Dreambox router of hub?

D

duiveltje

weet iemand mischien of ik een router of hub nodig ben voor netwerkmogelijkheden?
ik heb nu 2 netwerk kaarten maar dit lukt niet.

Router aan de WAN hangen (WAN = breedbandmodem)
van de router kabel naar pc
van de router kabel naar dreambox

Hier en daar eventueel nog wat settings goed zetten.
En indien je WAN gelinkt zou zijn aan ??n bepaalde netwerkkaart, (vb zoals bij Telenet, daar moet je minstens een paar uur wachten voordat hij een andere netwerkkaart wil herkennen) dan kan je nog Clone MAC doen.

Op deze manier neem je voor jouw provider slechts 1 IP adres in beslag. Ze kunnen ook niet zien dat er meerdere pc's achter hangen.

zo eenvoudig is dat

Als jouw provider meerdere IP's geeft (maar dat is normaal gezien niet zo) dan kan je gewoon een HUB aansluiten. WAN gaat dan in de uplink.

CU
Red

Originally posted by duiveltje
weet iemand mischien of ik een router of hub nodig ben voor netwerkmogelijkheden?
ik heb nu 2 netwerk kaarten maar dit lukt niet.

Je gebruikt wel een utp / cross-cable neem ik aan? Anders werkt het idd niet

ja die gebruik ik inderdaad.
ga een router halen en hoort van me of het is gelukt.

Moet ik voor de connectie van mijn dreambox naar de router ook een crosscable gebruiken dan??? Word een straight throug cable niet automatisch gecrosst in de router?? Kan namelijk helemaal geen connectie maken want de router geeft geen verbinding en ziet de dreambox dus niet

Alvast bedankt

Dreambox naar router is gewone standaard utp kabel (ook wel 1op1 of patch kabel genoemd)

Hoi,

Kun je met deze opstelling dan toch een zenderlijst erin zetten?
Als je DB constant aan het net hangt loop je dan extra kans op een virus of kan dit niet met Linux.

gr. Maveric

als je met een router werkt dan heb je geen cross cable nodig, en op de meeste hubs tegenwoordig ook niet meer hoor. Zolang je maar de uplink poort gebruikt.

CU
Red

gvd had er iemand hiero toch gelijk.
mmmm oke dan zal het wellukken haha winkels dicht,
geen utp straight kabeltje vanavond.

vriendelijk bedankt voor de reply's.

Als ik strax alle hardware voor mekaar heb kan iemand me dan misschien pm 'en om te zeggen hoe je de dreambox toevoegd aan het netwerk?? Met de mogelijkheid om te internetten. Ik heb al verschillende soorten settings gezien dus weet eerlijk gezegd niet waar ik vanuit moet gaan.

Alvast bedankt.

Als ik strax alle hardware voor mekaar heb kan iemand me dan misschien pm 'en om te zeggen hoe je de dreambox toevoegd aan het netwerk??
Kijk eens bij de cursus. Er gaat daar een wereld voor je open!
Originally posted by redneck eyeball
Router aan de WAN hangen (WAN = breedbandmodem)
WAN = Wide Area Network

ik vroeg om de setting van de dreambox, niet om de complete cursus hoe bouw ik een lan want dat is wel bekend moat

In elk geval bedankt moat.

ik vroeg om de setting van de dreambox, niet om de complete cursus hoe bouw ik een lan want dat is wel bekend moat
Als het bekend is, begrijp ik niet hoe je dan nog met die vraag kan komen.

Daarnaast is de Dreambox technisch een zeer uitgebreid apparaat. Mogelijk is de keuze voor deze ontvanger niet helemaal juist geweest, als dit het niveau is, dat de interesse over het hoe en wat al op is.

tis al wel goed heb al via pm uitleg gekregen omtrent de setting van de dreambox.

zie je wel hoe makkelijk het gaat.
gr.duiveltje

Het gaat er niet om hoe gemakkelijk dat het gaat maar eerder hoe gemakkelijk dat je het jezelf maakt.
De vraag is of dat verstandig is.

Je kunt ook een deel lezen, en eerlijk gezegd twijfel ik er ook zwaar aan dat je weet hoe je zoiets bouwt anders had je die vraag niet gesteld, als het -ergens- simpel in te stellen is, dan is het wel op de dream.:biggrin:

Maar oke, ik begrijp het wel, liever lui dan moe.:)

Hahaha.. als dat zo was had ik er geen smiley's bij gezet.
Nee hoor, het maakt mij niet uit of de mensen willen leren of niet, het staat er voor de geinteresseerden.
Alleen je uitspraak deugt niet, vandaar dat ik er op in ging.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan