Cas interface en Matrix cam

ik ben ook bang dat hij kapot is heb al alle andere opties geprobeerd.

als er zich niemand meld met een cas in de buurt bestel ik toch maar een nieuwe.

gr blokker
 
raar maar waar ik kan alleen erasen maar krijg niets geprogt op minder dan 9 volt

ik heb het nogmaals geprobeerd maar niets

maar ja jammer dat dit niet het probleem is van Blokker1
 
@ Blokker1

Was vanavond bij Sjeffie en daar deed hij het met de goede instellingen op de ene laptop niet en de andere wel.
Waar het aan lag?? Geen idee!

Het is dus nog niet eens zeker dat hij echt stuk is!

Ken je niemand met een computer in de buurt???

Sleep je ontvanger dan mee en probeer het daar eens!

Voordat je een nieuwe besteld en het helemaal niet aan de interface ligt.
 
heb in de schuur nog 2 oude beestjes een p1 en een p2 allebij helemaal leeg met alleen windows 98 geinstaleerd maar ook daar lukt het niet.

nee ik ben bang dat het toch de cas is.

gr blokker
 
ik heb die cas interface niet kan ik de magicprogrammer gebruiken
..kijk hier..

wee wee wee punt maxking punt com slash cas punt htm

THX
 
Vraagje:

Moet de casinterface op het moment van drukken van connect
ook verbonden zijn met de receiver.

Zo nee, ik krijg bij het connect de volgende foutmelding net als blokker1 "device not recognized:FFFFFFFFFFFFFFFF please check connection and try again.

Zo ja, werkt ook niet!!

Ik maakt gebruik van een parallel printer kabel male-female
een toshiba notebook met ecp printerpoort op 378 en een 12 volts voeding van mijn mastera iv.

wie helpt? is mijn casinterface ook defect?

M.vr.gr

Hugow
 
Hallo,

I.v.m de PW's dezen deden net niet goed bij mij i.c.m Echostar7000... Vandaar,

Zet de ontanger op een vrij kanaal aan en weer uit "voor de zekerheid!".
Trek de MM eruit de ontvanger en schuif de progger
voorzichtig in de MM module en steek dezen -!beide!- in de ontvanger.
Sluit de printer kabel op je PC aan en daarna de voeding "9v+!" .
Zet nu de ontanger aan.
Start nu de Cas Studio 2.1 op en klik op connect.
Klik op Erase all "ff wachten tot ie klaar mee is".
Klik op Xilinx Write en select de Matrix.cas file als je je MM wilt omproggen naar Matrix!.
klik daarna op Open file en select MR1.2 / 1.3 of 1.xx .
Klik op write "Flash Function" maar.
Wachten tot ie klaar is met het omproggen "het heeft bij mij slechts 18min op Amd XP-OC-2300zzz geduurd"!

MVG
 
Heeft de snelheid van je PC of laptop nog invloed.
Heb juist een oude laptop van 120Mhz. gekocht voor SAT doeleinden...hoef ik de receiver niet te verslepen naar de computerbunker.
Ik heb ook tig manieren geprobeerd..nix geen herkenning terwijl de softwarecommando's toch echt in de interface aankomen.
ledje brand zwak.
ledje brand fel.
ledje knippert als een gek bij connect .
Toch ziet hij geen CAM.
RARA.....

ALLE hulp is welkom.
thanx..................................Outlawbiker

PS. niemand in de buurt van Deventer die wat tijd over heeft....
 
JE hebt weer pm.

Ps 120 MHz .... Ik hoop dat je veeeeeeeel tijd hebt en letterlijk uren lang koffie kan drinken!

700 MHz = programmeerduur +/- 2 uur.
2,0 GHz = programmeerduur +/- 15 minuten.
 
he!!!!!!!
letje knippert?
hoort dat dan, mijne brand gewoon maar knippert niet bij het proberen te connecten, maar als ik de cas niet aansluit dan zegt het proggie wel dat er geen interfase is aangesloten dus hij ziet de interfase wel.
gr blokker
 
Het is gelukt mijn Casinface wordt herkent!!!!

Wat heb ik gedaan!. Het advies opgevolgd de Star!

Inderdaad moet je MM module direct op je receiver aangesloten zijn en niet via je pcmcia slot van de notebook.

Ook moet de 9 pins flatkabel aansluiting van de groene insteekkaart naar beneden gericht zijn en het tovenaartje van je MM moet je zien bij het insteken in je receiver (zoals het hoort)

Verder kan je gerust de voeding van een mastera gebruiken en zoals gezegd door vele een gewone parallel kabel met aan een kant male en de andere een female db 25 connector.

M.vr.gr

Hugow
 
Hallo,

Zet de ontanger op een vrij kanaal aan en weer uit "voor de zekerheid!".
Trek de MM eruit de ontvanger en schuif de progger "zoals un Funkaart"
voorzichtig erin de MM module en steek deze -!beide!- weer in de ontvanger.
Sluit de printer kabel "25Pin Extension DB25M/DB25F" op je PC aan en daarna de voeding "9v+!" .
Zet nu de ontvanger aan.
Start nu de Cas Studio 2.1 op en klik op connect maar.
Klik op Erase all "ff wachten tot ie klaar mee is" maar.
Klik op Xilinx Write en select de Matrix.cas file als je je MM wilt omproggen naar Matrix!.
klik daarna op Open file en select MR1.2 / 1.3 of 1.xx .
Klik op Write "Flash Function" maar.
Wachten tot ie klaar is met het omproggen "het heeft bij mij totaal 18min geduurd op Amd XP-OC-2300Mhz"
Er mag geen letje -als gek- knippert of dergelijks!!!

Ps: da?s normaal dat het letje zwak is maar zodra men de voeding -9v+!- kabel erop aansluit wordt het fel = meer stroom!

MVG :)
 
Bij mij kreeg ik vandaag ook geen verbinding meer (FFFFFF) maar ik had hem aangesloten op een Humax die NIET met de schotel was verbonden en na uren klooien toch ff de laptop en Cas naar een andere Humax gesleept die wel aan de schotel was verbonden, de matrix daarin gestopt en het probleem was over.

Hoe dit van invloed kan zijn, geen idee maar het is wel zo.

Gr. Lagos
 
Lagos,

Had je de receiver wel op een vrij kanaal staan b.v. BVN???



M.vr.gr

Hugow
 
Het enige wat het kan zijn is dat de spanning op de cam in de ene humax toevallig net effies lager is geweest.
Dat van dat vrije kanaal is een fabeltje, ik prog altijd als hij op een gecodeerd kanaal staat en dat werkt perfekt. Heb er nu 9 gedaan en ging perfekt!
 
nog even terug kijken.

mijn cas is dus niet kapot ondertussen een axa en een magic gerepareerd voor een ander.

maar mijn eigen magic is dus waarschijnlijk echt kapot, krijg er namelijk echt geen kontakt meer mee .

ook niet als ik cas eerst op start met een werkende magic en dan erase doe of wat dan ook.

wat er nou die eeste keer is misgegaan snap ik ook niet behalve dan dat 1 van de contaktjes een beetje scheef zat.

in iedergeval allemaal nog bedankt voor de tips.

gr blokker
 
Hallo Blokker 1
Met de cas interface kun je natuurlijk ook een
MM die kopot is herstellen . Deze is niet alleen gemaakt
om van MM een MR te maken.
Dus in 95% van de gevallen kan je MM herstellen.
En zo terug programmeren naar dreamlaod.
Je moet echt nog niet wanhopen hoor.

groetjes Postattack
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan