De vreetdagen zitten er weer op.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Maar ondanks alles heb ik weer een dag of 4 in de keuken gestaan, en heerlijke gerechten gemaakt.

Het was voor de meeste spannend, want in plaats van groenten heb ik exotisch fruit klaargemaakt bij het hoofdgerecht, en dat viel boven verwachting goed in de smaak.

Tevens verder gegaan met het perfectioneren van de bolussen, en tja, die waren ook lekker, door dat ik er broodverbeteraar door de mix gedaan heb.












 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou op naar oudjaar, en dat wordt een Brabantse koffietafel!

Lekkere Hachee, gehaktballen in tomatensaus, kipkluifjes, satestokken, nasi en zelfgemaakt boerenbrood, en suikerbrood waar ik wentelteefjes van maak.
 
Laatst bewerkt:
ziet er weer goed uit @freggel1

en weer niet ff wat sturen met die postduif....
 
Ome freggel1 heeft behoorlijk goed zijn best gedaan weer!
Ziet er goed uit! :)
 
Het was ook allemaal fijn om dit alles weer klaar te maken.

Niet alle foto's staan er op, want
ik heb ook nog lekkere huzarensalade gemaakt, en van dit alles voor mijn ouders een maal gemaakt die we bij hun afgeleverd hebben op 2de kerstdag.

De bolussen waren vandaag pas op zijn best, deze hadden 2 dagen in de koelkast gestaan, en waren nu lekker zacht.

Tevens hebben we gisteren nog een paar eters aan tafel gehad die nog nooit kip cocktail gegeten hadden???

Maar ach de glaasjes waar dit in zat waren leeg. :biggrin:

En ohja, onze postduif heeft helaas een pootje gebroken op het moment dat er een cobra ontplofte.
 
Laatst bewerkt:
tapeje op de rug
 
nu nog vreten op Oudjaars avond en Nieuwjaar
 
Aa4xQClGJOL6vENc2XDG_29_bd98c5169c64caff44bf3266764ed927_image.jpg
 
Ach, morgen gaan we beginnen aan een Brabants buffet voor oudjaarsavond!

Bij de koffie Hollandse koffiekoeken.

En dan 's avonds van alles in de warmhoudbakken.

Ik ga suikerbrood bakken, wit en bruin boerenbrood die als ze klaar zijn in dikke plakken gesneden worden, om ze daarna te soppen in gehaktballen in tomatensaus en Hachee.

Tevens ga ik nog sate klaarmaken, en daarbij nasi, en kroepoek, en kipdrumsticks.

Is er later op de avond nog honger dan bak ik nog wat snacks, en de buurman zorgt voor oliebollen. [hopelijk met gist]

Nieuwjaar zetten we dit jaar niet in met vuurwerk, maar met de Snollebollekes.
 
morgen gaan we beginnen
Is dat niet wat vroeg? Het is pas overmorgen oudejaarsavond. Ten tijde van jouw schrijven en mijn reactie tenminste. :biggrin:

Vrijdag gaan hier ook de oliebollen weer gebakken worden. Stokjes maken met worst, kaas en uitjes en we hebben nog kerstbrood en er zullen ook weer snacks gebakken worden.
En dan volgend jaar weer proberen te zorgen dat die kilo's er weer af gaan. :)
 
die zijn vergeten de gist er in te stoppen
Dat is slechts bij 1 batch gebeurd. Heb al gecontroleerd, de mijne valt daar niet onder dus die heeft gist.
Maar heb hier ook nog zo'n paar kilo zak staan van vorig jaar, dus ik kan sowieso vooruit. :)
 
Gist heb ik hier altijd staan.

Maar even terug naar de opmerking van @Black Tiger , ik weet dat ik vroeg begin, maar er zijn gerechten die even op smaak moeten komen met de kruiden die er in zitten.

Salade, vlees of nasi, kun je het beste daags van te voren kruiden en klaarmaken, en dan lekker op smaak laten komen.

Koffiekoeken of bolussen , even een nachtje koud zetten als ze gebakken zijn, dan worden ze veel smeuïger.

De bolussen die ik met kerst gemaakt had waren op derde kerstdag het lekkerst, plakkerige vingers, en een gebit wat bleef zitten. :biggrin:

Morgen lekker verder, de koffiekoeken lekker insmeren met taartina, met een beetje limonadesiroop, en daarna zelfgemaakte witte fondant.

Wat ben ik blij met mijn kunftfebit.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan