De wereld op zijn kop

Bij het afsluiten van een vast contract stellen ze je de vraag of je zonnepanelen hebt. Nu schijnt het zo dat energiemaatschappijen die dan een hoger tarief in contract berekend dan zonder panelen.
heb nog een leuke...
naar aanleiding van mede deze discussie toch eens tijd vrij gemaakt voor een jaar contract
nu verbruiken wij vrij veel gas (en nee die discussie ga ik niet maken)
nu vul ik onze gegevens in bij ben op gaslicht en daar valt me wat raars op
als ik invul
afname kwh normaal zeg ff 2600 en dal ook 2600 en gas 2300 met standaard aansluiting
dan krijg ik bij greenchoice een gas prijs van €1.1828 per kuub (onder prijs details)
tot zo ver weinig aan de hand
vul ik met slimme meter in en ik ze 1 kwh bij teruglevering dan is onder prijs details ook bij greenchoise de gas prijs ineens €1.2625
kan iemand mij dit uit leggen?

stroom zonder teruglevering normaal tarief €0.255
stroom zonder teruglevering dal tarief €0.2181
gas zonder terug levering €1.1828

stroom met terug levering normaal tarief €0.3435
stroom met terug levering dal tarief €0.3230
gas met terug levering € 1.2625

of is het omdat wij dachten wat aan het milieu te doen en een paar panelen te planten nu gestraf worden?
zeker gezien de naam van dit bedrijf..
 
Nog sterker , sommige energiebedrijven bieden met zonnepanelen een 1 jaar contract. Ca 39ct En zonder panelen een 1 jaar ook 39ct of 3 jaar contract voor 32ct
 
dat ze met de kwh elektriciteit gaan rommelen om de terug levering of het onbalans in het net te compenseren ok dat is ook een andere discussie
maar vanwaar de gasprijs omhoog als je zonnepanelen hebt?
 
Kijk ik wist dat de prijzen wat zouden schelen met of zonder dubbele meter, maar dat het zoveel zou uitmaken als je wel of niet zonnepanelen hebt, dat is wel heel apart te noemen.
Heb ik zelf nooit uitgezocht want heb hier geen zonnepanelen.

Maar het is inderdaad wel verbazingwekkend om te zien dat de gasprijs hier ook invloed op heeft.
Misschien omdat jij dan naar verwachting minder stroom af neemt dan "normaal" omdat je zonnepanelen hebt en dat er gas nodig is om elektriciteit op te wekken voor anderen en jij dan daar aan toch meebetaald op deze manier?
 
@Black Tiger
Dan zou het verbruik anders zijn bij het een of het ander naar mijn id.
Dit verandert puur op 1 kwh terug leveren.
Daarnaast zijn onze verbruiken hoger dan " normaal" ook iets wat ik ff niet begrijp maar das ook een andere discussie
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan