clarke ontvanger

frweber

Addicted Member
Lid sinds
2 jan 2003
Berichten
1.468
Waarderingsscore
0
Punten
0
iemand ervaring met de clarke ET9000 heeft wel de zelfde software als de dreambox ziet er opzich niet slecht uit heeft ook dubbele tunner en hd moet het weten voor een kennis die heeft er een gekocht maar kan er niet zonder meer aan beginnen voor dat ik er iets van weet
gr frans
 
kent niemand deze ontvanger
gr frans
 
Is gewoon een dreambox met een vfd display ( net zoals de VU+ )
Gewoon de Pli image erop en draaien maar
 
Het is niet helemaal zoals een VU+ Duo. Een VU+ Duo heeft weliswaar 2 tuners maar slechts 1 decoder !!!. Deze Clark heeft net zoals de dreambox 8000 HD echter 2 decoders. Da's toch een niet onbelangrijk verschil.
 
Het is ook geen Dreambox met VFD display want Clarke-Tech is al wat langer op de markt en is een eigen merk.

Als je zo de forums erop naleest kan het zelfs een gedegen concurrent worden van de VU. Niet alleen de decoders zoals Eendenteam meld (wist ik niet eens), maar ook de afstandsbediening is universeel en ook te gebruiken voor bijv. je TV.

Inderdaad draait er OpenPli op en kun je dus ook gewoon lekker met CCcam bijv. aan de gang.

De enige nadelen wat ik tot nu toe lees is dat een dvdspeler er niet op aan de praat te krijgen zou zijn (volgens mij bedoelen ze de mediapsler)? En hij zou een licht warmteprobleem kennen, niet adviseerbaar om op andere apparatuur te plaatsen in elk geval.
Dat euvel kent de DM800HD ook trouwens.

Maar zeker een ontvanger om in de gaten te houden, temeer daar de prijs hetzelfde is als die van de VU+Duo.
http://www.websat.nl/Clarke-Tech ET9000 deze link werkt sneller en hier is ie toch weer 2 tientjes goedkoper.:biggrin:
 
Black Tiger;213307 zei:
Dat euvel kent de DM800HD ook trouwens
Dat is eenvoudig te verhelpen door onder de 800 een coolingpad te plaatsen. Er zijn er tegenwoordig hele dunne zodat het nauwelijks opvalt en bovendien de ventilatoren in de coolingpad door een USB verbinding van spanning kunnen worden voorzien.
 
ben er toch wel iets wijzer van geworden had wel gezien dat hij werkte als db en op pli draaid maar je begint niet zo maar aan andermans spullen te sleutelen
brdankt voor de suport
grfrans
 
@Eendenteam: ja dat klopt, in de Clarke zal het ook wel te fixen zijn, maar bij een hardware vergelijk ga ik uit van standaard levering.
Men gaat in de garantieperiode normaliter niet snel aan hardware prutsen.

In elk geval wel bedankt voor de tip, die is sowiezo bruikbaar. Vermoedelijk hebben jullie daarom ook die tip geplaatst denk ik.
 
Ja Black Tiger en wij hebben overigens ook een coolingpad onder de dm800
 
Black Tiger;213307 zei:
Het is ook geen Dreambox met VFD display want Clarke-Tech is al wat langer op de markt en is een eigen merk.

Als je zo de forums erop naleest kan het zelfs een gedegen concurrent worden van de VU. Niet alleen de decoders zoals Eendenteam meld (wist ik niet eens), maar ook de afstandsbediening is universeel en ook te gebruiken voor bijv. je TV.

Inderdaad draait er OpenPli op en kun je dus ook gewoon lekker met CCcam bijv. aan de gang.

De enige nadelen wat ik tot nu toe lees is dat een dvdspeler er niet op aan de praat te krijgen zou zijn (volgens mij bedoelen ze de mediapsler)? En hij zou een licht warmteprobleem kennen, niet adviseerbaar om op andere apparatuur te plaatsen in elk geval.
Dat euvel kent de DM800HD ook trouwens.

Maar zeker een ontvanger om in de gaten te houden, temeer daar de prijs hetzelfde is als die van de VU+Duo.
http://www.websat.nl/Clarke-Tech ET9000 deze link werkt sneller en hier is ie toch weer 2 tientjes goedkoper.:biggrin:


FF verdiepen in de specs dan:

Ja ook een IBM broadcom ( VU+ ook )

Nu nog zelf ff een image bakken en dan kun je zien wat er gelijk is, enigste verschil is nl de VFD display
 
Ik ben effe wat moe, te moe om nu specs te gaan vergelijken.
Maar er is meestal nog wel een verschil tussen gelijkwaardige specs te hebben en hetzelfde zijn als.

Een Clarke-Tech gaat echt niet gebouwd worden door Dream Multimedia.
Zal misschien wel in dezelfde Aziatische fabriek gebouwd worden, wie weet kom de VU daar ook vandaan.

Maar ik zou niet weten welke Dreambox hij dan op moet lijken want hij is groter dan de 500HD en de 800HD en de specs komen niet overeen met een 8000 voor zover mij bekend, toch?
Of is het een 800HD in het groot?

Misschien zoek ik het nog wel uit later deze week. Maar Clarke-Tech is toch een apart bedrijf dus als ze hetzelfde zijn is er ofwel sprake van plagiaat, ofwel Dream heeft iets in licentie aan ze verkocht ofzo.
 
clarke wordt vandaag gerolen voor dreamdoos hd beeld is perfect maar bij iedere zap opnieuw opstarten alle soorten software geprobeerd bij zender wisseling sloeg hij iedere keer vast eruit met die zooi
gr frans
 
heb hier van vorige week de et 9000 aangeshaft een prachtige ontvanger
 
Ook ik heb er net een aan geschaft, een verademing na de topfield TF7700HDPVR.
Alles werkt meteen, en de temperatuur valt mij ook wel mee. De box verstookt 32 Watt met 2X EMP Centauri Diseqc en 4 x Inverto Twin LNB 0,2 dB LNB er aan (HB,A1,A2,A3)
 
Draai hier met de xtrend 9000 perfect gewoon nog geen vastloper gehad..draait op 2 schotel systemen...
 
hallo kan iemand me uitleggen hoe ik nu de zenderlijst /bouquet in uitpak en kan gebruiken
ik heb het wel op de et staan in de softwarelijst maar er gebeurt niet veel
 
Er is een mooi proggie et 9000 cc kan je lijst erin zetten je kan hem ook ophalen via je aplicaties...
 
Oh ik gebruik er gewoon DreamboxEdit of Dreamset voor.:)
Maar ik ga me dat et9000 cc programma eens bekijken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan