Ddns probleem

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.535
Waarderingsscore
651
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Zoon van mij is overgestapt naar kpn glas. Heeft dus een glasmodem daaraan zit zo'n xperiabox ik dacht v8 of 9

Nu heeft hij een Asus router en heeft deze aan de xperia box gehangen. Dus router achter router en dmz ingeschakeld. En xperia dhcp uit
Nu wordt zijn no-ip account steevast gekoppeld aan het ip adres van zijn Asus router 192.168 enz. En dat werkt dus voor geen meter.

Hoe kan hij oplossen dat het IP-adres van de glasvezel modem vast komt te staan bij no-ip ?

Als hij die daar handmatig bij no-ip invult werkt het maar na een uurtje staat er weer die Asus ip erin.
 
Heeft je zoon een enigma2 ontvanger (al dan niet met een kabel tuner)?
Er is nl. een plugin welke automatisch je no-ip dyndns bijwerkt, dan hoeft je asus router dat niet meer te doen.
 
In elk geval sowieso die optie in de Asus router uitzetten, anders blijft ie bezig.
Voor de rest inderdaad het idee van Eendenteam of misschien heeft hij een NAS die dat kan? Vaak kan een NAS toch het externe ip detecteren en dan gebruiken voor ddns en soortgelijken.
Anders blijft alleen nog de tool voor op de pc.
 
Nee geen dreambox en ook geen nas , alleen die xperiabox waarin ook een router zit en de asus rt-ac87u
 
Ddns wil hij gebruiken voor ip cameras en een harde schijf dier op de usb poort van de asus aangesloten kan worden. En wil deze uithuizig kunnen benaderen. Via ddns van no-ip
 
En die pc tool is geen optie? Of start hij de pc slechts zelden?
 
Een no-ip tool ? Staat een paar antwoorden naar boven. ;)
 
freggel  zonnesteek??? of een vuiltje in je oog ?, hoe het PC tooltje heet waar BT het over heeft daarvan zou ik willen weten hoe dat heet en waar te krijgen
 
eendenteam zei:
Er is nl. een plugin welke automatisch je no-ip dyndns bijwerkt, dan hoeft je asus router dat niet meer te doen.

Neehoor, ik denk eerder andersom. ;) 

Eendenteam heeft het over een plugin, en BT gaat hier verder op door.

 
Zal wel aan mij liggen maar zijn pc , hij heeft geen dreambox oid, hangt aan de de asus .
Hoe krijgt hij het dan voor elkaar om het ipadres van zijn provider die aan de xperia gegeven is via zijn pc kan verversen die Op de Asus een 192.168.X.X heeft. :pfff:
 
the matrix zei:
Hoe krijgt hij het dan voor elkaar om het ipadres van zijn provider die aan de xperia gegeven is via zijn pc kan verversen die Op de Asus een 192.168.X.X heeft. :pfff:

Dit kan als je het tooltje (DUC 4.1.1) download bij no-ip en daar je gegevens van je (gratis) account invult.
 
dat tooltje heb ik inmidddels maar is het niet zo dat op de PC aangesloten op de asus het ip adres doorgeeft wat de asus als IP adres heeft gekregen van de xperiabox ,dus een 192.168..x.x ipv de echte WAN Ip adres van de provider.

DUC staat toch voor DDNS UPDATE Client en update volgens mij dan het ip adres van de asus en niet van de xperia
 
In principe wordt het IP adres ge-update wat het modem heeft gekregen van de provider en niet van de Asus tenzij er iets niet goed is ingesteld.

Alle interne IP adressen worden automatisch in de range gezet zoals 192.168.1.XXX of 192.168.0.XXX zeker als je DHCP gebruikt. Maar dit kan (volgens mij) nooit jouw extern WAN ip adres be?nvloeden. 

In de xperiabox kan je heel makkelijk onder het tabblad Data /DNS & DDNS/ 'DDNS (Dynamic DNS) Settings' de no-ip gegevens invoeren en mocht het WAN IP adres wijzigen dan zal dit ook aangepast worden. Die optie moet je natuurlijk niet in de Asus gebruiken want dan stuurt hij het WAN ip adres wat de Asus zelf gebruikt.



 
 
ik hoop dat je gelijk hebt want mijn zoon zei dat er in de experiabox v9 niks in te stellen was. maar wie weet ?ik ga hem inlichten .

 
DUC staat toch voor DDNS UPDATE Client en update volgens mij dan het ip adres van de asus en niet van de xperia
Sorry dat ik wat later reageer. Geen tijd gehad vandaag nog. Maar dat tooltje (ja dat is die DUC), oftewel update client is inderdaad wat ik bedoelde.
Deze is in staat ook het externe ip (het echte internet ip dus) te ontdekken en daarmee te updaten. Daarvoor hoef je in de Experiabox niets in te stellen die staat daar totaal los van.
 
the matrix zei:
ik hoop dat je gelijk hebt want mijn zoon zei dat er in de experiabox v9 niks in te stellen was. maar wie weet ?ik ga hem inlichten .

Ik heb zelf de Experiabox v8 en daar heb ik het gewoon ingesteld. Niet dat mijn IP adres elke keer wijzigt maar ik hoef dan dat tooltje niet op de PC te laten draaien.

Wat BT schrijft klopt enigszins want als je dat tooltje gebruikt op de pC hoef je uiteindelijk niks in het modem te zetten maar........

Ik weet bijvoorbeeld dat in Belgi? (Belgacom) dat als je het modem uit/aan zet dat het externe IP adres wijzigt en zolang je daar de PC niet gebruikt zal het nieuwe IP adres onbekend zijn. Dit is lastig als je bijvoorbeeld in Nederland naar een ge?nstalleerde camera wil kijken op afstand. Door in de server van de camera de gegevens te zetten van no-ip wordt het IP adres netjes ge-update en kan je dat op de website van no-ip terug vinden door even in te loggen. 
 
zolang je daar de PC niet gebruikt zal het nieuwe IP adres onbekend zijn.
Dat klopt, vandaar ook mijn vraag of hij de pc slechts zelden gebruikte. ;)
Maar je hebt vaak snel genoeg door dat het ip gewisseld is en dan kun je evt. de pc snel even aanzetten. Het was me overigens bekend dat die optie niet meer in de v9 zat en het is me dan ook een raadsel waarom ze die functionaliteit uit de v9 gehaald hebben. Ronduit belachelijk.
Zelfde heeft Ziggo gedaan met de Technicolor modems, daar zit ook geen ddns meer in heb ik begrepen. Men is aan het kijken om dat er bij een volgende firmware update weer in te stoppen. Althans dyndns. No-ip heeft er bij de Cisco's niet in gezeten, bij Ubees geloof ik weer wel.
Hoe dan ook is het gewoon vreemd dat ze dergelijke functionaliteiten die er standaard wel in zitten af fabriek, in de custom firmware er uit laten halen.
 
Inderdaad Black Tiger op deze manier heeft het ook geen zin om een NAS systeem op te zetten met het idee dat je altijd bij je foto's of documenten kan.

Nu heeft the matrix eigenlijk een ander probleem en dat is dat de Asus een verkeerd IP adres doorgeeft terwijl het vaste WAN IP niet wijzigt en dat kan volgens mij alleen als dyndns met no-ip actief is in de Asus. Maar corrigeer me als mijn veronderstelling onjuist is. ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan