Dreambod HDD format

C

cliff

Even een snelle vraag, ik kon nergens lezen hoe je dit moet doen.

HDD in de dreambox gemonteerd.

En nu?

Het is een standaard Maxtor

Heeft iemand mischien een kant en klaar documentje hiervoor?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Clifford

Met de dreamknop op je a.b naar setup gaan en dan naar system settings en dan harddisk setup en dan ok en de rest wijst zichzelf.

Knop Rood = format, dan 3 minuten wachten en klaar....

GR Fred.

hee cliff je moet er wel een "gratis" spam filtertje erbij aansluiten.

Via menu dreambox inderdaad. Maar hoe je het ook doet, zorg dat je de EXT3 format gebruikt. Daarvoor is de Dreambox geoptimaliseerd.

Ik zou dit tegen willen spreken. Gebruik de reisfs optie, die is stukken sneller dan EXT3.

You're confusing me now.

Wie weet het, is het EXT3 of REISfs??

Alvast bedankt,

Cliff

Reisfs is de opvolger van Ext3... de discussies die ik erover gelezen heb wijzen zeer sterk naar reisfs als beter file systeem.
(dit is wel voor een 'normaal' linux systeem.. voor de dreambox weet ik niet of het anders is, maar misschien helpt deze info je)

Ik heb hem hier met REISFS draaien.
Toevallig was hier een ISP admin aanwezig die echt zo'n beetje alles weet van unix/linux en die begon al heel enthousias in het rond te springen toen ie zag dat er reisfs ondersteuning op zat.

Inmiddels heeft ie zich ook zo'n doos gekocht en als ik me niet vergis zit er al een apache server op, een mp3 speler, weet ik wat voor zooi maar hij is er leuk mee aan het spelen.

Op de Dream werkt het prima, zoals ik al zei, heb het zelf hier draaien op ReisFS en het is gewoon een stuk sneller dan EXT3.

Maar van mij mag je ook gewoon Ext3 proberen hoor, het is gewoon een keuze die je zelf moet maken.
Je merkt er qua menukeuze's niets van hoor, je formatteert het een keer en dat was het dan, het is niet zo dat als je in ReisFS zit opeens allerlei zaken in de Dream anders lopen of dat je andere codes moet gaan ingeven.

En bevalt het niet? Dan haal je toch gewoon met Total Commander of een FTP proggie effe de dingen van je hd af die je wilt backuppen en formatteert hem naar EXT3? Kwestie van een paar minuten.

Kijk, dat is een goed idee. Ik ga reisfs ook maar proberen. Snelheid is zeker interessant. En als de ervaringen goed zijn, waarom dan niet ook bij mij?

Bedankt!

Ik heb dit net allemaal geprobeerd (met reiserfs) en waarempel ik kon wat opnemen! Best leuk om door je opnames te 'zappen'. Ik kon alleen niet zo snel een manier vinden om een opgenomen film weer te verwijderen (behalve via FTP). Zie ik iets over het hoofd?

Heb ik ook nog niet gevonden. Dus hou ik me ook voor aanbevolen.

Wat ook leuk is om te vergelijken voordat je over gaat.... doe eens een check op je hd als ie nog op EXT3 staat.
En doe het daarna nog eens als ie op ReisFS staat... dat scheelt effe.:biggrin:

Film verwijderen doe je door in de map te bladeren waar de film staat en dan de dream knop op de a.b en dan delete file.mp3 idem

Dream button.

File mode.

Select movies.

Selecteer er nu 1.

Als het goed is gaat hij nu afspelen.

Dreambutton drukken.

Verwijderen selecteren.

Klaar.

GR Fred.

Ik heb even een testje gedaan en vanaf de pc een bestand van 1,5 Gb naar de dream gezet.

HDD Format ReisFS : 22 minuten
HDD Format EXT3 : 16 minuten

Alhoewel ik het toch een behoorlijk lange tijd vind, heb ik dus maar gekozen voor een EXT3 format.

Groeten,
Atraxx

Aan die test heb je niet veel.
Zo te zien aan jouw test duurt dat langer, ga ik straks ook eens proberen, vind ik wel interessant.

Maar het gaat om de werking van de HD in de dream zelf, ben dus eens benieuwd of dingen binnen de dream, programma's etc. al dan niet sneller laden met ReisFS.
Het controleren van de HD gaat in elk geval vele malen sneller.

Ohja, de mensen ook bedankt voor de "Delete" tips, ik dacht dat al zo geprobeert te hebben maar was toen niet echt geinteresseerd aan het kijken dus zal de optie wel "overzien" hebben.

@ Black Tiger weet je meer van die mp3 speler, vind ik wel interessant. (mogenlijkheid tot een shuffle optie??)

Mazzel, Rovi

@Rovi: sorry, ligt misschien aan mij... MP3 speler??? Ik weet even niet waar je het over hebt.
We hebben het hier niet over een mp3 speler gehad eerlijk gezegd.
Als het over EXT3 gaat, nee helaas, nog geen tijd gehad om te testen.

Mijn excuses, ik had er overheen gelezen en zag net wat je bedoelde.
Zal eens navragen aan hem hoe ie dat geflikt heeft.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan