Cisco ontvanger Ziggo?

De mannelijke is mijn maat, en de vrouwelijke, ja die hebben ze, heeft een jaar of 2 geleden alles doorgemeten, ivm een storing.
Ik dacht uit het verhaal begrepen te hebben dat ze recent (die vrouw dus) de boel afgefilterd hadden.

Zo'n breedbandversterker heb ik hier ook hangen, maar je sprak over 2 aansluitingen, daarom dacht ik dat er meerdere aansluitingen waren. Ik neem aan dat je aansluitingen van die breedbandversterker bedoelde dan?
Werden die 2 aansluitingen van die breedbandfilter dan niet meer gebruikt?

Ik probeer gewoon het verhaal boven water te halen wat er nu precies en ook wanneer gebeurt is.
 
Ja sorry dat ik onduidelijk ben geweest, ik probeer het even opnieuw uit te leggen.

2 jaar geleden kreeg ik een brief van Ziggo dat er van mijn kant een storing veroorzaakt werd, en dit moest opgelost worden, want hierdoor hadden schijnbaar de buren die ook Ziggo hebben hier last van.

Ze hebben dus op afspraak een monteu[r]s[e] gestuurd, die de boel even door kwam meten, en er was duidelijk iets zichtbaar, maar wat?
Ik heb samen met haar alle aansluitingen van de tv's nagekeken, en het leek er op dat het probleem lag aan de coax kabel die naar boven gaat, dat ding ligt daar al 30 jaar, maar ach.

Dus aan de slag met het vervangen van de pluggen, ik zei die heb ik, Ziggo goedgekeurd van de bouwmarkt.
Ik haal ze uit mijn tuinhuis, maar blijkbaar voldeden deze ook al niet meer, dus zij andere uit haar bus gehaald.

Alles vervangen, maar de storing was niet weg???
Toen heeft zij bij de aansluiting die naar de cisco decoders gaan, bij de breedbandversterker tussen de versterker en de plug een filter geplaatst.
Storing was toen opgelost.

Alleen kan ik nu met die decoders niet meer opnemen, wat we al niet deden, er is nu alleen een groen lampje continue aan het knipperen.
Er werden overigens geen kosten gerekend, dit is een stukje service van Ziggo zei ze.

Maar nu is er bij 1 van de Cisco's een probleem, deze geeft wel beeld maar geen geluid meer. Dat wegvallen van het geluid is gebeurd sinds dat we even een stroomstoring hadden op een groep waar deze decoder ook aan hangt, waarschijnlijk na meerdere keren aan/uit is er ergens iets overleden.

Komt wel weer goed, heb nog een alternatieve liggen, die ga ik binnenkort eens aansluiten en kijken wat die doet.

Duidelijker nu?
 
Het is me nu in elk geval een stuk duidelijker.
Er werden overigens geen kosten gerekend, dit is een stukje service van Ziggo zei ze.
Ja logisch, maar ik had ze toch fijn dat probleem laten oplossen dat je niet meer kunt opnemen. Lijkt er op alsof ze een retourfilter op jouw breedbandfilter hebben gezet i.p.v. op de straatkast.

Ahja, dat wel beeld en geen geluid is een bekend euvel van die dingen, dat wil wel eens gebeuren. Inderdaad als de stroom er af geweest is, soms zelfs ook als je zelf de stroom er af hebt gehaald, knopje om achterop.

In veel gevallen helpt het door de Cisco terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw te installeren.
Kun je dat eens proberen?
 
Lijkt er op alsof ze een retourfilter op jouw breedbandfilter hebben gezet i.p.v. op de straatkast.
heb het zelfde id
alleen slaap ik normaal rond de posting tijden lol

@freggel1
als je er ooit een ander (nieuwe/goede) achter hangt dan zou ik die filter er wel ff tussen uit halen.
ow en nog bedankt voor de verduidelijken van je verhaal....
ik dacht ff "het is zo ver, ik snap niets meer van deze wereld"
werd er een beetje angstig van...
:ROFLMAO:
 
Op jullie advies heb ik de Cisco terug gezet naar de fabrieksinstelling, en ja hoor er is weer geluid!

Bedankt voor het meedenken.:groepknuf:👍
 
Even nog een foto van het filter, rechts waar hij zit, en dat is de aansluiting die naar de Cisco's gaat.

 
Yep, dat is het
Op jullie advies
Ik ben heb geen multiple personality stoornis hoor. :biggrin:

V.w.b. dat filter, lijkt op die wat ik op het modem heb maar dat is toch anders. Vroeger had ik trouwens ook het modem op die versterker hangen, de aansluiting voor de kortste afstand, maar dat bleek ook storingen te veroorzaken op het modem zodat internet niet lekker werkte.
Dus kwam er een splitter op de AOP waarvan 1 kabel naar het modem gaat en de andere kabel naar die versterker.
Wel handig dat ding, in het begin werden deze bij nieuwe abo's geleverd. Nu krijgen de meesten slechts een enkele, als je dan zo'n versterker wilt moet je er extra voor betalen of die zelf aanschaffen.

En die dingen zijn wel fijn, werken prima. Hier lag vroeger een eigen versterker, zo'n doosje met 2 aansluitingen, werkte ook goed. Maar dit doosje van Ziggo heeft 4 aansluitingen en werkt nog beter.
 
das een retour filter zo te zien.
maare @freggel1
poort 3 is niet afgesloten kan ook storing veroorzaken maar dan meestal binnen.
normaal zet men op een ongebruikte aansluiting vanuit een antenne versterker een afsluitweerstand (RF75) kun je los kopen en er opschroeven
of zelf ff 1 fabrieken met een f connector met stukkie koper

maar top dat het tot zo ver weer werkt!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan