DM500HD en TSman v2.3.0

F

Fisker

Ik probeer de, via eSata aangesloten, HD te benaderen met TSman v2.3.0

Maar het path waar TSman naar zoekt is /HDD/Movie/recordings.epl

Nu heb ik in Enigma2 de opnamepaden proberen aan te passen, maar kom alleen maar uit op /MEDIA/HDD/Movie (maak thoofdletters nog iets uit?)

Ik kom dus niet van het pad "MEDIA" af :) nog afgezien van de recordings.epl

In TSman kan ik e.e.a. ook niet aanpassen.

Wie heeft misschien, anders dan met TSman, mijn opgenomen files naar de HD in mijn PC te converteren naar een TS file?

Fisker

Sorry hoor, maar ik snap niet veel van wat hierboven staat.

Ik heb echt geen idee wat de vraag is.

Daarom gooi ik wat tips in je richting:

Recordings.epl is een playlist.

Het resulteert dus in een lijst met opgenomen bestanden.

Das best logisch, want wat wil je anders converteren dan opgenomen bestanden ?

In die lijst staan dus verwijzingen ("links") naar de bestanden, het is niet het bestand dat afgespeeld of in dit geval geconverteerd moet worden.

Je hebt het over "paden/paths"

Ik vermoed dat je je vergist.

Je denkt dan in absolute paden, terwijl niet alles in dat pad absoluut is maar er ook variabelen tussen zitten.

Het is dus niet zoals bij een ander OS geschreven zou worden:

C:\WINDOWS\Program Files

Maar vergelijkbaar met het net zo goed werkende (eigenlijk beter):

%programfiles%

Wanneer C:\WINDOWS\Program Files bestaat, dan werken beide.

Maar heeft een eigenwijze gebruiker ooit bepaald en ingesteld dat hij zijn programma's niet in C:\WINDOWS\Program Files wil, maar in X:\ziememaartevinden\ , dan zal de eerste dus niet werken, maar de tweede wel.

Zo vind je met /media dus alle soorten van media (dûhh) die beschikbaar is.

De /hdd daarna is dus je harddisk.

Wanneer je OS weet dat de externe harddisk gebruikt moet worden als zijnde een intern exemplaar, dan vind je die dus daar.

Dit kan dus alleen als alles goed gemount is en alles op de juiste manier naar elkaar wijst.

Je zou eens kunnen gaan speuren naar het begrip "symlink", staat voor "symbolic link".

Dat woord geeft al min of meer aan dat die link niet naar een locatie leidt, maar naar de volgende verwijzing.

Zo zou je een heel traject kunnen afleggen om uiteindelijk in dezelfde directory uit te komen als waar je begonnen bent.

Ik hoop dat je hieruit op kunt maken dat je je niet blind moet staren op die paths.

Zo'n path kan dus bestaan uit meerder variabelen, die ook nog eens naar een variabele leiden.

Je kunt even kijken met een FTP programma of recordings.epl wel bestaat (op de plaats waar ie verwacht word).

En je moet goed in de gaten houden dat juist door dit soort zaken je geen tools voor E1 kunt gebruiken met een E2 apparaat zoals de jouwe; de plaatsen waar bepaalde bestanden verwacht worden komen gewoon niet overeen.

Dus ben je er zeker van dat die TSman wel voor jouw Enigma versie bedoeld is ?

Ik ben geen Linux goeroe en ook geen gevorderd gebruiker.

Het is heel goed mogelijk dat ik in dit antwoord foute informatie geef; degene die dat herkent verbetere mij graag.

Fisker heeft het volgens mij over het bereiken van zijn opnames op de externe harde schijf d.m.v. het programma DreamTSMan.

@Fisker:

Echter dit programma is indertijd gemaakt voor de Enigma1 ontvangers alwaar het nog niet mogelijk was om een externe harddisk op aan te sluiten. Helaas is dit programma zelf ook nogal beperkt gemaakt, zodat men zelf weinig kan configureren.

Er zijn wel andere programma's die men kan gebruiker, een versie 2.0 van een beeld programma wat je moet kopen, maar ik ben helaas de naam kwijt.

Is dacht ik wel nog te vinden met de zoekfunktie als je naar opnames gaat zoeken.

V.w.b een mogelijke oplossing is het idee van Mas3 wel geschikt. Misschien kun je een symlink maken via telnet. En op die manier zou het dan misschien toch mogelijk zijn om middels DreamTSMan bij de opnames op je externe HD te komen.

MAS3, voor iemand die weinig van mijn vraag snapt heb je toch kans gezien een uitgebreid antwoord te produceren.

Want zoals Black Tiger ook al onderstreept, is TSman een programma wat ik voor mijn DM600PVR gebruikte en dat is inderdaad Enigma1.

De DM500HD is Enigma2, ergo, het gaat niet werken.

Symlink kan een oplossing bieden voor opnames waarvan ik van te voren weet dat ik ze wil bewaren, maar voor het gros mag alles weer weg en dan is Symlink weer wat omslachtig, PC moet aan blijven etc.

Hartelijk dank voor jullie beider antwoorden en ga ik op zoek naar een andere oplossing.

Fisker

Voor het maken van een symlink hoeft je pc niet aan te blijven, ik denk dat je dan verkeerd gekeken hebt.

Een symlink in linux is te vergelijken met een snelkoppeling in windows.

Waar wij op doelden is dat je dus op je Dreambox een symlink kon maken van de directory waar DreamTSman op je Dreambox naar kijkt, naar de directory van de externe harddisk. De symlink wordt dus op je Dreambox aangemaakt en blijft normaliter ook gewoon aanwezig, ook na een reboot.

Daar hoeft je Dreambox en de pc dus niet voor aan te blijven staan.

Maar ik ben zelf ook benieuwd naar oplossingen voor Enigma2 machines dus ik ga er ook eens naar kijken. Mocht je iets interessants tegen komen horen we het graag.

@BT

V.w.b. een symlink op de DB geeft geen soelaas. Dit omdat Enigma2 geen "recording.epl" aanmaakt en daardoor DreamTSman niet kan zien wat er opgenomen is.

Maar het leven is vaak eenvoudiger dan dat wij aannemen, nl.

Ik kopieer, met een FTP programma, de *.ts files naar mijn HDD en via de ACRyan mediaplayer worden ze feilloos afgespeeld.

Niks converteren o.i.d.

Fisker

Dat klopt de ACRyan speelt die prima af, doch je had er niet bij vermeld dat dit je bedoeling was.

Daarom dacht ik dat je de .ts bestanden automatisch wilde samenvoegen naar 1 .ts bestand zoals DreamTSman dat doet om ze op DVD te zetten ofzo.:)

In elk geval fijn te horen dat nu lukt wat je graag wilde.

@BT

Dat ik niet melde dat het bedoeld was voor een Mediaspeler leek mij in eerste instantie niet van belang.

Ik blijf nog wel geinteresseerd in een oplossing die de files samenvoegd.

De *.ts files is dus gewoon afspeelbaar, ook in de PC, maar wat de

files *.aps, *.cuts, *.eit, *.meta en *.sc doen ga ik binnenkort eens uitzoeken.

Fisker

Dat moet ik ook nog eens uitzoeken inderdaad. Ik ga zelf trouwens ook nog eens rondkijken naar een programma wat kon wat DreamTSman kon voor Enigma1, maar dan voor de Enigma2 ontvangers.

Mocht ik iets tegen komen laat ik het in elk geval even weten.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan