Originally posted by Black Tiger
Is dat wel zo?
De tools die uitgebracht zijn, werden uitgebracht naar rato van waar de meeste gebruikers gebruik van maken en dat is nog altijd windows. Linux betreft nog altijd een zeer kleine groep vergeleken bij het aantal windows gebruikers.
Jammer maar helaas, en daarmee is het geenszins belachelijk om alleen maar tools voor windows uit te brengen.
Nee, dat is onzin. Als je een linux bak maakt, omdat dat allemaal voordelen heeft tov windows (wat net zo makkelijk had zijn geweest) dan is het logisch dat je ook linux tools maakt.
Je kan ook wel verwachten dat mensen die linux draaien eerder gesharmeerd zijn van een linux ontvanger dan mensen zonder linux.
En anders kan je verwachten dat er zeker een grote groep van de consumenten linux draait.
Daarnaast is het foute commercie om voor enkel M$ te kiezen. Maar zo zijn er meer...
Ik vind het achterbaks, dat je geen linuxtools uit zal brengen.
Ik heb nu op een forum gevraagd aan programmeurs of ze eens willen kijken naar het betreffende programma.
Ik hoop dat ze hier wat tijd en effort in willen steken.
De bedoeling die er achter steekt om geen linuxtools ook online te zetten, is om te proberen te voorkomen dat users zelf te veel gaan prutsen zoals bij Dbox2.
Dat houden ze echter toch niet tegen, maar het is waar de commercie voor kiest. Dream was helemaal een baggerdoos toen ie op de markt gezet werd, dat weet je zelf ook.
Dus ook van kwaliteits oogpunt uit is het niet vreemd dat ze geen linuxtools beschikbaar hebben.
In feite hebben de gebruikers de doos gemaakt tot wat hij nu is met de mooie alternatieve firmware, da's echt geen compliment voor Dream en de andere gebreken (zoals het uitblijven van linuxtools) is een logisch gevolg hiervan.
Het wel of niet prutsen en om die reden geen tools uit te brengen op andere besturingssytemen is net zo'n grote onzin.
Dat de box op linux draait is dus met elke computer aan te passen!
Sterker nog, iemand met een beetje fantasie doet het direckt op de dream zelf... (met een toetsen bord en een lijntje naar buiten, kom je ver)
Je vergeet daarnaast dat de box werdt verkocht (en nog steeds) als ultieme hobbydoos!
Vertel mij dan wat ze nu willen....
G