Cas interface en Matrix cam

Dr Diq

Sr. Member
Lid sinds
9 okt 2002
Berichten
329
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
Op mijn site nu een complete uitleg hoe te programeren met de Cas interface.

Ook software voor de interface en software voor in de module zijn hier te vinden.

Alle info vind je onder de CAM SOFTWARE button.
 
Oh ja, ik zoek nog verschillende dumpfiles voor de cams. Is er iemand die er een heeft die nog niet op mijn site staat en wil hem delen. Stuur hem dan even naar me op.
duck@drdiq.nl

Bedankt
 
Dr Diq.

ik heb op de satdag ook en cas gekocht.

gister de soft geinstaleerd op mijn notebook met win98 erop.
de ontvanger voor de zekerheid op een vrije zender gezet.
cas in de magic gedaan.
magic in de onvanger daarna aangezet.
op connect gedrukt en kreeg een melding van onbekende hardware of zoiets, en nu ziet de ontvanger de magic niet meer.

heb jij enig idee wat er fout kan zijn gegaan.

gr blokker
 
Zorg ervoor dat je in de bios je printerpoort goed insteld.

ECP en poortadres op 378/IRQ7

steek de module in de ontvanger, schuif de progger erin.
Sluit de printer kabel aan en daarna de voeding.
Zet nu de ontanger aan. ( vrij kanaal is een fabeltje )
Start nu Cas Studio op en klik op connect.

Als hij na de Xilinx schrijven de BIN file niet wil schrijven, moet je de computer rebooten.

BELANGERIJK

Zet de computer uit! Niet alleen opnieuw opstarten, dan blijft er spanning op de interface staan en krijgt hij geen reset!

Dit moet werken.
 
Nu de volgende vraag....

Heb hier de CAS interface en die werkt perfect op een magic module en herkent ook de flash. Nu heb ik hier echter twee maagdelijke Matrix CItjes liggen met Ucas 3.0 erop en als je die dus probeert te connecten geeft hij de bekende FFFFFFjes en zegt hij dat hij de flash niet kan vinden.

Iemand een oplossing daarvoor.

SW
 
helaas help allemaal niet,. misschien is mijn casinterfase niet goed.

omdat ik de hele dag op de tweedehandsmarkt gestaan heb kon ik hem pas tegen sluitingstijd halen en moest degene nemen die op de tafel lag.

maar hoe zou het kunnen als de cas kapot is dat ook mijn magic het nu niet meer doet hoop dat hij alleen maar leeg is en niet echt kapot.

is er iemand die in de buurt van utrecht woont en wil proberen of de magic nog te redden is.

gr blokker
 
blokker even een vraagje,je gebruikt toch wel een printerkabel?
en welke software heb je op de pc geiinstalleerd,cacstudio 2,1
 
ja een printerverlengkabel en heb casstudio21
 
externe voeding 9 volt.
controleer het platte kabeltje tussen voeding en interface eens.
zet de soft cas studio21 er eens opnieuw in.
ik heb mijn soft hier gehaald.
http://www.ucassupport.nl/casinterface/Software.htm
het zijn allemaal suggesties.
wat ik vreemd vind is dat je een melding krijgt onbekende hardware op je pc.
en dat je mm niet meer word herkend.
 
voeding is 8.3 volt.
kabeltje tussen printen is ok.
heb 2.0 en 2.1 soft geprobeerd op twee computers.

ik denk echt dat de cas kapot is, hoop dat mijn module niet is overleden.

gr blokker
 
Hallo Blokker1

de voeding moet echt minimaal 9 volt zijn probeer dat maar is
ik heb het zelfde probleem gehad
 
Mijn cas werd gelevert bij card...... met een 12 volt adapter en werkt perfect.
 
12 volt ook nog even geprobeerd, ook niets denk toch dat hij kapot is.

niemand met een cas in de buurt van utrecht?
gr blokker
 
Ik heb sinds zaterdag ook een cas interface en heb eerst de mr1.02 er in gezet en had verder geen problemen. Nu wilde ik gisteren de mr1.03 van xamuh er in zetten en kreeg nooit geen verbinding meer met mijn cam.Ik ben er zeker 4 uur mee bezig geweest. Nu vanavond ben ik het weer gaan proberen en had ik direkt verbinding, dus ik snap er even niks meer van want ik had echt alles geprobeerd. Ik heb nu printerpoort op ECP en poortadres op 378/IRQ7 staan. Ik ben er dus wel achter dat de cas interface een gevoelig ding is. @blokker1 ik zou niet meteen bang zijn dat je cam stuk is, want bij mij deed gisteren de cam ook niks meer en vanavond kon ik de cam zo weer erasen.
 
Probeer het eens met een pc die je opstart met een minimum aan programma's.
Even met msconfig (start, uitvoeren, msconfig intypen, laatste tabblad alles uitzetten) alle even niet nodige programma's (bijna allemaal) uitzetten. Verder in de bios de printerpoort goed instellen zoals in bovenstaand bericht al is gemeld en oppassen met de connectorlipjes op het dunne printje. Dat is het onderdeel van de cas welke ik een beetje zuunig vind.
Inderdaad ontvanger even op fta kanaal zetten en dan moet het gaan.
niet vergeten de XilinX om te programmeren als je van een magic naar MR gaat of omgekeerd.
Succes.
groeten,
Peter.
 
Een truuk om de printerpoort, na het opstarten van het besturingssysteem (Win98, ME of WinXP), te refreshen gaat als volgt:

Ga naar apparaatbeheer, ga op de computernaam staan, selecteer met de rechtermuisknop 'zoeken naar gewijzigde apparaten'.
Vervolgens zie je de lijst even een paar keer wisselen en na afloop is een printerpoort als het ware weer 'vrijgegeven'.

Dit werkt bijv. bij printerpoort problemen als er bij de printopdracht fouten ontstonden bij een aan elkaar geschakelde koppeling van scanner en printer via een extra paralelle koppeling achter op de scanner.

Misschien dat het in dit specifieke geval met de communicatie ook werkt??

Rolo
 
FF een vraagje over die printerkabel.
Is dat gewoon een 1op1 kabel, of is dat ding nog gekruist ofzo???
 
1:1 kabel, volle penbezetting. Althans die gebruik ik en dat werkt perfect.
 
thanks
ff de schuur in dan en ff zoeken, zal ik vast nog wel ergens hebben :):)
 
@ Dadaman,

Voeding mag ook minder zijn hoor, op de interface zit een spannings stabilisator (7805). Deze gooi de spanning naar beneden. ( Naar 5 volt ) Zo'n ding kan je insturen met minimaal 2 volt hoger ( Dus 7 volt ) tot maximaal 18 volt.

@ Blokker1

Je Cas interface kan stuk zijn door eventuele statische lading op de 2 Eeproms.
Als hij wel de erase heeft gedaan, maar niet meer kan schrijven is het logisch dat je module leeg is.

Ik woon helaas niet bij je in de buurt, anders had ik even je Cas gecontroleerd voor je.

Kom op jonges, wie woont er wel in de buurt en kan hulp bieden?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan