De lucht is zwart

klukje

Sr. Member
Lid sinds
10 nov 2002
Berichten
472
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sky Italia helemaal op zwart.
Waarom worden zulke zaken hier niet gemeld?

Is het dan toch waar, dat het alleen om blote tieten gaat?
En dat de sat hobby slechts iets is, voor zielige eenzame rukkertjes??????????

Alleen National Geografic doet het nog, maar dat zal wel niemand interesseren.
Blote vulkanen....
 
Je hebt gelijk maar het was te verwachten dat alles naar NDS gaat.
Daarom zal wel niemand melding hiervan gemaakt hebben.

Nee hoor het gaat hier zeker niet alleen om blote tieten, er is nog genoeg open inplaats van Sky italia.
 
Niet gemeld? Dan heb je niet goed opgelet, er is al lang geleden gemeld dat Italie alles aan het omzetten ging naar NDS, beginnende met de tietenzenders en dat de rest zou volgen.

Het zal er wel aan liggen dat er niet zo gek veel meer naar die Italianen gekeken word simpelweg omdat de taal niet verstaan word in de meeste gevallen, daar heb je bij de tietenzenders weinig last van wat Oeh en Aah is in elke taal hetzelfde.:biggrin:
 
Hier in Amsterdam noemt men dat een trutsmoes.

Fox news, Jimmy, Discovery, Disc. Science, Disc. Travel, MT channel, A1, History channel, National Geografic, Sky news, Cartoon network, Fox Life, CNBC, Animal Planet, BBC Prime, Paramount Comedy, CNN, Boomerang, Hallmark, Studio Universal, GXT, allemaal met ORIGINAL SOUND.

Overigens waren er iedere nacht hele scheepsladingen tieten te zien op Happy Channel, in het programma "Colpo Grosso", waarin te Friese truttenbol Monique Sluyter de nummertjes omdraait...

http://members.xoom.virgilio.it/HellOrHeaven/Colpo Grosso.htm
 
Hier in Amsterdam noemt men dat een trutsmoes.
Elders noemen ze dat "ik kijk niet graag naar programma's die niet ondertiteld zijn" dus dan vervalt het originele sound argument.:)

En die Sluyter, ach, die tieten zijn al oud en bekend.:biggrin:

Is ook niet echt te vergelijken met wat je op Prima Fila te zien krijgt. Betekent niet automatisch dat Prima Fila kijkers dus een stel zielige eenzame rukkertjes zouden zijn.
In Nederland noemen ze zoiets "een behoorlijk denigrerende en respectloze uitdrukking".

Er zijn nog zat mensen (waaronder ook ikzelf) die niet kijken als het niet ondertiteld behalve misschien Duits PW?
Van wat je opnoemt is het meeste ook gewoon bij C+ zichtbaar en de rest (op een paar zenders na) hoodfzakelijk nieuws zenders.

Daarnaast, zoals ik al zei, is al eerder gemeld dat het dicht gaat, dat de prima's dicht zaten en de rest ging volgen.
Het is dan wel een beetje nieuws dat ze er nu daadwerkelijk mee begonnen zijn, maar misschien vonden de mensen die er gebruik van maken en wel naar kijken het niet interessant of vernieuwend genoeg om het te melden?

Want wat krijg je dan als reactie?
Antwoord: "Oh, zijn ze toch begonnen, da's jammer."
En jammer is het zeker, maar om het nu op deze manier (en redelijk grof vind ik) te stellen dat men geen nieuws zou willen melden gaat mij te ver.

Als laatste is het ook aan de gebruikers die er gebruik van maken om nieuwtjes te melden.
Als het dan niet gebeurd en jij bent de eerste, lijkt me dat eerder een feit om verheugd over te zijn, dan kun jij eens wat nieuws melden, maar om dan gelijk anderen maar uit te maken voor..... dat siert je nu bepaald echt niet (zacht gezegd).
 
Ik snap eerlijk gezegd ook niet goed waar @Klukje zich nu zo druk over maakt, het was toch allang bekend, net zoals het omschakelen van irdeto1 naar 2?

En tja een compleet tietenbord wil ik het hier niet noemen, want er staan hier nog zat interessante dingen te lezen en te leren, ik denk zelf dat er meer gepost wordt dan op andere bekende forums, ondanks dat het bezoekersaantal lager is. ;)

En dat zijn niet alleen tieten! :biggrin:
 
Ik snap het wel een beetje want het was wel allang bekend, maar het is natuurlijk wel enigszins nieuws als ze ook daadwerkelijk beginnen ermee.
Alleen de gedachte die hij erbij aanhaalt bevalt me totaal niet.
 
Nog maar een paar spreekwoorden dan:
In het kruis getast.
Op zijn pik getrapt.
Zich genaaid voelen.

Sky Italia op zwart, gemeld door:

Satdudez 13-6 om 01.39
Sat-key 13-6 om 02.51
Lucifersat 13-6 om 07.33
Hutsefruts13-6 om 09.56
Sat4All 13-6 om 09.58
Josje niet gemeld...

Duckflies 13-6 om 13.34

Bovenstaande doet terecht vermoeden, dat dit ook de volgorde is, waarmee de hobbyist op zoek gaat naar actuele informatie.

De hobbyist wil namelijk weten, waarom een bepaald kanaal op zwart is gegaan.
Dat reeds lang aangekondigd is, dat er een ander soort codering toegepast gaat worden in de nabije toekomst, doet niet ter zake, want er kunnen zich tal van andere veranderingen voordoen.

Zo ook in dit geval. Zoals ik al melde, doet National Geografic het nog wel. Daarnaast is de seca2 stream ook nog aanwezig achter Rai Uno, Due en Tre.

Maar bij nog meer kanalen werkt de seca2 stream nog. Alleen is de ECM pid verwijderd.
Als je bijvoorbeeld bij Jimmy de ECM pid veranderd van 1287 naar 1288, dan is de lucht een stuk minder zwart.

Maar, dit alles is natuurlijk geen nieuws...

Dat de lezers van het forum veelal andere interesses hebben, wist ik wel, maar de mods en andere direct betrokkenen???
Lijkt me toch echt nuttig, als een mod niet alleen als politieagent functioneert, maar ook zorgt, dat het forum actueel en up to date is.

Het is ook zo een loos argument, om te stellen dat een kanaal niet interessant is, als je de taal niet verstaat.
Het langzaam weer op zwart gaan van het Egyptische ART pakket, is een ramp voor de arabische mede-hobbyisten.
Als we ze ook maar een millimeter verder kunnen helpen, moeten we dat zeker doen, in weerwil van de heden ten dage zo sterke egoistische tendensen.

Citaat:
"Van wat je opnoemt is het meeste ook gewoon bij C+ zichtbaar en de rest (op een paar zenders na) hoodfzakelijk nieuws zenders."

Kan deze opmerking niet beter in het weekend bij de "Moppentrommel" geplaatst worden?
Bij de meesten is bij C+ helemaal niets zichtbaar. En zij die een abonnement hebben, kunnen slechts constateren, dat het gebodene slechts een fractie is van het Italiaanse aanbod, zelfs afgezien van de sport- en filmkanalen.

We moeten ons dus afvragen:
Is Duckforum een satelliet forum, waar ook ruimte is voor off-topic zaken?
Of is Duckforum een off-topic forum, waar ook ruimte is voor satelliet zaken?
 
Hij is fijn,alle 6 goed behalve het reserve getal niet.
Dan word je pas echt pissig !!!
 
Nou ik post niet vaak maar ben het wel met klukje eens....
Mischien had hij het wat genuanceerder moeten brengen.
Inderdaad als je de pids verandert dan heb je op de meeste weer een plaatje want de seca2 stream loopt nog steeds mee.

En het is zo jammer daar hoor ik niemand over....
 
Originally posted by klukje

We moeten ons dus afvragen:
Is Duckforum een satelliet forum, waar ook ruimte is voor off-topic zaken?
Of is Duckforum een off-topic forum, waar ook ruimte is voor satelliet zaken?

Laat ik me er dan ook maar is mee bemoeien voordat het echt uit hand loopt.

Nee je hoefd je dat niet af te vragen we zijn een Satellietboard maar geen vrij schakelboard.
 
Satdudez 13-6 om 01.39
Sat-key 13-6 om 02.51
Lucifersat 13-6 om 07.33
Hutsefruts13-6 om 09.56
Sat4All 13-6 om 09.58
Josje niet gemeld...

Duckflies 13-6 om 13.34

Bovenstaande doet terecht vermoeden, dat dit ook de volgorde is, waarmee de hobbyist op zoek gaat naar actuele informatie
Ten eerste noem ik dit geen terechte conclusie, want de bezoekvolgorde is vaak de ene keer zo, de andere keer weer anders, ligt ook een beetje er aan waar de gebruiker zich thuis voelt.

Mij persoonlijk bijv.
Sat-key? Ken ik niet
Lucifersat? Nooit van gehoord
Hutsefruts? Kom ik af en toe, niet in eerste volgorde.
Sat4all? Kom ik 1x per jaar
Josje? Ik dacht dat die alleen settingslijsten deed.
Duckfiles? Daar kijk ik als 1e of als 2e.

Satfun? Staat er helemaal niet eens bij, alhoewel die niet over Sky Italia melden, is er daar in het Nieuws en Info forum wel het nodige te doen over diverse nieuwe satellietzenders of zenders die terugkomen zoals L1 die nu een testsignaal hebben.

Verder zijn niet alle mensen geinteresseerd in wat het nu wel of niet doet. Dat is net hetzelfde als dat de ene zich goed thuis voelt bij Sat4all, een tweede liever bij Hutsefruts zit en een derde liever bij Duck. Het is relatief.
Op die manier is er ook interesse of er nu wel of niet beeld is bij Sky Italie, er zijn er veel die het interesseert, er zijn er ook zat die er niet naar kijken.
De hobby bestaat uit meer dan alleen sky italie.

Dat wil niet zeggen dat het geen nieuws is, maar ik denk dat je het nieuws van de verkeerde personen verwacht en het heeft ook totaal niets te maken met je behoorlijk botte uitspraak en het biedt ook totaal geen argument of grond voor die uitspraak.

Lijkt me toch echt nuttig, als een mod niet alleen als politieagent functioneert, maar ook zorgt, dat het forum actueel en up to date is.
Ja precies, dat zie je op de andere forums immers ook, correct? Dream on.:)
Ik ben hier geen mod meer maar zelfs ik heb wel wat beters te doen momenteel dan alle boards najagen op nieuwtjes betreffende of er nu wel of niet aan uitschakelen begonnen is.
Dat is voor de mensen die er interesse in hebben. Een mod is ook maar een mens, er is al zat werk aan modereren, buiten wat ze zelf misschien interessant vinden aan de hobby.
Het is wel raar dat je zoiets van moderators verwacht, alwaar het van oudsher door zowel gebruikers als moderators gedaan werd, alleen schuif je het nu af op alleen de moderators, gaat een beetje te ver, gebeurd elders ook niet of ze nemen specifiek iemand aan die daarvoor zorgt, dat is een keuze.

Citaat:
"Van wat je opnoemt is het meeste ook gewoon bij C+ zichtbaar en de rest (op een paar zenders na) hoodfzakelijk nieuws zenders."

Kan deze opmerking niet beter in het weekend bij de "Moppentrommel" geplaatst worden?
Ach hou toch op, ik had geen zin om ze te copieren, maar lees nu eens zelf wat je opnoemde:
Fox news, Jimmy, Discovery, Disc. Science, Disc. Travel, MT channel, A1, History channel, National Geografic, Sky news, Cartoon network, Fox Life, CNBC, Animal Planet, BBC Prime, Paramount Comedy, CNN, Boomerang, Hallmark, Studio Universal, GXT, allemaal met ORIGINAL SOUND.

Welnu... Discovery, NGC, Sky News. Cartoon Netwerk, Animal Planet, BBC Prima, CNN, Hallmark zijn ALLEMAAL ook bij C+ NL te krijgen. Dat is zo goed als de helft, dus ga nu niet lopen roepen dat ik moppen aan het vertellen ben want dan sla ik je met de feiten om de oren zoals bij deze.

En dan NOG, als ik dit argument niet kon aanvoeren, is het NOG geen reden om zo'n beledigende opmerking te maken naar de gebruikers van het board.

We moeten ons dus afvragen:
Is Duckforum een satelliet forum, waar ook ruimte is voor off-topic zaken?
Of is Duckforum een off-topic forum, waar ook ruimte is voor satelliet zaken?
Het Duckforum is wat de gebruikers er zelf van willen maken. Net zo kan het hele mod-team zich afvragen en gebruikers de schuld geven dat er niet de vragen worden gesteld die je ze wel op andere forums ziet stellen over ontvangers etc, zoals bij sat4all.
Dat is lood om oud ijzer.

Het is wat je er gezamenlijk van maakt, maar owee Duck is nu eens wat later met een nieuwtje omtrent Sky Italie en dus zijn de Duckgebruikers meteen maar een stel zielige rukkertjes?

Je hebt zeker ook niet gemerkt dat de bezoeken achteruit gelopen zijn? Je hebt ook niet gemerkt dat het stiller is geworden? Maar je vind het dan wel vreemd dat er eens een nieuwtje gemist word?

En dan ben jij al zolang lid en dan moet dat op die manier uit jouw mond komen?

Het is helemaal niet erg als je een gebrek of een gemis aankaart.

Maar de gebruikers alhier uitschelden op die manier? Dat gaat veel te ver en je kunt aanhalen wat je wilt, daar is geen enkel argument of geldige reden voor te vinden noch aan te dragen.
En DAT is hetgeen me stoort. Hoe 1 gebruiker hier denkt even alle gebruikers te kunnen betitelen.
 
So .. Blackie , niet op je "backie" gevallen ..
But .. i like it ! ..
Aan gefrustreerde indianen hebben we niks .. geven nog geen bijdrage ook ! .. Ja Kluk .. je kan het krijgen zo als ik het hebben wil ! ..
Enne .. kroket2004 .. jou hebben we ook niet gehoord over een pid verandering ! dus ? ..
Nee .. laat dat afzeiken maar maar iemand anders over .. zo niet , dan doe ik het wel ! .. heb nog wat reserve's ! ..


Cya ..
 
Ach een bijdrage geeft ie wel mede gezien aan het aantal postings en we toch wel vaker wat van hem gezien hebben.

Dat gebruikers die zich hier al langer bevinden zich druk er over maken dat er vergeleken met andere boards soms wat weinig of te laat gebeurd, ook dat kan ik respecteren want dat is een teken dat ze Duck toch een warm hart toedragen.

Alleen het beledigen van gebruikers daar kan ik niet tegen.
That's all eigenlijk.
 
Geloof me Green Hornet hij kan heel aardig brullen en is echt bepaald niet op zijn bekkie gevallen.

Iedere gebruiker kan het krijgen zoals hij of zij het hebben wil zoniet goedschiks dan wel kwaadschiks zo werkt het.

Eigenlijk zijn we heel tolerant hier als je het mag vergelijken met andere boards dan was dit topic allang gesloten en verplaatst naar de niet meer lezen sectie JA dat hebben we ook zeg maar een soort prullenbak waar je eigenlijk niet meer in wil kijken.

Tevens is het zo dat bepaalde gebruikers waaronder nu ook KLUKJE een ban of waarschuwing hadden gehad op andere boards wij zijn nog steeds een board waar iedereen zijn zegje mag doen maar het beledigen van andere mensen is ook hier een TABOE en het hoort gewoon niet.

We zijn allemaal volwassen mensen laten we ons daar dan ook naar gedragen.
 
Niks je zij : Je bent te zachtaardig voor een Tiger ..
 
Jongens, jongens toch....

Maak je toch niet zo druk...

En als het niet bevalt ga je toch lekker lezen bij Satdudez...

Duck mag dan wel wat rustiger zijn geworden, maar blijft een leuk forum.

GR Fred.
 
Oh maar Twilight we zijn niet meer druk hoor, althans bij mij is het alweer over.:)

Je bent te zachtaardig voor een Tiger ..
Tja, ik heb nu eenmaal een hoge knuffelfactor, maar ik kan toch hard bijten indien nodig.:)

Zie wat Wizzard ook al zegt, dat kan ik alleen maar onderschrijven.

Daarnaast heb ik Klukje bij mijn weten hier nooit op deze manier over users horen praten en iedereen kan een slechte dag hebben natuurlijk. 1 Onenigheid is voor mij nog geen reden om gelijk iemand af te schrijven.

En uiteraard heeft hard optreden (wat ik niet meer kan want ik ben geen mod) ook grote nadelen, je jaagt meteen mensen tegen je in het harnas bij een ban ofzo. Elk board bepaald middels zijn beleid en manier van optreden c.q. communiceren jegens de gebruikers zijn eigen identiteit.
We kennen allemaal 1 board waar met zeer harde hand opgetreden word, dat heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen en persoonlijk kies ik liever voor geen hard optreden, dat betaalt zich vanzelf later wel weer terug op een of andere manier.:)
Bijv. dat gebruikers ook blijven komen als het wat minder gaat, al is het maar vanwege de sfeer en het feit dat je jezelf eens uit kan laten.

Maar het is toch wel fijn dat je me steunt hoor, stel ik zeker op prijs!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan