Doodmartelen.

O

outlawbiker

Ik wil toch even stilstaan bij die schietpartij in Den Haag waar op brute wijze een leerkracht vermoord is.
Wat mij betreft mogen ze die goser in Turkije aan de rechter geven en langzaam doodmartelen.Daar weten ze nog hoe met criminelen om te gaan ! Hier staat ie binnen 4 jaar weer buiten met een doorgeladen pistool en een hoop zakgeld.
De familie heeft levenslang van de nabestaande.
Mijn medeleven en steun gaat uit naar de nabestaanden van die leraar en de leraren die het lef nog hebben naar hun werk te gaan.
Dit is enorm off topic maar ik moest het ff kwijt.

Love en Respect.

Outlawbiker

Niet te zachtzinnig zijn ok, maar doodmartelen daar ben ik geen voorstander van.

Als je het onderstaande bericht leest, afkomstig van het ANP, ben ik bang dat het totaal misgaat met de jeugd.
Er zullen allerlei geitewollensokkentherapeuten opstaan en zeggen dat de oorzaak van deze moord in een slechte of traumatische jeugdervaring zit.
Maar dat medeleerlingen er op deze manier op reageren, betekent volgens mij dat er meer op de algemene zaken zoals opvoeding (lees normen en waarden) gelet moet worden.

Harrie

Leerlingen nemen het op voor Murat
15 januari 2004, 11:13:12

DEN HAAG (ANP) - De politie heeft tientallen leerlingen, die donderdagochtend voor het Terra College aan de Beresteinlaan hun sympathie betuigden voor Murat, uit elkaar gedreven. Volgens een politiewoordvoerder is voor elke demonstratie een vergunning nodig en die ontbreekt.

De leerlingen hadden op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook riepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, sloegen ze op auto's.

Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. ,,Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens'', zegt een van hen.

De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. ,,Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad.'' Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. ,,Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt.''

De sympathisanten van de verdachte jongen, staan na het politieoptreden in kleine groepjes met elkaar te praten.

Outlawbiker, jij zei dat die gozer in Turkije voor de rechter moet komen maar weet je:

Al die gozers zijn NEDERLANDS staatsburger, hier in Nederland geboren en getogen door uit Turkije afkomstigge ouders.

Het is zeer triest om te vernemen dat veel jongeren zoals hierboven beschreven opgevoed worden vanuit een geheel andere kultuur terwijl ze hier in Nederland wonen. Dat brengt ook een heel ander karakter voort wat nu voor deze problemen lijd.

Flip

Originally posted by flip

Al die gozers zijn NEDERLANDS staatsburger, hier in Nederland geboren en getogen door uit Turkije afkomstigge ouders.

Flip

Helaas wel ja. En inderdaad hebben ze andere opvattingen als hollanders.
Weet zeker als wij straks oud zijn moet je met een blaffer over straat.
nee daar zit niemand op te wachten..........(o)(o)

......TP.......Die over 1 maand naar OZ gaat !!!!!!!!!

balkenende spreekt me ook de hele dagen aan dus ook maar pang. als het zo gaat dan dan wordt nederland goed opgeschoond.
want daders in n.l worden toch beschermd .je hebt niets te vrezen. maar je bent wel van een lastpost af die je leven zuur maakt
moi.

Ik wil toch even op mijn thread van vrijdagavond terugkomen.
Het volgende wil ik jullie toch wel even onder de aandacht brengen,
Vanwege mijn werk kom ik regelmatig op scholen met name middelbare scholen om te praten over agressie respect en pesten.

De vermoorde leraar heb ik vorig jaar nog de hand geschud toen ik op het Stevin college was.
De man was een zeer gewaardeerde leerkracht ook onder de leerlingen.

Zijn dood is erg.
Mijn vraag is( lees als wat er in mijn hoofd speelt) is.
Wat bezielde Murat waarom, ik lees hier over doodmartelen degene die dit roepen zijn in principe net zo erg als Murat.

Wat hadden we gezegt als het een Nederlandse jongen was geweest???

Ik wil eigenlijk niet Murat verantwoordelijk stellen, wel voor zijn daad, maar ik wil ook onze regering en de ouders verantwoordelijk stellen.

Het is toch van de zotte dat antilliaanse jongeren met nederlandse jongeren ,naast de schoolpleinen ,aan jeugd drugs verkopen,daar wordt regelmatig door de scholen tegen op getreden,maar niet door justitie want die heeft geen tijd.

Die hebben mensen tekort, maar wel 15 man om ons op de snelheid te controleren.
De ouders hebben het te druk met hun werk de kinderen moeten zich maar vermaken met internet en tv als je als leerkracht optreed tegen een leerling komt pa wel even verhaal halen.

Dus zeg het me maar tis een klote maatschappij.... toch.....

Pikkie je hebt helemaal gelijk het is een klote maatschappij !

Het begint steeds meer te lijken op die verrotte Amerikaanse 24 uurs economie ...... maar dat rechtvaardigd niet om zomaar iemand voor z'n raap te schieten .

Ik ga hier geen oordeel vellen over iemand maar ik vind het ronduit belachelijk dat iemand buiten het leger of politieapparaat kan beschikken over een vuurwapen .

Dus prioriteit 1 : Alle vuurwapens weg uit Nederland !

HALLO ; ik lees het alweer ,We begrijpen het niet.
Outlawbiker heeft gewoon gelijk ,en jullie beginnen ook al de schuld ligt altijd bij ,bruin brood ,suiker ,paps ,mams, het asfalt op de weg en noem maar op en nooit bij zo`n lijpo,tja WE BEGRIJPEN HET NIET.
Nee ik begrijp dit zeer zeker niet ,het komt gewoon hier op neer een turk heeft een leeraar neergeschoten omdat hij op school gewoon een teringlijer was ,daarom geschorst was zijn gram wou halen en dit ook heeft gedaan.
Er waren toen de tyd toch ook een stelletje lijpoos in ede met de twin towers,die op straat liepen te dansen,en die 1 ding vergeten waren ;de mensen die daar gestorven zijn waren niet alleen amerikanen maar ook moslims turken marokanen joden en noem maar op.
In iedergeval weet ik de uitkomst van dit gelul in de rechtbank al,150 uur dienstverlening en dan verteld de rechter FOEI stoute jongen dat mag je niet meer doen.
Nee in dit geval ben ik een voorstander van ,gelijke monniken gelijke kappen,M A W gewoon de straf geven die geld in het land waar zij zo hoog van opgeven en die is in dit geval niet nederland.
En dan niet met het verhaal komen ,ze zijn hier geboren er is nog nooit een autochtoon geweest die dit heeft geflikt,simpel toch.
Als we wat meer koppen met spijker slaan en een beetje minder ``begrijpen`` komen we een stuk verder.
En als laatste,ik geloof nooit dit figuur dit had gedaan in turkije.

@Musli: ben ik niet met je eens.
Geen autochtoon die dat hier geflikt heeft? Echt niet?
Dan ben je niet goed geinformeerd, want Maastricht heeft de twijfelachtige eer de eerste school geweest te zijn in Nederland, waar een leerling op een leraar geschoten heeft en van tevoren een aantal leerkrachten in gijzeling gehouden heeft.

Dit was jaren geleden op het Hendrik van Veldeke College.
En ja, dat was een Nederlander.

Dus jullie moeten niet zo lopen zeiken over buitenlanders en dat een Nederlander dat niet zo doen, dat is gewoon regelrechte onzin.
Als ze onze Nationaliteit hebben, dan moeten ze ook de straffen krijgen die hier in Nederland gelden, net zoals elke andere Nederlander.

Pim werd ook door een Nederlander doodgeschoten, en ondanks dat ie niet meteen pro-buitenlanders was, heb ik wel de nodige allochtonen gehoord die tegen deze moord waren.

Dus wat ze met deze jongen doen, moet ook geen 150 uur dienstverlening worden, ook geen doodslag, want hij wist precies waarom hij met een wapen naar school ging en wat ie er ging doen. Dit is gewoon moord.
Er kan nog wat verzachtends zijn aan de leeftijd en zo moet ie dan als het goed is een jaar of 6 krijgen.

Ik heb bijna medelijden met jullie in die verziekte samenleving waar jullie in rond draaien, ik heb dit probleem al 10 jaar terug opgelost door op te stappen en nu zelf buitenlander te zijn en dat altijd te blijven zonder daar nieuwe enge woorden voor uit te vinden.
Als je je een buitenlander voelt in je eigen land kan je naar mijn mening maar beter een buitenlander zijn in een ander land waar je je meer thuis voelt, in ieder geval vind ik dit nu een stuk acceptabeler.

Ik wens jullie veel sterkte en geloof mij maar het wordt nog erger.

Gr. Lagos

hallo,

geef hem maar de doodstraf, kost ook weinig.
ik vind het gewoon te gek voor woorden, dat je al met een jaar of vier weer op straat kan lopen.

groetjes scoob

Kijk dat bedoel ik nou een oordeel is gauw geveld.
Kijk toen ik nog op zat was ik geen lieverdje heb veel overuren gemaakt op school.
Maar durfde thuis niet te vertellen dat ik weer een op mijn duvel had gehad kreeg ik er van mijn ouwe nog een paar.

Maar het heeft me wel geholpen mijn eigen kind op te voeden.
En dat kan ik vandaag de dag niet van alle ouders zeggen.
Ik denk dat de rechter moet uitmaken wat er met Murat gaat gebeuren.....

En niet wij........

Het is een maatschappelijk, wereldwijd probleem .
Geen schuld treft alochtonen , autochtonen, of valse tonen .
Een maatschappelijk probleem dient door ons ( de maatschappij )
te worden opgelost .
Vraag me niet hoe we dit maatschappelijk kunnen oplossen , want dat weet ik niet , en het lijkt me ook vreselijk moeilijk .
Dit soort incidenten staan op zich , en zullen altijd blijven bestaan.
Geen straf die daar aan helpt .
Zie de usa als voorbeeld .
Helpt de doodstraf daar ?
Helpt levenslang daar ?
Helpt het weren van alochtonen daar ?
Als je een van deze 3 vragen met ja kunt beantwoorden winje waarschijnlijk de nobelprijs .
Dit zal blijven voortduren , en wordt alleen maar erger .
Het is gewoon niet op te lossen .

Ik denk niet dat hij er met 150 uur dienstverlening afkomt.
Er is trouwens iets in het strafrecht,waarin voor iemand die tussen de 16 en 18 is er gekeken wordt naar de zwaarte van het delict.Is de zwaarte van het delict zo hoog,en dat is het,kan er door de officier van justitie(aanvraag tot) besloten worden om vanwege de zwaarte van het delict de verdachte te laten vallen onder het volwassen gerecht,en dan kan hij als ze aantonen dat hij met voorbedachte rade de leraar heeft doodgeschoten(in dat geval geen doodslag maar moord) hem tot ten hoogste 15 jaar veroordelen,waardat bij doodslag meestal tot maximaal 6 jaar is.
Ik denk dat het goed is als daar uit hoofde van voorbeeld en afschikking toe wordt overgegaan.Want niks maar dan ook echt niks rechtvaardigt het doodschieten van een leraar,kan hij niet met de leraar overweg,had niks hem in de weg gestaan om naar een andere school te gaan.Dan gezien zijn leeftijd het zelfs ook nog zo kan zijn dat het zoiezo misschien zijn laatste jaar op die school was geweest.De school kent trouwens al een hele tijd een hoop problemen,en ik kan het weten,ik woon er namelijk naast.Oeps nou weten jullie waar ik woon.Het zijn twee scholen naast elkaar,waartussen die twee scholen de leerlingen onderling ook veel strijd hebben,en er echt iedere dag wel politie naartoe moet.Het politiebureua zit er trouwens schuin tegenover.
Voor de familie van de leraar is het natuurlijk een verschikkelijk drama,want iemand kan omkomen in een auto ongeluk of een hartaanval krijgen maar dat is een omstandigheid die ook wel moeilijk te verwerken is maar makkelijker te accepteren,maar je gaat er toch niet vanuit dat iemand die kinderen iets wil leren door zo`n leerling wordt doodgeschoten,dat is toch heel wat zwaarder te verteren.

Je moet hem met 4 man in een cel van 4 bij 2,5.stoppen.
Met een tv tje waarvan je van te voren weet dat ze allemaal naar
iets anders willen kijken.

Zoiets als wat nu gebeurt is is in principe heel erg moeilijk te voorkomen.
En zoals iemand al aangaf is het een maatschappelijk probleem.
Wat naar mijn inziens wel een preventieve werking zou kunnen hebben is om in nederland het in bezit hebben van een wapen veel zwaarder te bestraffen.
En dan bedoel ik zoiets als op het in bezit hebben van een vuurwapen,zou gewoon 2 jaar op moeten komen staan,maar dit zou dan ook te uitvoer gebracht moeten worden,vaste daad vaste straf.
Ik denk dat niet alles mee is opgelost,maar het wel een hoop dingen kan verkomen.
Nu lopen er veel teveel bewapende mensen rond!!!

Het trouwens maar een klein groepje is die nog niet inzien,
dat de daad die deze leerling heeft begaan nooit de goede kan zijn.Het merendeel van die leerlingen vinden het verschikkelijk wat er gebeurt is,en er zijn er veel die het er erg moeilijk mee hebben.Maar iets wat we als maatschappij wel onder ogen moeten zien,zoiets had op elke school in nederland kunnen voorkomen.Zoiets als wat nu gebeurt is in principe heel moeilijk te voorkomen of uit te sluiten,al maak je er een vesting van.
Eigenlijk is dat best tragisch!!!

De strafmaat die hier gehanteerd wordt zou eens moeten worden herzien.
Ook denk ik dat wij als volwassen mensen, het voorbeeld moeten geven, daar bedoel ik mee hoe staan wij tegenover elkaar????

Ja pikkie de maatschappij is een beetje ten nadele verandert,vroeger zat je met ze alle buiten,en kon je je buren,nu is dat niet meer zo.
Ik ben recentelijk verhuisd,wel in de wijk,maar ik woon hier nu 5 maanden,en ik ken nu na 5 maanden nog geen enkele buur.Het is in deze maatschappij gewoon verandert van ieder met elkaar in ieder voor zichzelf.Dat is iets waar bijvoorbeeld computers toe bijgedragen hebben,doordat steeds meer mensen inplaats van de persoonlijke communicatie,de communicatie via de computer hebben.Alles moet snel ,onpersoonlijk en dat is volgens mij ook ??n van de oorzaken van de verharding van de maatschappij.Het wordt steeds meer het recht van de sterkste!!!!Ik,ik ,ik en de rest kan stikke.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan