Dreambox 800HD (alledrie) Clonen getest

Ben net terug van vakantie,mijn geliefde vrouw was "vergeten" de DB (DB 800Hd E-star) uit te zetten,dus dat gekke ding heeft gewoon 2 weken aangestaan,ik met angstige ogen voelde of hij heet was of was vastgelopen,maar wat denk je?Lauw en dat zonder fan of wat andere gein ook en hij speelde gewoon vrolijk door!!!

Echt een prachtapparaat!
 
Heb sinds vorige week een DM800 HD pvr clone met de E-star sim3.
Had eerste uit kosten oogpunt een SAB TitanII gekocht bij de zelfde winkel, maar deze beveil me niet. Gehannes met o.a. de kanelenlijst was de reden dat deze terug ging. Zat nog binnen de afkoelingperiode dus kon hem zo ruilen, omdat het in de buurt was maar langs gereden. Daar aangekomen en gevraagd naar de DM800, ja die hadden ze wel, maar ook nog wat anders, dacht aha clone!
Had hier al eerder naar zitten kijken maar toen toch de SAB gekozen.
Eerst nog getwijfeld, maar daarna toch maar gedaan.

Werd geinstalleerd met image naar keuze in mijn geval openpli, hoefde alleen nog maar m'n kanalenlijst er in te schieten.

Thuis aangekomen kanalenlijst er in en gaan met die banaan, moet zeggen tot nu toe zeer tevreden over deze ontvanger.

Heb alleen er een nieuwe openpli ingezet, maar dit is met de converter een makkelijk te doen klusje!
 
@Guardian en Schapi:
Nogmaals wil ik een vraagteken zetten bij jullie opmerking,dat een originele dreambox 800 geen fan heeft,of begrijp ik misschien iets verkeerd?
Ik heb een originele,en daar zit echt een ventilator op...!Gr.George
 
@Marie,
weet wel dat de SE versie STANDARD een fan erin heeft...Maar de eerste editie met een fan....???....Eerste opgale iig niet....

Maar de andere boys zullen wel meer weten...
 
@Dirkjan:
"De andere boys" hebben het niet over eerste of SE versie...
Daarom ben ik een beetje benieuwd naar hun motivatie,dit zo stellig te beweren.
Ik zou er met mijn fannetje een kompleks van kunnen krijgen...Gr.George
 
Marie,

De 800 HD SE (second edition) heeft een ventilator.
De 800 HD (zonder SE) heeft geen ventilator.

Het klopt dus dat jij een org. DM hebt met ventilator.
Hoewel de 800 HD SE, 500 HD alsmede de DM 8000 HD zijn er nu ook in clone uitvoering. Als er standaard al een (niet DM image) opstaat weet je bijna al zeker dat het om een clone gaat. De huidige clones gaan ook maar tot bootloader 82 en niet verder.
 
@Marie/George,
eigenlijk is het simpel om te zien of je een clone of een origineel hebt,er zijn verschillende manieren,beste natuurlijk een ORIGINEEL image erop plaatsen
en als het geen CA error geeft hebt je een origineel,punt uit!!!

Maarw at ej ook kan doen is vanuit het systeem zelf een update maken,als
je bv Openpli erop hebt bv dan is er een Update knop als je daarop drukt
en hij update hem dan heb je een originele,

Maar nogmaals,en sorry bedoel daar niets mee,maar een origineel DB 800HD
met fan,ben ik tot vandaag geen een van tegen gekomen,maar misschien is dat
wel door de vorige eigenaar/winkel handmatig erin gezet,zou makkelijk kunnen

Good luck!
 
dirkjan73;216704 zei:
@Marie/George,

Maar nogmaals,en sorry bedoel daar niets mee,maar een origineel DB 800HD
met fan,ben ik tot vandaag geen een van tegen gekomen,maar misschien is dat
wel door de vorige eigenaar/winkel handmatig erin gezet,zou makkelijk kunnen

Good luck!

DirkJan,

Marie heeft het over de SE versie, en deze is inderdaad met ventilator.
 
Hallo Dirkjan en Crazymotha:Bedankt voor de reakties.
Zoals Motha opmerkt heeft die SE versie een fannetje.
Ik twijfel er niet aan,dat mijn box een originele betreft,maar was benieuwd naar de motivatie,te verklaren,dat de DB 800 geen fannetje zou hebben....Gewoon verschillende modellen dus...
Dirkjan geeft goede uitleg,hoe uit te vinden,origineel of niet: Daar moet ik op antwoorden,dat mijn ontvanger naar behoren werkt,en dan ben ik zeer huiverig te prutsen met soft of instellingen...Vr.gr.George
 
@crazymotha
Mag ik jou vragen waar jij destijds die E-star Dreambox hebt gekocht?
Op marktplaats kom ik maar 1 aanbieder tegen:

link werkt niet meer.

Maarja is pas 2 weken actief op Marktplaats.. geen idee of je deze aanbieder kan vertrouwen. Dus hoop mensen tegen te komen die ervaring hebben met een betrouwbare aanbieder op Marktplaats
 
Ik heb jou link even aangepast want de advertentie bestond niet meer.

Misschien is het trouwens beter om voor de vraag die jij hebt een nieuwe thread te starten, want je reageert nu op een wat ouder en niet meer aktief topic.
 
Ja ik zag het ook, die gast update zijn advertenties om de paar uur op Marktplaats om hoger te komen staan denk ik. Misschien dat dit een betere link is:

http://verkopers.marktplaats.nl/17835636

Ik hoop dat @crazymotha kan reageren of andere mensen die ervaring hebben met bestelling van een E-star versie.


*is het niet beter om dit topic te gebruiken/ opnieuw leven in te blazen? Tis toch ontopic? ;)
 
Ja hoor die zijn in Amsterdam op iedere hoek van de straat te koop.
Veelal bij de Marokkaanse sat winkels.
 
Zijn er zoveel Marokkaanse winkeltjes in Amsterdam? Op elke hoek zelfs? Ben ik ff blij dat ik niet in Adam woon. lol
 
wat kosten ze op dit moment?
 
Ik heb de gok maar genomen vandaag.
Een E-star DM 800 met M tuner, gekocht voor 146 euro via Markplaats (andere dan waar ik eerst over had)
Ik hoop hem morgen of overmorgen te ontvangen.
 
Zo hij is binnen en het is een mooi ding...mooi groot zilver koelblok erop e-star chippie erin en beter ontvangst dan mijn brakke andere dreambox met sim2 erin.
 
inctrl;222289 zei:
Zo hij is binnen en het is een mooi ding...mooi groot zilver koelblok erop e-star chippie erin en beter ontvangst dan mijn brakke andere dreambox met sim2 erin.

Beste Inctrl,

Ik ben even benieuwd of de e-star nog steeds bevalt..
Werken alle functie's naar behoren, zoals het afspelen van AVI, youtube-plugin etc?

Waar heb je deze vandaan? En was dat de sateliet uitvoering?

Mij is trouwens ook verteld dat er meerdere varianten van de E-star met koelblok in omloop zijn.. Maar dit kan natuurlijk ook verkoop techniek zijn..

b.v.d.
 
Uitstekend zelfs!
Plugins werken perfect.

Dit is een satteliet uitvoering idd.

Ik moet zeggen dat ik nog nooit van een E-star uitvoering gehoord had nadat mijn vorige sim 2.01 finaal kapot ging. Door wat googlen kwam ik ook op dit draadje terecht en ben mij daarna pas gaan verdiepen in de E-star variant en kwam eigenlijk overal wel positieve verhalen tegen.


Ook veel niets wetende mensen die stellen "ja e-star is alleen de simchip en heeft niets met hardware te maken" dit is absoluut onzin want de printplaat van deze versie heeft veel meer en andere weerstanden dan mijn oude Sim2 versie. De nwe M tuner maakt natuurlijk ook veel uit maar die is niet afhankelijk van de Sim variant. Koelblok(je) in mijn oude Dreambox was een lachertje die was net 1 cm dik en werd steeds te heet. ...deze is denk ik 10 cm dik.

Je hebt 2 verschillende idd... kan even niet op de naam komen, ziet er precies hetzelfde uit als Dreambox clone maar heet toch anders (hebben een oranje koelblok erop zitten).

Kort samengevat: ik ben erg tevreden ermee.

Hier had ik hem gevonden:

http://verkopers.marktplaats.nl/16585235

Die aanbieders die net 1 week of 2 op Marktplaats zitten vertrouwde ik bij voorbaat al niet.

Deze man had hem binnen 1 dag opgestuurd na overboeking.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan