Dreambox 800HD (alledrie) Clonen getest

dirkjan73

New Member
Lid sinds
5 jun 2011
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
51
Hallo beste Duckbroeders,
ik en ben veel mensen tegen gekomen die de grootste verschillen wilden weten over de 3 GROOTSTE Dreambox 800HD Clones,die 3 zijn meestal kenbaar door de verschillende sims die zij aan boord hebben,deze zijn:

-:Sim E-Star,
-:Sim 2.00 en 2.01,
-:Sim Ferrari

Ik heb de gelegenheid gehad om ze alledrie te testen en te verglijken,dit zijn mijn bevindingen:

SIM E-Star:
stabiel,heeft geen Fan maar een grote zware cooler die zijn werk goed doet,heb m een nacht laten draaien op een HD kanaal en ben zelf naar bed gegaan,volgende morgen nog steeds aan het draaien,apparaat was wel warm maar niet heet,Heeft een RevM Tuner een van de beteren heb ik begrepen,heb geen bevriezingen gemerkt tijdens HD kanalen of wat anders,

volgens de makers is het apparaat 99% identiek aan de originele DM 800HD en images erop plaatsen is heel simpel,namelijk je pakt elk ORIGINEEL dreambox 800HD imgae doet hem door een convert programmatje heen,4 seconden later spuugt hij hem er weer uit en die kun je in de Clone van je op de normale manier updaten,let op Dream MultiMedia kan een tijdbom in de toekomstige images stoppen zodat de clones dan kapot kunnen gaan is mij verteld,weinig forums,support en E-star images te vinden,maar ja waarschijnlijk omdat je heel simpel met een druk op de knop van een origineel 800HD image een E-Star image kan maken,

Het beeld van deze clone is ECHT FANTASTIESCH!!!!!Snelle HD beelden ook op de achtergrond vloeuen echt vlekkeloos!


SIM 2.01:
Stabiel,heeft een fannetje die heel stil is,heb deze ook een nacht aan laten staan op een HD Kanaal en volgende morgen was deze ook vrolijk bezig,apparaat was vrij koel!!Bij standby gaat het fannetje uit,heel handig!Images speciaal voor deze clone is heel makkelijk te vinden,support en forums zat op het net,

Heeft een Japans made RevM Tuner,heb geen bevriezingen meegemaakt op HD kanalen of ergens anders,

Het beeld van deze clone is redelijk,vooral met snelle HD beelden,bijvoorbeeld tijdens voetbal zie je de achtergrond beelden niet vlekkeloos vloeien,


SIM Ferrari:
Stabiel,heeft een fannetje die vrij stil is maar ook nog draait wanneer je hem op StandBy zet,heb m een nachtje aan laten staan op een HD kanaal en volgende morgen draaide hij nog steeds en het apparaatje was nog steeds koel,support en forums zat,images ook volop te vinden,

Mijne had een L Tuner heb geen bevriezingen tijdens HD kanalen meegemaakt of ergens anders,

Het beeld van deze clone is redelijk,ook hier tijdens snelle HD beelden gaat het op de achtergrond niet echt vlekkeloos,zeer goed te zien bij voorbeeld HD voetbal wedstrijden,


Nou ik heb besloten na het testen van deze clonen en heb de E-Star aangeschaft en wat mij dit deed besluiten was het echt het fantastiesche beeldkwaliteit,die heel mooi scherp en duidelijk blijft,ook bij snelle HD kanalen die veel vergen van de Tuner en CPU


Duck broeders,
bovenstaande is MIJN bevindingen en de dingen die IK heb GECONSTATEERD op de apparaten die ik ter bruikleen had gekregen,mocht ik iets over het hoofd hebben gezien of je bent ergens niet mee eens of je hebt kritiek/commentaar,ajb SHOOT en laat het mij weten!

Ik ben echt heel benieuwd naar jullie ervaringen en heb daarom deze threat geopend!


grts

DJ
 
@dirkjan73:
Bedankt voor het delen van je ervaringen met dit type ontvangers.
In principe heb ik er zelf niets aan,omdat ik al aan de originele box ben,maar je bevindingen zijn toch interessant.

Als ik dit vergelijk,met het slag mensen,die raad vragen op de diverse boards,maar hun bevindingen nooit prijsgeven...Gr.George
 
Zet deze positieve bericht eens naast alle negatieve berichten.............

Regelmatig duiken er vragen op met problemen en die zijn bijna altijd clone gerelateerd.
En mocht er iets mis gaan , waarheen met je garantie ...........?
Box terug naar China en dan ongerepareeerd terug, (komt voor) hoge verzendkosten.

Het is niet alles goud wat er blinkt........
Op zich zijn de testen in kaart gebracht maar of 1 nacht nou representatief is voor langduriger gebruik betwijfel ik.

Burn in van componenten kan later vroegtijdig uitval opleveren .
 
@The Matrix,
je hebt volkomen gelijk,als die kapot gaat,dan kun je er hoogstends ermee terug naar die mijnheer van M*rktplaats waar je hem vandaan hebt gehaald,maar ja die heeft je nooit een bon gegeven dus is het hoever je daarmee komt is de vraag,terwijl je bij de originele 2 jaar garantie hebt en recht op support,

maar goed als die kapot is kan je m altijd als donor gebruiken voor je inmiddels gekocht originele (lol)

Maar eerlijkshalve moet ik wel bekennen dat de 1e generatie clonen kinderziektes hadden en de huidigen veel sterker zijn en er zelfs wordt beweerd (ook op deze forum) beter zijn dan de originele...(???)

Dus in mijn case is het afwachten,hoe lang die mee zal gaan,maar kan erbij vertellen dat ik er tot nu toe heel erg veel schrik mee heb en dat voor de helft van de prijs van een originele Box...
 
Als ik je goed begrijp heb je er erg veel schrik in , ik neem aan dat je erg veel schik bedoeld ;hahahahahaha
 
@the matrix

"Regelmatig duiken er vragen op met problemen en die zijn bijna altijd clone gerelateerd"

Dit ga ik formeel tegenspreken ! Op een ander forum waar het ten strengste verboden is om 1 letter over een clone te reppen en enkel over originele gepraat mag worden,
staan regelmatig "errors" beschreven die inderdaad ook voorkomen bij een clone.
Ik heb nog enkele error meer gezien bij een clone die NIET bij een originele voorkomt.
Het geen ik w?l persoonlijk vindt, is dat die clone toestellen de eigen productnaam moet dragen ipv. DM, mijn versie is eigenlijk een Xinye waar ik meer dan heel tevreden over ben.
Het is niet dat er een vreemde of andere naam op staat, dat deze slechter werkt, integendeel soms. Het zal spijtig genoeg wel gedaan zijn om beter te kunnen verkopen.
Qua garantie: ik heb mijn cloontje bij een satboer gekocht m?t bonnetje ?n 2 jaar garantie, in mijn geval is dit - kapot is gelijk een nieuw toestel.

De bevindingen van de test met de 3 verschillende sim versies is leuk meegenomen, bedankt alvast dat je die info met ons wil delen.

grts,
sat_viewer2
 
Ik ben wel benieuwd naar dat stukje software dat de image omzet voor clone gebruik.
Is dat ergens te halen?
 
Bedankt Aart1944,

Ga het eens proberen op een oude sim 2.01.
 
Hoe kan ik eigenlijk zien of ik een clone box heb of een originele? Ik heb hem inderdaad ook via mp gekocht dus vandaar mijn vraag.
 
Dat is redelijk gemakkelijk:Als je meer dan €400,- betaald hebt,is het naar grootste waarschijnlijkheid een originele....gr.George
 
marie;216004 zei:
Dat is redelijk gemakkelijk:Als je meer dan ?400,- betaald hebt,is het naar grootste waarschijnlijkheid een originele....gr.George


Dat zegt helemaal niets er zijn handelaren zat ( vooral op marktplaats ) die een clone voor de prijs van een orgineel verkopen, en ook als orgineel aanbieden.

Beste test:

Laatste Open Pli erin flashen als ie na het flashen normaal boot ( dus niet met "ERROR CA" dan is ie wel orgineel, indien ie wel boot maar alleen maar "ERROR CA" in display komt is het een clone nu zul je met een seri?le kabel de boel weer moeten herstellen.

Als bovenstaand je de bibbers geeft is de snelste manier:


Opendraaien en controleren of er een coolerfan inzit
 
Er zit een fan op de processor en deze kun je aanzetten achter het klepje waar ook de cardreader zit.
 
hankypanky;216023 zei:
Er zit een fan op de processor en deze kun je aanzetten achter het klepje waar ook de cardreader zit.

Er is geen enkele orginele DM800 HD uitgeleverd met een fan er standaard op/in
 
Dan weet ik voldoende heb ik dus een clone.
Werkt trouwens prima geen enkel probleem met dat ding ik heb hem al meer dan jaar en doet het prima.
Bedankt voor de reacties.
 
Gisteren door de enthousiaste verhalen van Dirk-Jan over de E-star ook zo'n box aangeschaft voor vrienden. Prima ding met uitstekende turner en netjes afgewerkt.
De laatste Enigma2 image opgehaald, even door de tool gehaald en gaan met die banaan.
Prima beeld en wordt niet echt warm op de HD zenders.

En de prijs is om te lachen.
 
Guardian;216030 zei:
Er is geen enkele orginele DM800 HD uitgeleverd met een fan er standaard op/in

Waar komt deze wijsheid vandaan ?
Ik ben er van overtuigd een originele dreambox 800 te hebben.
En wel met ventilator erop????Gr.George
 
Ook een belangrijk ding aan de ESTAR.
De tuner is behoorlijk gevoeliger dan die van een 2.01, een Ferrari en een originele. (Sim 1 weet ik niet, die heb ik niet kunnen vergelijken.)

Even mijn bevindingen:

-
En hij lijkt nauwkeuriger met zoeken.
Met de tuner van een Ferrari heb ik op de Hellasat (Gewoon een uitgezocht voor de test) de volgende resultaten.

2.01: 304 zenders gevonden
Ferrari: 301 zenders gevonden
Origineel: 304 zenders gevonden
E-Star: 313 zenders gevonden

-
Op zo ongeveer alle kanalen van alle sattelieten heb ik ongeveer 10% meer signaal.
Sinaal op NED1 HD

2.01: SNR 86% - AGC 99%
Ferrari: SNR 83% - AGC 96%
Origineel: SNR 88% - AGC 99%
E-Star: SNR 100% - AGC 99%

-
Ik heb een configuratie met een EMP 8/1 switch met daarop een motor via Usals
De aansturing laat ook nog wat te wensen over.
Allen direct op de motor werken ze perfect, maar via de EMP switch......

2.01: Stuurt de motor prima aan, maar DiseqC herhaling moet ingesteld worden op 3. Zappen op de sattelieten die via de motor worden bekeken is dus trager...
Ferrari: Stuurt de motor TOTAAL NIET aan!!! (Als ik de tuner wissel met die van de 2.01 werkt hij hetzelfde als de 2.01) Tuner van de Ferrari is een REF K.
Origineel: Stuurt de motor prima aan!
E-Star: Stuurt de motor prima aan!

Als klap op de vuurpijl...

De afstandsbediening werkt eindelijk eens goed!!!!!!!!!!!!!!
En dit ligt echt aan de E-star en niet aan de AB. Met alle AB's kan ik prima zappen op de E-star.

Groetjes Diq
 
hankypanky;215993 zei:
Hoe kan ik eigenlijk zien of ik een clone box heb of een originele? Ik heb hem inderdaad ook via mp gekocht dus vandaar mijn vraag.

de orginele heeft geen glade laklaag, kleine parkers en enkele in zwart, dat ding wat op n sim lijkt moet gedeeltelijk een soort zwarte hars opzitten , de cpu heeft geen koelblok of fan en de sata aansluiting is op n andere plaats als bij n clone.
De orginele voldoet mij goed
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan