DM500HD blijft hangen in opstartmodus?

Whity

New Member
Lid sinds
1 dec 2010
Berichten
41
Waarderingsscore
1
Punten
8
Leeftijd
63
Locatie
Enter
Ik heb hier een DM500HD van een kennis liggen, wat ik ook probeer maar hij blijft opstarten?

Wat kan ik het beste doen? Opnieuw flashen?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik moet onder blijft "opstarten" verstaan.

Start de box op en waar stopt ie dan?

 
Waar je normaal weer beeld krijgt, begint het opstarten opnieuw.

 
Doet dit zich voor nadat je de box geflashed hebt en indien ja lukte

dat flashen zonder foutmelding.

Maar ik ben bang dat er iets gewoon defect is gegaan. Geen idee wat.

Opnieuw flashen lijkt voorlopig het proberen waard.

Let wel op dat je een nieuwere bootloader 84 op de box zet vaak

gaat flashen niet goed omdat die bootloader te oud is.

Ik ben ervan uitgegaan dat het een originele DB500HD is en geen

clone, weet je dat.

 
Het is een echte, maar het probleem is opgelost!

Opnieuw geflasht en doet het weer perfect!

 
Mooi dat hij het weer doet.

 
Na de laatste image van Newnigma2  4.0.12 stables te hebben geflasht, doet zich een oud probleem weer voor als de box 4 a 5 uur heeft uitgestaan en je zet hem weer aan begint hij weer opnieuw op te starten? Nou heb ik zitten rondneuzen op de site van Newnigma en daar kwam ik hetzelfde probleem tegen wat ik heb, daar hadden ze deze oplossing die ik niet helemaal begrijp,  Menü > Einstellungen > System > Anpassen > Herunterfahren nach einer Inaktivität von > deaktiviert.

Kan het zijn dat het deze instelling is in het Menu>Instellingen>Systeem>Diversen>Uitschakelen indien geen knop gedrukt tijdens>Gedeaktiveerd. Deze laatste instelling stond op geaktiveerd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
De vertaling van het menu lijkt hetzelfde. Althans het eerste deel menu->instellingen->systeem.

Daarna wordt het anders. Aanpassen is niet hetzelfde als Diversen.

Herunterfahren nach einer inactivität von betekent niet hetzelfde als "uitschakelen indien geen knop gedrukt tijdens", want er wordt in het Duits over een activiteit gesproken en niet over een knop. Dus het zou eerder vertaald moeten zijn als "uitschakelen na een inactiviteit van-> gedeactiveerd.

Waarna je na dat "von" of "van" een bepaalde tijdspanne verwacht. Als het telkens na 4 a 5 uur standby gebeurt, dan is dat die optie zoals in 't Duits beschreven.

Echter.... de Nederlandse vertaling kan nog wel eens wat te wensen overlaten qua correctheid, afhankelijk van wie ze maakt. Dus wat jij beschrijft lijkt me de juiste optie te zijn.

Als dat eerst op geaktiveerd stond, zou ik die nu op gedeactiveerd zetten en zien of het euvel dan voorbij is.

 
Het is opgelost! op gedeactiveerd gezet en de box start nu normaal.

 
Toppie! Bedankt voor 't delen van de oplossing en de terugkoppeling! (Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan