DE ideale EMU

C

cliff

Wat is de ideale EMU en waarom..
Wie kan mij zijn of haar ideale EMU vertellen en ook waarom?

Zelf ben ik zeer te spreken of de CAMD3 series alleen ben ik af en toe het spoor kwijt omdat er bijna dagelijks een nieuwe versie uitkomt.
 
Hier draait bijna alles onder Radegast, weinig tot geen problemen mee tot nu toe...
 
Hallo,

ik heb op men site zo ongeveer iedere EMU ingebouw en er een image van gemaakt.
(Radegast, Mgcamd, Camd3 enz)
Dus 1 EMU in de image.
Dus als je wil proberen wat beter of slechter is kun je hier testen:
view downloads
Natuurlijk zijn er voor sommige emus nieuwe versies gekomen.
Die ken men met een beetje handigheid met FTP erin zetten.

Groeten,

view.
 
Radegast en Newcamd

Radegast voor de CS, omdat dit lekker simpel is, en het draaid als een speer.

Newcamd, omdat je hier bijna alles zelf mag en kan instellen RSA key, Keylist, autoupdate. enz enz.

GR Fred.
 
Dan zou voor jou Mgcamd ideaal moeten zijn Twilight. Die werkt namelijk tevens met Radegast en newcamd configs.
Zo kun je van deze twee emu's gebruik blijven maken, zonder dat je ze geinstalleerd hoeft te hebben en ook niet bij het wisselen een emu change krijgt.

Ook het zappen gaat met mgcamd sneller.

Nadeel... velen zweren erbij, ik krijg hem niet fatsoenlijk aan de praat behalve op c+NL.:)
 
Ik heb met radegast het probleem dat ik niet kan opnemen op de harde schijf en met newcamd lukt dit wel. Voor mij tot nogtoe een raadsel.....

Groetjes,
Dreeke
 
@Dreeke, dan heb je waarschijnlijk de 3.0 final van radegast, daar zit een fout in die dit opnameprobleem veroorzaakt.
Dit euvel zou verholpen moeten zijn met de 3.0 beta 14, of probeer anders eens de 4.0.
 
Hallo satvrienden.

Ik heb er ook newcamd 6.1 in staan en werkt 100%

Groetjes sat4ever.
 
DReeke Bt heeft gelijk. Ik had het zelfde prboleem met Radgast 3.0. Effe 3.14 erin geplofd wen jawel de opames waren oke.

BT :
Ik gebruik sinds kort radegast als server.Weet jij of een canal plus kaartje men een PW kaartje upt??

Kan je uberhaupt e.e.a instellen zoals bij newcam??

IL
 
Daar kun je me het beste eens over mailen misschien betreffende de instellingen, er zit ietwat verschil in. Ligt er ook weer aan of je de kaart in de ontvanger hebt of aan een server hebt hangen.:)

Ik heb van horen/zeggen dat een C+ kaart niet zou uppen onder radegast dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Premiere upt in elk geval wel met radegast, maar alleen als de PW kaart zich in de ontvanger bevindt en dit kan behoorlijk lang duren, ik hoorde al tijden van 1 a 2 uur.
Met CamX schijnt dit allemaal een behoorlijk stukje sneller te gaan voor PW, onder Newcamd zal deze niet uppen.
 
Ik heb een PW kaart in het bovenste slot en canal plus(irdeto) in het onderste.
Ik weet wel dat cam3 Pw vlot update.Maar... ik werk graag met radagast/hydra.Lekker image. Rudream verandert de laatste tijd nogal eens.Weet niet welke versie het beste qua mogelijkheden is :)

Il
 
Rudream is niet meer wat het geweest is. Helaas ben ik er voor die reden ook vanaf gestapt. Dan zou je al terug moeten naar een oudere versie, maar daar werkt de update server niet meer van enzo... neej... die zou ik voorlopig even niet meer nemen totdat ze hun zaakjes weer op orde hebben.

Nooit gedacht dat dit nog eens uit mijn mond zou komen, maar helaas is het niet anders.:(
 
Mijn mening is : radegast is t? traag en newcamd gaat steeds meer zijn eigen gang en bepaald wat wel en niet naar buiten mag bv NDS. Gebruik je hem echter alleen maar intern dan zweer ik bij newcamd 6.x

Wat is er mis Blacktiger met de laatste versies van RuDream ? ik ondervindt geen problemen alhoewel ik moet zeggen dat ik in de 7000S alleen maar Gbox gebruik, dus hoe de laatste versies van RuDream zich gedragen met Radegast, Newcamd, MgCam weet ik niet.
 
We zijn het helemaal met Gido eens. De laatste publieke versies van RuDream draaien feilloos. Wij gebruiken ook alleen gbox als emu, maar bedenk dat niet iedereen de laatste versie van gbox kan gebruiken. Volgens ons wordt gbox in beperkte kring verspreid.

Overigens draaien de laatste publieke betas al een tijdje met squashfs v2.1 en dat geeft met sommige software problemen, zoals b.v. flashwizzard. Flashwizzard wordt gebruikt door mensen die de dreambox multiboot willen hebben en dus verschillende images op usb/hd hebben staan. Maar op zich is dit simpel te verhelpen: zorg dat je in de flash een image met squashfs v2.1 hebt staan en dan kun je gewoon gebruik maken van usb en/of hd en werkt RuDream perfect. Grote voordeel van RuDream vinden wij dat er zo weinig mogelijk poespas in zit, dus geen emus die je niet wilt gebruiken e.d. en natuurlijk de werking, de snelheid e.d.

Gbox als emu heeft als voordeel dat je hiermee een aantal dingen kunt doen die andere emu's (nog) niet kunnen. We kunnen vanwege het beleid op dit board daar niet verder op ingaan. Daarnaast is die tegenwoordig erg simpel via de dreambox (menu) te configureren, mits je gbox suite hebt geinstalleerd als plugin.

Maar algemene stelregel volgens ons is, dat het antwoord op de vraag wat is de beste emu of wat is de beste image altijd een persoonlijk iets (kennis, kunde, ervaring, wensen, etc.) is in combinatie met hard-/software.
 
Hoi Eendenteam,

klopt ieder zijn hardware / kunde. ik zelf ben beta tester van RuDream en misschien zweer ik er daarom wel een beetje bij maar ik zet hem altijd direct in flash dat vindt ik zo wie zo beter ( stabieler ) werken dan van een stick of zo.

Maar de thread ging inderdaad over "wat is de beste emu"

En dan moet ik zeggen, althans mij mening dan :

Intern in huis met kaartje in de box absoluut newcamd en voor de "meer ervaren onder ons die wat meer willen" absoluut Gbox
 
Wat is er mis Blacktiger met de laatste versies van RuDream ?
Dat had ik toch al aangegeven? Ik draai geen gbox en met de nieuwe rudreams is radegast er niet meer in te krijgen.

En zelfs al vind je een installatieversie die je er met de hand in kan zetten, dan nog wil hij niet starten.
Dat heb ik geprobeerd en werkt niet, omdat rudream zonodig de emulist.xml moest renamen naar emulistrf.xml of zoiets. De hele struktuur hiervan is gewijzigd.

Ik wil niets zeggen over de stabiliteit van ru, daar ben ik nog altijd tevreden over, maar die heeft hydra ook, dus wat dat betreft loopt ru niet uit.

Het tweede gemis is dat je al langer weer middels gewoon de OK knop de radegast settings kunt editten in Hydra. Dat was bij de laatste versies van Rudream waar je radegast in kon zetten al uitgeschakeld omdat ze de zaak niet geupdate hadden.
En nu radegast niet eens meer er in zit of in te krijgen is, schiet dat al helemaal niet meer op.

Het is dus niet zozeer de firmware of de stabiliteit van de firmware die ik bekritiseer, maar het gebrek aan mogelijkheid tot het kiezen van de radegast emu en het gemak van instellingen hiervan als ie al aanwezig is.

Als tweede punt kan ik zeggen dat ik nu radegast 4.0 in m'n hydra heb zitten, en dat die sneller werkt dan de 3.0 beta 14 die in m'n oude versie rudream zat.

Mijn klachten omtrent rudream betreffen dus hoofdzakelijk de radegast ondersteuning in rudream of liever gezegd het gebrek daaraan, en het feit dat ze de opzet van de emulist gewijzigd hebben waarbij ik me ook afvraag waarom.

Ik klink misschien een beetje kwaad, sorry dat is niet de bedoeling hoor, ik vind het alleen erg jammer want ik draai liever rudream dan hydra en zag hydra op radegast punt gewoon de rudream dik voorbij gaan met goede werking.

Maar als jij betatester bent, wie weet kunnen we dan een ander topicje starten of aangeven waarom er geen radegast meer in zit c.q. verbeteringen hiervoor aandragen bij de makers.
 
Het enige wat ik mis aan gbox is dat je niet kunt opnemen en kijken tegelijk (delayed of dezelfde transponder)!!!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan