Dreambox 7025 !!!

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
48
Hallo,

De dreambox7025 is aanwezig maar wel met een groffe geld geld bedrag slecht voor maar 579 euro...zijn de gasten soms van de trap afgevallen dat het apparaat zo duur mag zijn want de dreambox 7020 kost al 429 euro nog steeds het wordt alleen maar gekker denk ik met de multimedia...

Groetjes,
deliyurek007

En wat doet de 7025 dan meer dan de 7020? Is het misschien een twintuner?

G

Ja dat klopt twin tuner meer niet en dat voor 575 eurotjes....
Kan het nog wat meer er boven op ....

Groetjes,
deliyurek007

Wij hebben bovendien gehoord dat de 7025 qua software/besturing anders is dan de 7000 en de 7020.

MR. Eendeteam dat kan dat zal ik best wel geloven dat er een ander software er op aanwezig is op de dreambox7025 maar dat geld bedrag dat vind zo absurt heel erg veel geld voor een kast een satelliet receiver...maar ja wat er ook mag gebeuren blijf lachen.....

Groetjes,
Deliyurek007

graag meer info ik wil ok meer weeten over de 7025 wat is het verschil tussen de 7020 en de 7025
de twintunner is all bekend en eendenteam zegt dat de software besturing is anders
ik kwam dat tegen bij een andere forum boord
De Dreambox 7025 is de langverwachte twin tuner van het Duitse bedrijf Dream Multimedia.
In het nieuwe concept wordt gebruikt gemaakt van andere hardware dan de voorgaande typen Dreamboxen.
Hierdoor heeft men de software geheel moeten herschrijven en daardoor kunnen er nog aanloopfouten voorkomen in deze nieuwe Dreambox.
Ook hobbyisten moeten bij deze ontvanger weer helemaal vanaf nul beginnen als ze hobbyimages willen ontwikkelen voor de Dreambox
wie weet meer laat het effe weeten
grtz roufa!

@zeddini: wat je schrijft klopt. We hebben al de eerste image voor de 7025 gezien, maar als er wordt geschreven dat de software anders is (en sommige hardware ook) en dat daardoor de hobbyisten helemaal van voor af aan moeten beginnen dan kun je volgens ons beter dat ding nog niet kopen. Eerst afwachten hoe e.e.a. zich ontwikkelt.

Bovendien is het algemeen bekend dat de tuner in de dreamboxen niet een van de betere is. We hebben dat zelf heel goed kunnen testen. Het is maar de vraag hoe de tuners in de 7025 zijn.

@zeddini: wat je schrijft klopt. We hebben al de eerste image voor de 7025 gezien, maar als er wordt geschreven dat de software anders is (en sommige hardware ook) en dat daardoor de hobbyisten helemaal van voren af aan moeten beginnen dan kun je volgens ons beter dat ding nog niet kopen. Eerst afwachten hoe e.e.a. zich ontwikkelt.

Bovendien is het algemeen bekend dat de tuner in de dreamboxen niet een van de betere is. We hebben dat zelf heel goed kunnen testen. Het is maar de vraag hoe de tuners in de 7025 zijn.

@deliyurek: of het belachelijk veel geld is valt nog maar te bezien. Je betaalt doorgaans voor wat je krijgt. Het kan best zo zijn dat de 7025 dat geld dubbel en dwars waard is. Neemt niet weg dat sommige het veel geld vinden voor een ontvanger. Iedereen is vrij om te bepalen of dat t? veel geld is of niet. Zeker in het begin zul je zien dat apparaten met iets nieuws duurder zijn. Zodra de vraag naar het product stijgt, neemt de prijs af. Dat was bij de 7000 niet anders.

Vind het ook teveel geld, temeer daar de kinderziektes nog niet eens uit de 7020 verdwenen zijn.

@BT wat vind jij van de 7020s hardwair en softwair ik heb ergens geleezt dat de 7020s een stuk beter dan de 7000s een twintunner heb ik zeker niet nodig de eerste 7020 versie heeft problemen met netwerk aansluiten ik gaa eentje kopen maar ik weet nog steeds niet welke
grtz roufa!

Hoi Roufa.

De hardware is gewoon beter verzorgd dan bij de 7000 serie.
Allereerst zit de voeding nu apart en niet meer op de hoofdprint gemonteerd hetgeen sowieso al een verbetering is.
Verder is me opgevallen dat de tuner ook een stuk beter is. Gisteren toevallig even moeten switchen met een 7000 en daar bleek het signaal op dezelfde satelliet een stuk minder te zijn dan bij de 7020. Dat ligt niet alleen aan misschien een betere signaalmeter in de 7020 (wat ook zou kunnen) maar de beeldkwaliteit is ook beter.
Verder heeft de 7020 nu ook een RF aansluiting, bij bepaalde images (zoals Gemini) kun je die apart aan en uitzetten en zelf het kanaal aangeven waarop je hem hebben wilt, bijv. 36 of een ander kanaal als je videorecorder op kanaal 36 zit. Dat is dus heel erg handig als je geen tv met scart hebt.

Dan softwarematig.
Hydra moet je eigenlijk niet meer draaien op de 7020 die is te oud. Maar er zijn enkele uitstekende vervangers zoals de Gemini die ik zelf gebruik en ook hoor ik veel goed nieuws over de PLI images voor de 7020.
Het opstarten van de 7020 duurt stuk langer dan de 7000 maar op zich mag dat de pret niet drukken.
Verder heeft hij gezien zijn grotere flash wat meer mogelijkheden softwarematig dan de 7000. Wat ook erg leuk is (hoort eigenlijk bij hardware) is dat je op een CF kaart een backup kunt zetten. De 7000 heeft ook een CF slot maar daar kan dat voor zover ik weet niet mee.

Bij de nieuwere types (ik heb een van die nieuwste types) is het netwerk iets beter doch nog niet wat het zijn moet. Dus iets slechter als bij de 7020 maarja, daar merk je op zich weinig van. Er zijn inmiddels ook images, zoals de Gemini, waar je een ingebouwde "network fix" kunt activeren waardoor zaken beter gaan.
Van echte problemen met het netwerk heb ik niets gemerkt, behalve bij mijn vorige 7020 maar dat lag echt aan het toestel want die had meer problemen en is dan ook omgeruild in garantie voor die nieuwe.

Een 7000 zou ik nu niet meer kopen aangezien deze niet meer geproduceerd worden door Dream. Als je geen twin-tuner nodig hebt en een Dream wilt kopen zou ik gaan voor de 7020 of als je al die mogelijkheden niet nodig hebt en alleen netwerk voor cardsharing en legale kaart in de kaartlezers kun je ook kiezen voor de veel goedkopere Dream 500 als ik het goed onthouden heb.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de 7020. Er zitten nog wel wat kinderschoen foutjes in, zo blijft hij wel eens hangen bij het opzetten van de settingslijst als je met een motor bezig bent en hij vindt het signaal niet.
Iets wat af en toe bij een 7000 ook nog voor komt dus....
Verder kun je niet zoals de 7000 resetten door de drie knoppen in te drukken, maar daarentegen heeft de 7020 wel een echte aan/uit schakelaar achterop hetgeen ook weer een verbetering is mijns inziens.

Mocht je nog meer willen weten, dan vraag er maar op los, voor zover ik kan wil ik graag antwoorden.

bedankt BT voor de info het is duidelijk genoeg ik gaa voor de 7020s was ok een tijdje bezig om zo veel mogelijk informatie te haalen maar welke HD kan je mij aanraaden? de 40 de 80 of 120 of is dat niet nodig
grtz roufa!

In principe heb je een HD niet nodig, eigenlijk alleen voor films of programma's op te nemen. Ik heb er zelf een 40 gig Western Digital in liggen, maar tegenwoordig kost een 80 gig hetzelfde als de 40 kostte (was hier 56 of 59 euro), daar heb je meer dan genoeg aan.
Een 40 gig geeft om en nabij iets van 35 uur aan filmruimte dus met 80 gig heb je zeker meer dan ruim voldoende, of je moet toevallig nog een 40 hebben liggen.

Ik heb ook gebruik gemaakt van Dreambox7020 maar het is een stukje sneller dan dream7000 maar let wel OP !! op de dreambox7020 kan je niet alle image gebruiken dan gaat het opeens fout dat het gewoon niet meer verder opstart...ik wil nog wel even wachten dat het prijs van dream7025 gedaald is en wat meer bevindingen zijn voor dat ik dat ding aan gaat schaffen en je weet het maar nooit wat er dan weer gaat komen....

Groetjes,
deliyurek007

Klopt, je moet wel speciale 7020 images hebben en op de nieuwe 7020's werkt de Hydra voor 7020 bijv. niet of niet goed, dat had ik al vermeld.
Er zullen zo inderdaad meer images zijn die niet goed werken dat kan ik onderschrijven.

Gemini draait er wel goed op, Pli voor zover ik hoor ook.

Maar wat vind jij precies sneller aan de 7020? Want persoonlijk vind ik hem toch iets langzamer dan de 7000, althans de 7000 die ik had, want de 7000's zijn ook niet allemaal gelijk zo is al gebleken.

bedankt voor de tip BT een 40 gig is meer dan genoeg waarschijnlijk Gemini image is stabil en voldoend het woordt altijd aangegeven voor welke serie de 7000s of 7020s dus ik moet de goede pakken emus kan ik zelf kiezen met de blawe knop over mijn weeten de Gemini image werkt of kan overweg met alle emus of heb ik het mis
grtz roufa!

Nee je hebt het goed. In Gemini heb je de blauwe knop, dan zit je in het blue menu en van daaruit is alles mogelijk.

@BT en deliyurek007 bedankt voor jullie reactie ik heb hem vandag gekocht de 7020s met 120gb en metteen de laatste Gemini 260 in gelaaden ik ben echt verrast voor all de mogelijkheid die hij biedt
ik ben echt tevreden
grtz roufa!

Da's fijn om te horen. Alvast veel plezier ermee!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan