedwongen om dit te betalen. U vraagt zich daarom af wat u kunt doen en of u vrplicht bent hiervoor te betalen. Wij kunnen u als volgt adviseren.

Bij overeenkomsten met een langere looptijd, zoals een abonnement, kunnen prijsverhogingen in de voorwaarden zijn geregeld. Dat betekent echter niet dat de dienstverlener vrij is zijn prijzen zomaar te verhogen. Een prijsverhoging moet redelijk zijn en passen bij omstandigheden waardoor de ondernemer genoodzaakt is zijn prijzen te verho gen. Dit moet in de voorwaarden staan omschreven. Bovendien moet u tijdig in kennis gesteld worden van de prijswijziging. De aanbieder moet wijzigingen in de algemene voorwaarden minimaal vier weken van tevoren bekend maken. Als een wijziging voor u als consument - op welk punt dan ook - nadelig is, mag u op dat moment zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen/ uw overeenkomst ontbinden.

De aanbieder moet u actief wijzen op deze mogelijkheid. De aanbieder moet de abonnee op de hoogte stellen van de inhoud van de voorgenomen wijziging.

Prijsverhogingen die niet passen in de in de voorwaarden geregelde situatie geven u ook het recht om de overeenkomst te be?indigen met ingang van de wijziging. Prijsverhogingen binnen drie maanden na sluiten van een abonnement worden altijd als onredelijk beschouwd.

Wat kan ik doen?

U kunt, indien u niet tevreden bent met de manier waarop uw aanbieder een dergelijke wijziging heeft aangekondigd, bezwaar maken tegen de w ijze van informeren. Wij adviseren u uw klacht schriftelijk (aangetekend) in te dienen bij uw aanbieder. Mocht dit geen resultaat hebben dan kunt u overwegen uw geschil in te dienen bij de rechter. Voor informatie omtrent uw specifieke rechtspositie en eventueel haalbaarheid van een rechtzaak verwijzen wij u door naar het Juridisch loket (T) 0900 - 8020, (I): www.juridischloket.nl) of (indien van toepassing) naar uw rechtsbijstandsverzekering.

Economische machtspositie

Overigens geldt voor ondernemingen met een economische machtspositie, dat zij op basis van de Mededingingswet geen buitensporige hoge tarieven mogen vragen. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) ziet er op toe dat ondernemingen zich aan deze wet houden.

Een onderneming heeft een economische machtspositie, indien zij haar gedrag kan bepalen zonder rekening te houden met concurrenten, afnemers of leveranciers. Daarbij is het van belang op te merken dat het niet verboden is om een economische machtspositie te hebben. Slechts het misbruiken van een dergelijke dominante positie kan een overtreding van de Mededingingswet betekenen.

Canal Digitaal heeft geen economische machtspositie op de markt voor doorgifte van radio- en televisiesignalen. Tot deze markt behoren ook bedrijven die doorgifte van radio- en televisiesignalen verzorgen via de kabelnetwerken, de ether (Digitenne), glasvezelnetwerken en DSL (Internet). Canal Digitaal heeft slechts een beperkt marktaandeel op deze markt.

Indien u niet tevreden bent met de dienstverlening van Canal Digitaal, zou u dus over kunnen stappen naar een andere aanbieder van (digitale) radio- en televisie.

Wij danken u voor uw melding. U hebt hiermee een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Waarom laat ConsuWijzer mij niet persoonlijk weten of een toezichthouder actie onderneemt op mijn klacht?

De toezichthouders ontvangen via ConsuWijzer jaarlijks tienduizenden meldingen. Helaas kunnen toezichthouders tijdens een onderzoek vaak niet bekend maken om welk bedrijf het gaat en wat er onderzocht wordt. Dat kan het onderzoek belemmeren. Het bedrijf zou met die informatie immers haar voordeel kunnen doen. Maar de uitkomst van een onderzoek kan natuurlijk ook zijn dat een bedrijf de wet n?et overtreedt. Meestal moet er dus eerst een uitspraak zijn voordat een toezichthouder de bedrijfsnaam en overtreding bekend kan maken. Uitspraken die openbaar zijn communiceert ConsuWijzer onder andere via www.consuwijzer.nl en in kranten.

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 2988710. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,

Mw. mr. P.C.M. Bijlenga
Hoofd ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
Postbus 1031


Nogmaals een poging gedaan:

Geachte mevrouw Bijlenga,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

Graag wil ik u op het volgende wijzen;

U schrijft:

Canal Digitaal heeft geen economische machtspositie op de markt voor doorgifte van radio- en televisiesignalen.

Voor doorgifte van de betreffende zenders via de kabel heb je helemaal geen smartcard nodig, en ik heb toch duidelijk in mijn schrijven heb aangegeven dat de problematiek over de smartcard gaat.

Voor doorgifte via de satelliet heeft Canal Digitaal wel degelijk een economische machtspositie!!!

Canal Digitaal heeft slechts een beperkt marktaandeel op deze markt.

Canal Digitaal heeft voor de ontvangst via de satelliet een 100% marktaandeel voor wat betreft het doorgeven van de Nederlandse zenders!!

Ik zou iig niet weten welke andere aanbieder hiervoor in de markt is.

Het opzeggen van het abonnement ( zoals u diverse malen in schrijven adviseert) is dus geen optie.

met vriendelijke groet,

Hierop het antwoord van Mevr. Bijlenga:

Vriendelijk dank voor uw reactie. U stelt dat Canal Digitaal wel een economische machtspositie heeft. Wij kunnen u hierover de volgende informatie geven.

Of een bedrijf een economische machtspositie heeft, hangt af van het marktaandeel. Om dat te berekenen moet je eerst weten wat de relevante markt dan precies is. OPTA heeft gezegd dat de relevante markt hier de markt voor het doorgeven van radio- en televisiesignalen is. Op deze markt heeft Canal Digitaal zoals gezegd geen economische machtspositie. Er zijn namelijk alternatieve manieren, zoals televisie via de kabel, digitale televisie of via internet. Satelliet televisie is dus geen aparte productmarkt.

Omdat Canal Digitaal geen economische machtspositie heeft, kan de NMa niet optreden. Zij mogen dus geld vragen voor een nieuwe kaart.

Voor meer informatie over een misbruik van een economische machtspositie verwijs ik u graag naar de speciale pagina op de Consuwijzer: http://www.co nsuwijzer.nl/Consumententhema_s/Misbruik_van_economische_machtspositie

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u naaraanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerustcontact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer 2989710. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,

Mw. mr. P.C.M. Bijlenga
Hoofd ConsuWijzer



Conclusie:
Ze zijn daar doof en blind, en weten beslist niet waar ze over praten.
 
Canal Digitaal heeft geen economische machtspositie op de markt voor doorgifte van radio- en televisiesignalen. Tot deze markt behoren ook bedrijven die doorgifte van radio- en televisiesignalen verzorgen via de kabelnetwerken, de ether (Digitenne), glasvezelnetwerken en DSL (Internet). Canal Digitaal heeft slechts een beperkt marktaandeel op deze markt.

Daar gaat het dus om, niet de manier waarop het signaal verspreid wordt maar wat er verspreid wordt bepaald de machts-/monopolie positie.

De Nma staat dus machteloos

Alternatieven:

1 - Kabel ( indien beschikbaa )
2 - Digitenne
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan