Ddns probleem

volgens mij kijkt de asus met ingestelde ddns naar het adres wat op de wanpoort zit en dat is een ip adres van de experia een lokaal 192 nr.

Het zou beter zijn dat kje de router zo zou kunnen definieren dat je het ip adres van je provider ingeeft en deze handhaaft, gelijk aan de PC truc.

En ja mijn zoon gebruikt gelukkig regelmatig zijn laptop. dus dat zou geen issue moeten zijn.
 
Quote: " het is me dan ook een raadsel " Unquote

Black Tiger: zou dit ordinair winstbejag kunnen zijn. Ik heb een Inteno converter/ modem, waar deze functie ook niet in zit.
Om wel enkele zog. brugpoorten te krijgen, mag ik ?79,- neertellen... gr. George
 
We begrijpen het niet meer: probleem is duidelijk nl. dat de asus het LAN ip doorgeeft aan zijn dyndns. Dat wil the matrix begrijpelijkerwijs niet, dus ddns update uitzetten in de asus is stap 1

Stap 2 is wat the parabolica schreef nl. je dyndns laten updaten door de experiabox. Ervan uitgaande dat in de experiabox het juiste WAN ip bekend is en wordt gebr?ikt voor ddns update.

@marie: onzin om zoveel te betalen, 2 oplossingen:

1. Vraag een statisch ip aan je provider, kost ook wel iets maar dat mag niet zoveel zijn
2. Je hebt een dm7080 dus gratis no-ip aanvragen en laten updaten door een OE 2.2 plugin
 
http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=14196.0

Hier heeft Black Tiger een goede beschrijving, hoe router na router in te stellen.
Als dezelfde range gebruikt wordt, moeten de limieten wel goed ingesteld staan. Anders gaan routers elkaar tegenwerken.

Beetje off topic, maar wil toch even antwoorden:
@Eendenteam: ik heb die uitgave al gedaan, en dat is jammer, want deze was niet nodig geweest.
(Alleen voor de camera in de slaapkamer, die ik nu op het internet kan zetten.  :cool: )
Statisch IP kost mij hier ?500,-, en daar zie ik de meerwaarde voor mij niet.
Ik ben niet handig met instellen en updaten van dreamboxen. Dus zolang ik beeld heb, waag ik me daar niet aan.... Ik zal je advies wel even verder bestuderen. Vr.gr. George
 
@eendenteam, was het maar zo makkelijk als je schrijft onder stap 2.

Deze stap mogelijkheid heeft KPN uit de experiabox v9 verwijderd en kun je in die hele box geen ddns aanroepen.
 
@the matrix: Kpn heeft niks verwijderd denken we, maar heeft andere firmware er in gezet waar die optie niet zichtbaar is voor de gewone gebruiker of via ssh die optie onzichtbaar gemaakt. Komt natuurlijk op hetzelfde neer, maar biedt wel perspectief: ga op zoek naar andere firmware (misschien via de officiele makers van die experiabox of anders via het buitenland waar ddns wel zichtbaar is of zichtbaar te maken is. Hopelijk vind je alternatieve firmware of mss een opening door via ssh in die box te kunnen komen en dan ddns weer aan te zetten. Wel eerst een complete backup maken en voor de zekerheid screenshots maken van elk scherm in je config (je weet nooit). Maar ja bij kpn zijn ze natuurlijk niet gek, dus mss allemaal wel ijdele hoop.

@marie: 500? voor een statisch ip: die zijn gek !!!! en nooit doen dan. Gratis no-ip hebben we je al eens medegedeeld, maar wilde je niet omdat je net een betaalde dyndns had.
 
Zou best kunnen dat ze in de firmware ddns gedisabled hebben.

Als dat ding hier stond dan had ik meer mogelijkheden. Maar hij is van mijn zoon en die woont niet naast de deur.

Maar ik ga op zoek en ik denk ook wel dat mede forum leden hulp zullen blijven bieden. ;)
 
Wij kwamen tot die conclusie omdat parabolica schreef dat op de experia die hij heeft (v8) het wel in te stellen is, dus af fabrikant zit die optie er in en we kunnen nauwelijks geloven dat een fabrikant bij een nieuwere versie op eens de ddns er uit sloopt.
 
Klopt in de v8 zit die ddns optie er nog in maar daar heeft the matrix nu niks aan als dat bij de v9 er niet in zit.

Er is een mooi draadje op het KPN forum over het aansluiten van een router achter de v9.

 
dat kan volgens mij alleen als dyndns met no-ip actief is in de Asus
Die veronderstelling is correct. Ergens moet dyndns actief zijn en zo te lezen is dat inderdaad in de Asus. Die moet eerst uitgeschakeld worden anders blijft het euvel terug komen.
 
Omdat je ip adres hier niet of nauwelijks v veranderd zou je online bij no-ip.Com eigenlijk de auto update moeten kunnen uitschakelen en onlin!e  je ip daar toe kennen. Maar dat is na veel gezoek niet te vinden
 
@the matrix: je hebt de experiabox van kpn in bruikleen en is (en blijft) dus eigendom van kpn. Dat geeft kpn juridisch het recht om op afstand, zonder dat je het weet, het modem te bereiken en bijv. software updates uit te voeren, maar ook op dingen dicht te timmeren (wat ze dus hebben gedaan). Er zijn genoeg mensen die de experia v9 vervangen hebben door een ander modem.

De experiabox v9 heet eigenlijk: ZXHN H368N. Mogelijk kun je in contact komen met de firma ZTE, dit zijn volgens ons chinezen maar hebben hun webpage ook in het engels: http://wwwen.zte.com.cn/en/
Wellicht kun je met hen in contact komen m.b.t. firmware. Zoek wel even op internet naar de login en wachtwoord data
 
Leuk idee, maar voor zover ik eens onderzocht heb kun je zelf de geen firmware updates doen bij modems die door providers van custom firmware voorzien zijn. Je kunt er zelfs problemen door krijgen als het wel zou lukken en je zou daarna problemen ermee krijgen, juist omdat het toestel in bruikleen is.
Wel zou je kunnen proberen een ander modem te krijgen. Maar omdat ze nu vrijwel alleen die V9 uitleveren heb je grote kans eenzelfde terug te krijgen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan