Cartridge besteld via 123....nl ----> service.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vandaag weer via deze webshop een nieuwe cartridge besteld.

Maar omdat de vorige cartridge [huismerk] niet herkent werd door mijn printer besloten om een originele HP en een huismerkcartridge te bestellen, gewoon om even te testen, want op de vorige van het huismerk zat een grotere print, of hoe noem je dat, op de kop van de cartridge.

Kort na de bestelling ging de telefoon, en ik kreeg iemand van 123....nl aan de lijn met de vraag waarom ik een originele en een huismerk besteld had.

Ik heb hem het verhaal uitgelegd, en ook meteen verteld dat ik over deze kwestie bij de vorige bestelling ook al een mail gestuurd had,
dat de huismerk cartridge niet meer herkent werd door mijn printer, en daar helaas geen antwoord over gehad heb.

Hij vond dit vreemd, maar in samenspraak is er dus besloten dat de originele hp cartridge niet bezorgd wordt, en dat ik eerst moet gaan testen of het huismerk van hun, wat altijd gewerkt heeft, nu nog werkt. De test die ik ga doen daar had hij al bewondering voor, en hij was blij met het gesprek wat we samen gehad hebben, want het kan dus ook op deze manier, testen zonder een klacht in te dienen zei hij.

Is dit niet zo dan gaat 123... verder, want de cartridges moeten het doen!

Mijn punt in dit geval is dat ik tevreden ben met hun belletje, en dat ze open staan voor het onderzoek wat ik aan het doen ben.
 
Het is natuurlijk niet de bedoeling reclame te maken voor bepaalde shops. Maar deze heeft inderdaad wel een goede service heb ik ook al meegemaakt.
Normaliter moeten hun cartridges het doen, maar het schijnt dat HP een paar keer updates heeft uitgebracht die problemen veroorzaakten zoals door jou omschreven.
Daar zijn dan weer rechtszaken over geweest en volgens mij heeft uiteindelijk 123 weer gewonnen en daarna HP weer deels. Ik heb het niet meer bij gehouden. Maar het is in elk geval wel mooi dat ze op deze manier even navraag doen en met je willen testen.
 
Ai jij was sneller met lezen dan ik met verwijderen , dat herken ik van je.?
In toners en ook in cartidges zitten chips die en het merk en type toner met de gegevens van aantal pagina's heeft.
Een teller in de printer wordt bij plaatsen van een nieuwe toner op 0 geprintte pagina's gezet en houdt bij hoeveel je pagina's je print en houdt daarmee je op de hoogte hoeveel je nog kunt printen.

Wil je snugger zijn en je toner met toner bijvullen wat super ernvoudig is. Dan blijft de teller nog op bv rest 200 pagina's staan en daar zijn die chips voor. Los te koop bij ALI en gebruikt in huismerk toners.

Nu ik toch bezig ben: je koopt een spotgoedkope laser printer met standaard garantie, als je je registreert krijg je er 3 jaar bij. En daar zit de clue je registreert de printer , ze hebben het macaddress en eens in de zoveel tijd krijg je een zogenaamde update. Maar die update is om alle illegale chips uit te zetten.
Gehaaide loeters.
 
Niet alleen HP plaatst updates om niet originele cartridges uit te schakelen, Canon doet dit namelijk ook. Ik gebruik nu een set cartridges die gekocht zijn op Ali en de kleur geel wordt blauw en de kleur blauw krijgt een lila kleur op de afdruk dit kan alleen maar software matig beïnvloed worden. :(
 
Woehahaha nee hoor in de cartridges zitten ook chipies schijnbaar zijn bij jou cartridges wokkels gebruikt.

De updates schakelen de cartridge uit meestal met een melding replace cartridge , maar van kleuren mengen heb ik nog nooit gehoord.
Maar zo krijgen je afdrukken wel een mooi Rob Cross effect.
 
Woehahaha nee hoor in de cartridges zitten ook chipies schijnbaar zijn bij jou cartridges wokkels gebruikt.

Daar zat ik eerst ook aan te denken @the matrix maar de eerste afdrukken waren prima toen ik de cartridges van Ali installeerde. Nadat ik de printer deze week weer gebruikte waren de afdrukken opeens van een minder kwaliteit. Het is een nieuwe printer en het is de eerste keer dat de cartridges zijn vervangen.
 
Even mijn excuses aanbieden voor mijn bovenstaande reactie.

Er was een cartridge verkeerd geplaatst en daardoor is de inkt zich later gaan mengen wat er voor zorgde dat de afdruk niet om aan te zien was. Dat de eerste afdrukken nog goed waren dat is te verklaren omdat de oude inkt nog in de printkop zat.

Inmiddels werkt hij zoals het hoort en ga ik mijn kop reinigen. :)
 
Hmm vreemd dat de printer dan niet begint te piepen dat een cartridge verkeerd geplaatst is. Lijkt erop dat die Canon dan zonder herkenning chips werken.
Maar fijn dat het weer oké is.
 
Inderdaad vreemd dat de printer niet is gaan klagen maar het is ook dom van mij dat ik bij het plaatsen niet goed heb opgelet, printer staat in een vrij donkere hoek en de kleur die je verwijdert plaats je normaal gelijk weer terug. Dus alles weer 123 snel terug plaatsen is bij mij dus niet goed verlopen. :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan