DM800HD geen verbinding

Whity

New Member
Lid sinds
1 dec 2010
Berichten
41
Waarderingsscore
1
Punten
8
Leeftijd
63
Locatie
Enter
Vorige week bij een kennis een nieuwe zenderlijst[Hans E2 19e en 23e 25feb2014]proberen in te zetten met Dreamset maar krijg geen verbinding met de box. Met DCC wel en Dreamedit maar niet met Dreamset! wat doe ik verkeerd?

 
in dreamset naar setup, bij  box ip de ip van dreambox invullen, username= root ww=dreambox.

dan bij firmaware kies : enigma2 ver 4 http reload.

daarna op de test configuration klikken als het werkt dan op  save configuration klikken.

 
Allemaal gedaan zoals jij het beschrijft maar.... ik krijg geen verbinding.

 
Kun je wel pingen naar je Dreambox?

Open daarvoor een command prompt, stel het ip adres van je Dreambox is 192.168.1.10 dan doe je als volgt:

ping 192.168.1.10

en drukt op enter. Als het goed is moet er dan een ping reply komen.

Als je alleen timeouts krijgt, dan klopt er iets niet met de verbinding.

 
Ok, dat zal ik proberen.

 
Welke versie gebruik je en welke imge staat er op de box.

Ik heb gemerkt dat sommige versies Dreamset niet echt lekker willen werken of uit het niets kuren gaan vertonen.

Probeer een andere versie of in plaats van de box op http reloaded te zetten, doe het op telnet reloaded, dat wil ook nog wel eens helpen.

 
Wat bedoel je welke versie? de 32bits? of de 64bits? Er staat Newnigma2 op, en op telnet reloaded geprobeerd[heb ze allemaal geprobeerd] werkt ook niet, box paar keer opnieuw opgestart helpt ook niet. En om nog even terug te komen op Tiger zijn verhaal over dat pingen, ik heb mijn kennis verteld hoe hij dat moest doen maar ik heb nog geen reactie van hem gehad.

 
Sorry whitey, ik was misschien niet helemaal duidelijk.

Ik bedoel, welke image draait er op de box.

Mocht je er echt niet uitkomen en je woont niet te ver van zuid holland af mag je m ook langsbrengen.

Heb momenteel zeeën van tijd om je te helpen.

 
Het schijnt waar mijn kennis de box heeft gekocht het wachtwoord heeft gewijzigd en dat hij niet meer zeker weet wat het wachtwoord is?

 
Ja kerel, dan is de enige manier om hem naar de fabrieks instellingen terug te zetten, dat reset ook gelijk het wachtwoord weer.

Nadeel hiervan is dat je ook als je config instellingen kwijt bent, tnzij hij ooit een backup gemaakt heeft van de Cccam.cfg.

Er was wel een manier om het wachtwoord eruit te peuteren met tuxcommander, maar ben bang dat dat ook niet gaat werken want dan zul je de box eerst moeten kunnen benaderen.

Ja of hij moet naar de leverancier van de box en vragen om het wachtwoord..

Laat maar horen als ik je ergens mee kan helpen.

 
Tuxcommander moet je via de package manager kunnen installeren. Als die er niet in zit blijft er inderdaad weinig anders over dan ofwel naar fabrieksinstellingen ofwel de firmware er opnieuw in flashen.

Dat komt feitelijk op hetzelfde neer.

Tenminste.... als de leverancier het wachtwoord niet meer weet of wenst af te geven.

 
zit er ppannels onder de blauwe toets

druk dan op ok , dan zie je cccam ppanel staan,druk nogmaals op ok,en ga dan naar Cccam show config en druk op ok

daar zie je dan c:xxxxxxxxxxxxxxxxxxx staan

schrijf deze juist  op, dan hoef je geen zorgen te maken als je er nieuwe software op deze ontvanger zet

veel sucses

 
anders de plugins Cccam info v1.3c douwnloaden

daar kan je het ook uitlezen

 
en ik denk ook niet dat je deze in fabrieksinstellingen moet gaan zetten,kan zeer nare gevolgen hebben

 
Omega...waar baseer jij de bewering op dat naar fabrieksinstellingen zetten zeer nare gevolgen kan hebben.

De image blijft normaal draaien, je raakt alleen je instellingen, zenderlijsten en configs kwijt.

Als het een clone is en je propt er niet de verkeerde image op of je blaast de bootloader niet op is er weinig aan de hand.

Heb diverse boxen met NO CA FOUND melding weer tot leven gewekt, wat vaak het gevolg was van een verkeerde bootloader.

Het is idd wel handig om gegevens uit de config file proberen te peuteren met PPpanels zoals jij beschrijft.

Hebben we het over een originele box dan is er helemaal weinig aan de hand met een reflash van de box.

Om de box toch benaderbaar te maken voor een eventuele reflash zul je toch naar de fabrieksinstellingen moeten, een andere oplossing is er bij mijn weten niet.

 
als het een clone is en je doet dan een fabrieksinstelling, dan heb je toch waarschijnlijk een probleem,en moet je hem met de goede tool terug flashen

 
Ik weet niet wie je dat wijs gemaakt heeft, maar ook op een clone blijft je image verder intact nadat je hem op fabrieks instellingen hebt gezet

Je hebt alleen een tool nodig als je de verkeerde bootloader of niet geschikte image erop flasht waardoor je bootloader of image corrupt raakt.

Maar om zeker van te zijn zouden we het aan onze clone goeroe Aart44 kunnen vragen.

 
zo ik heb net eens een cloon 800se terug i n de fabrieks instellingen gezet

en het resultaat is

de software die ik erop had gezet pli zit er nog steeds in

ook mijn interne cccam zit er ook nog in,vind ik wel raar,terwijl hij wel vraagt om de cccam te installeren en ook een nieuwe settingslijst erin enz

maar er is ook helemaal niks veranderd buiten de settingslijst,op deze ontvanger stond bij de verkoper Gemini Image op

nu vraag ik hoe komt het dan dat deze bij terug naar fafrieks instellingen zetten pli weergeeft enz

 
Dan is de fabrieksreset niet gelukt of je hebt een clone die afwijkt van het normale gedrag, kan altijd eens gebeuren.

De beweringen van Wing39 zijn in elk geval correct.

 
omega zei:
nu vraag ik hoe komt het dan dat deze bij terug naar fafrieks instellingen zetten pli weergeeft enz
Dat moet haast een toverbox zijn veranderen van Gemini naar PLI dat geloof je toch zelf ook niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan