DCC en wachtwoordprobleem

Ook al gepobeert dus bij dcc vakje waar login staat naam en wachtw ingegeven dcc geeft aan netwerk ok !! en onderin bij protocol

Bootmanager: not found.

Telnet Disconnected

Telnet login incorrect!

Telnet Connected

Telnet Disconnected

Telnet Connected

Telnet Disconnected

groen vakje ftp connected

rood vakje telnet not connected en als ik op rood vakje klik weer verbinding

en begint weer op nieuw

wat ik zeker weet is dat pak weg 8dagen geleden dit nog werkte

dus ging gewoon naar dcc ftp en kreeg dan de mappen van dreambox zo moet het toch of niet ?? begin nu te twijfelen bedankt vg zaburo

 
groen vakje ftp connected
Dit blijft zo? Dus je kunt wel met FTP werken?

Want dan zou je gewoon naar ftp moeten kunnen en de mappen van de Dreambox zien.

Maar dat lijkt me sterk want ftp heeft hetzelfde wachtwoord, als dat goed is moet telnet ook goed zijn.

We zitten echter met een ander probleem en dat is een bug in DCC 2.94.

Ik heb daarstraks geprobeerd met DCC een ander wachtwoord in te voeren. Dat werkte, kreeg netjes een foutmelding dat telnet verbinding niet goed was.

Daarna weer de zaak teruggezet naar root en dreambox.

Probleem is dat nu bij de eerste keer starten om de zoveel tijd ook de foutmelding komt dat telnet fout is, ook de verbinding naar mijn switch wordt zogenaamd niet gevonden.

Klik ik nu op "beeindigen" rechts boven, dan wil hij niet eindigen en moet ik via taakbeheer DCC gaan beëindigen. Als dat gebeurt is en ik start opnieuw op, dan werkt wel alles zoals het hoort.

Bij herhaling als ik DCC opnieuw start krijg ik weer "Telnet login incorrect", dus het ziet er naar uit dat het probleem niet bij jou ligt maar aan DCC.

Ik ben gaan kijken voor een oplossing.

In onze downloadsectie staat nu een nieuwere versie van DCC namelijk DCC 2.96, dat is de nieuwste momenteel.

Kijk eens of het daar wel meer werkt.

Even eerst de 2.94 verwijderen helemaal, dan de 2.96 uitpakken en starten, dan eerst in het hoofdscherm bij login het wachtwoord aanpassen. Beëindigen klikken en weer nieuw starten.

Het bleek dat het probleem met telnet wachtwoorden al eerder bekend was. Dit was al gefixed in de DCC 2.95 die wij ook al online hadden staan, het is dus beter de 2.94 niet meer te gebruiken.

Ik zal deze ook uit de downloads verwijderen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
nieuwe dcc v2.96 vakje blijft groen een vak waar root van dm500 zou moeten staan blijft leeg ander vak staat alle mappen van lokale schijf C en onderin staat de fout melding: > PORT 192,168,123,159,193,45

< 530 Please login with USER and PASS.

dit blijft zo verschillende dcc en met 2 computers geprobeerd

begin al beetje gek te worden gtz zaburo

 
Hallo Seas

deze feeft aan verbonden met 192.168123.129

toegang geweigerd

er klopt dus toch iets niet maar wat

bedankt zaburo

 
zaburo,

Klopt dit wel ?

Is 192.168.123.129 het IP nummer van je box, of is dat 192.168.123.159 ?

Als je DHCP hebt ingeschakeld, dan is beide mogelijk (op verschillende tijdstippen).

In dat geval adviseer ik je eens DHCP uit te schakelen en je box zelf in te stellen op een IP buiten het bereik van je DHCP server (dat heet de DHCP pool).

Zo zou je 192.168.123.220 eens kunnen proberen (een gokje van mij).

Andere gerelateerde vraag:

Heb je een groot netwerk (dus zijn er veel apparaten in je netwerk opgenomen) ?

Vermoedelijk heb je een USR router.

In dat geval kun je op dat ding kijken welke IP adressen er vergeven zijn (en ook hoe groot je pool is).

Dat doe je door dan in te loggen op je router, en met de browser naar 192.168.123.254 te gaan.

Om misverstanden te voorkomen:

Je mag interne IP's gewoon voluit schrijven op fora, dat kan geen kwaad.

Boosaardige gasten kunnen niet veel met je interne IP als ze eerst door de router moeten.

Het kan zomaar zijn dat je probeert in te loggen op een ander apparaat dan je box, en natuurlijk gaat dat niet lukken.

 
toegang geweigerder klopt dus toch iets niet maar wat
Ik zou het wachtwoord reset truukje gebruiken, ik durf te wedden dat een verkeerd wachtwoord toch echt de oorzaak is, anders werkte ftp ook wel.

En de meldingen wijzen hier ook op.

 
Hallo

192.168.123.129 dit moet toch echt ip van box zijn ik kijk in de box instellingen dan netwerk hier staat DHCP ingeschakeld... deze ip staat ook in eminent em4114 dit is de router en staan behalve de box nog 4 andere computers op 2 desktop en paar laptops

dm 500 met PLI

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 23:50 uur ----------

ik zal proberen reset truukje te doen maar normaal gesproken zou dit root en ww dreambox moeten zijn of het nieuwe die ik ook weet en geprobeerd heb en niet geholpen heeft ??

 
192.168.123.129 dit moet toch echt ip van box zijn
Dat geloof ik graag, zeker als dit ook in de dreambox zelf staat aangegeven bij het netwerk. Maar ik schreef dan ook dat het wachtwoord het probleem zou zijn, niet het ip adres.;)

Het is duidelijk dat het nieuwe wachtwoord het niet doet en het originele ook niet, dus vandaar het reset truukje proberen.

 
ja maar hoe krijg ik dit[ tuxcmd_0.6.50-1_amd64.deb] in dreambox

sorry ben toch maar beginner

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 23:05 uur ----------

sorry Black Tiger ip reaktie was voor mas3 bedoeld

als dit truukje uitvoer blijft dan de rest wel in de box staan zodat ik alle zenders blijf ontvangen heb nl geen kabel meer !!

gr zaburo

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 00:46 uur ----------

met reset truukje gaat alles goed tot ik op 4 om in editmode te gaan maar reageert niet op 4 en kan dus regel niet wijzigen

 
Da's vervelend. Als hij niet in edit mode gaat, kun je het bestand niet bewerken.:sad:

In dat geval zou ik het ook niet meer weten.

De enige andere oplossing is dan opnieuw flashen, maar dan heb je dus wel een kabel nodig en je bent de instelling van de share kwijt.

 
oke dan maar flashen maar gaat dat wel zonder dat ik in de box kan komen instellingen doen er niet toe want ik denk dat min server het boeltje verpest heeft

 
oke dan maar flashen maar gaat dat wel zonder dat ik in de box kan komen
Ja hoor, daar kun je Dreamup voor gebruiken of Flashwizard. Met Flashwizard kan dat over het netwerk, zonder dat je in je box hoeft te komen.

Met DreamUp heb je ook nog een seriele nullmodemkabel nodig. Met DCC kan het ook maar heb zelf de ervaring dat het met DCC nog wel eens minder goed wil gaan.

 
Howto: Firmware op een Dreambox 500/600 zetten....

en kan dat ook met deze

maar hoe krijg ik de keuze voor welke firmware ??

ik kwam deze tegen op deze site en dan heb ik dus geen nulmodemkabel nodig

 
Dat kan in principe ook middels die handleiding, alleen dan moet je op lampjes etc. gaan letten en tellen hoe vaak ze knipperne, een stuk moeilijker dus dan dat je gewoon met Flashwizard of DCC de firmware er op zet. En met die twee heb je ook geen nullmodemkabel nodig.

De keuze voor welke firmware bepaal je zelf, ik zou kiezen voor Pli of Nabilo.

 
Oke bedankt

ik laat afloop nog weten moet me er nog even in verdiepen en heb niet veel tijd nogmaals bedankt ben toch al veel wijzer geworden

groet zaburo

 
Geduld is niet voor niets 1 van de 7 schoonheden. ;)

Althans dat is een uitdrukking die wij hier hebben. :biggrin:

 
En je moet ook wat geduld hebben om mensen te helpen. Sommigen hebben weinig kennis, anderen een wat moeilijker probleem of doen juist iets goed maar het werkt ondanks dat toch niet als gewenst.

Voor ons is het hobby en wij proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen. Daar komt soms wat geduld bij kijken. Maar dat hoort er gewoon bij.:)

En zo zijn wij ook dankbaar voor mensen die geduld met ons hebben met dingen waar wij een probleem mee hebben of minder van weten. In mijn geval dus bijv. met auto's.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan