De start van een nieuwe uitdaging!!!

De kanonnen zijn geplaatst, zowel op op het plekkie wat ik vergeten was en op het onder/tussen en bovendek, nog een beetje afwerken die dingen, buizen zwart maken en een klein rood stipje in de uitlaat van het kanon, en nu ook druk aan het schilderen aan de kleine onderdelen die op het bovendek moeten...

Komend weekend weer eens een beroep doen op de jongste want die heeft een iets vastere hand. :biggrin: 

De masten zijn ook al geplaatst, maar dat gaat ook nog iets worden, en moeten allemaal kleine oogjes op de masten en aan de buitenkant van de boot om alle touwtjes er door te rijgen. 

Foto's van de vorderingen volgen binnenkort.

En hopelijk ook mijn derdehandje, want die ga ik echt nodig hebben. :biggrin:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had dit topic beter een start van nieuwe uitdagingen kunnen noemen. :biggrin: 

Door mijn gepruts met het ontwerpen, en nu het bouwen van het bootje krijg ik het lekker druk.

Ik weet intussen al dat de boot niet afkomt dit voorjaar, want er komt ook nog wat tuinier werk en schilderwerk aan, en in de zomermaanden lig ik liever in mijn zwembad, en 's avonds achter de buitenkeuken. :biggrin: 

Het zoeken naar een nieuw ontwerp voor 2017 heeft ook al weer enig resultaat opgeleverd, DNA schuif ik even aan de kant, want ik ga verder met de basis die dit jaar gelegd is, in grote lijnen dezelfde hypnotiserende beweging, maar dan véél makkelijker.

Ik heb weer iets gevonden tijdens het bekijken van houten klokken ( next project!!! ) , en kom een aantal dingen tegen op basis van Kinetic, onder de naam Zinnia...

Ja duh was is een Zinnia???? 

Klik 

Simpelweg: Een bloemenras/soort waaronder ook de Dahlia valt.

En Zinea is Dit.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag eens lekker aan het tekenen geweest...



 
Vordering bootje





 
Dit ziet er fraai uit Freggel. Kan jij je voorstellen hoe ze vroeger zo'n schip bouwde met alles erop en eraan?

 
Nee dat kan ik me niet voorstellen @parabolica! 

Ik heb de film Michiel de Ruyter al meerdere keren gezien, en daar ligt mijn inspiratie...

 
Ik doe dit met mijn derdehandje. :biggrin:

 
Maar even een aanvulling: 

Ik begin nou te begrijpen waarom dit een lange quest is! 

Je moet ieder dingetje apart schilderen of spuiten, en met lijmen weer een eindje vasthouden, niet alle past in een klemmetje of derdehandje, dus je moet je eigen handjes gebruiken. 

Vandaag ging het weer goed met mun rug, dus voor het afwerken van de spiegel en een beetje voorkant en bovendek heb ik toch weer een uur of 8 aan de plaktafel gezeten!!! 

Toch weer iets anders dan satelliet of pc's slopen. :biggrin: 

Nou staan er ook nog 6 multiplexplaten klaar die op maat gezaagd moeten worden, maar ach dat heeft geen haast, die hoeven pas aan het einde van het BBQ-seizoen klaar te zijn. :bier:

 
Duuuuhhhh... 8 uur??? Phew wat een geduld. En dan vonden ze mij vroeger geduldig met de vliegtuigjes, maar 8 uur is het nooit geworden, wel achter de pc vaker. :biggrin:

Doe je dat schilderen nu per stuk en dan plakken? Of schilder je gewoon een hele rits dingen, laat je het dan droger en dan plakken of hoe ga je met zoiets te werk?

Multiplex platen? Wat ga je daar mee doen? Zelf luidsprekers bouwen?

 
Even een beetje naar boven scrollen, daar staat een tekening, Zinnia.

Ik wil hier iets mee gaan doen voor het volgend Bloemencorso, en dit is al getekend op 6 platen, die uitgezaagd moeten worden. 

Maar dit is nu of-topic.

 
Ahaaa.... daarvoor.

Ja men wete maar nooit he, je bent soms met zoveel ideeën bezig dat ik met m'n oude geheugen het soms zelfs niet meer bij kan benen. :biggrin:

 
Mooi dan ben ik op de goede weg!!! 

Tiger bezig houden, joh er zouden zo maar eens 1000 leden heel de avond bezig zijn. :biggrin:



 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grrr.... ik begin toch een beetje vast te lopen!

De beschrijving van dit bootje is in het Frans, en tja dit was niet mijn beste vak op school, niet omdat ik het niet kon, maar ik vond het gewoon een k*tvak. :biggrin:

Ben nu bijna klaar met de accessoires die op het dek moeten, maar nu komt het punt dat de touwen aan de masten moeten??? 

Ik heb het boek waar de beschrijving in staat al meerdere keren doorgebladerd, maar ik denk dat dit het moeilijkste gedeelte wordt.  :heh:

 
De boot gaat even aan de kant, het lekkere weer komt er weer aan,. dus we zijn buiten aan het prullen aan een andere uitdaging, Corso-ontwerp!!!! 



 
En allemaal draaien natuurlijk. Ik wil wel eens zien hoe dat in de rest van het ontwerp gaat inpassen.

 
Dat gaat helemaal goed komen Black Tiger!  Bewegen zal hij. De ronddraaiende beweging gaat me wel lukken, maar ze moeten ook nog langzaam van links naar rechts gaan draaien, elkaar net niet raken.

Ik ga nu even lekker buiten aan tafel tekenen, wel met mijn blouse aan, want gisteren heeft het zonneke de rug al hard genoeg verbrand. :biggrin: 

Daarna ff lekker de BBQ aan!!!! 

 
Een uurke of 3 bezig geweest....

One down, five to go!!!



En nou is het tijd voor de BBQ!  :bier:

 
Dit wordt hem maatje, denk dat we dit ontwerp volgende corso weleens tegen kunnen komen.  :aanbid: :aanbid: :aanbid:

B.

 
Boets ik mag het hopen, want het is en wordt een verbetering van ons vorig idee. 

Maar is het niet zo, we gaan door tot dat er eentje van ons door de straten van Zundert rijdt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan