Dreambox8000

Met HDMI geen dreambox... want met HDMI mag er geen open software (linux) op staan(!) Dus het is of een gewone box met HDMI en dan geen Dreambox, of een Dreambox zonder HDMI
 
We zijn niet technisch genoeg om te beoordelen of de kwaliteit van DVI en HDMi dezelfde is. We hebben wel hoord dat - als het goed is - er converters zijn om DVI om te zetten naar HDMI. Is dat niet iets dan?

De dreambox 8000 zal - net zoals zijn voorgangers - vrij prijzig zijn om vervolgens vrij snel te zakken in prijs. Maar da's een kwestie van afwachten.
 
eendenteam;178833 zei:
We hebben wel hoord dat - als het goed is - er converters zijn om DVI om te zetten naar HDMI. Is dat niet iets dan?

Ik neem aan dat je de zgn. upscalers bedoeld? in ieder geval zal het signaal er altijd onder lijden, iedere conversie van welk signaal dan ook, naar HDMI be?nvloedt het eindresultaat.

By the way, de Avantgarde kan ook in een Linux variant besteld worden (dual boot Vista/Linux kan ook:) ) en heeft wel degelijk HDMI aan boord.
 
Tech;178834 zei:
in ieder geval zal het signaal er altijd onder lijden, iedere conversie van welk signaal dan ook, naar HDMI beïnvloedt het eindresultaat.
Dank voor je reactie. De vraag is dan of je dat verschil met het blote oog kunt waarnemen.
 
Ik heb via via vernomen dat de 8000 net als de 500 en de 7000 serie ook in een chinese versie komt,
dit zullen ze bij de makers van dream Duitsland niet zo leuk vinden, maar zal zeker een stuk goedkoper worden.

Even een opmerking ik heb geen band met die chinezen ik heb het alleen vernomen, ik wil geen gedonder met de Dream importeur in Nederland.
 
Daar krijg je heus geen gedonder mee, bovendien is ie geen importeur maar distrubiteur das wat anders.

Al die woorden\dreigementen op Sat4all zijn een storm in een glas water, er is nog geen shop benaderd door justitie!!

Vwb die chinese db7000 serie: Staat wel op internet maar is echt niet leverbaar!! Al die discussies heeft alleen maar geleid tot een prijsverhoging van de cloon (hahahaha: van 89 euro naar 125 euro).

En dan als laatste; hdmi op die 8000, het ware verhaal is dat DMM geen licentie heeft bemachtigd thats all.
 
Guardian;178837 zei:
Al die discussies heeft alleen maar geleid tot een prijsverhoging van de cloon (hahahaha: van 89 euro naar 125 euro).

Waarbij die nog steeds vele malen goedkoper is als de echte dream, en gewoon helemaal het zelfde is zowel van binnen en buiten.
Ook de processor is gewoon van IBM heel vreemd allemaal.
Verder weet ik er allemaal niks van dat begrijpen jullie allemaal wel.
 
DVI en HDMI verschillen niet veel alles men denkt.Afgezien van een andere aansluiting gebruiken ze hetzelfde encodeer schema.Hierdoor zijn ze in theorie uitwisselbaar zonder converter of decoder.In de praktijk kan het weleens mis gaan door het HDCP (kopieerbeveiliging) wat met het HDMI signaal wordt meegezonden.DVI is alleen een videosignaal en HDMI een audio en video signaal
 
@Zeddini: kijk dat is nu informatie waar we - als niet techneuten - iets mee kunnen. Als we het goed begrijpen maakt het dus niet zo veel uit. Gewoon DVI gebruiken op de 8000 en dan het audio signaal apart (b.v. via digitale uitgang) doorsturen.
 
Misschien een beetje off-topic, maar wat is het verschil tussen de Reelbox en de Avantgarde, wat heeft die laatste extra wat de Reel zelf niet heeft?
 
@Zeddini: Ik reageerde wat laat op een posting van Tech, maar dat zal dan inderdaad zijn wat ik bedoel.
Bedankt voor de tip en de link!
 
Onderstaande email is afkomtig van dream multi media.

the Dreambox 8000 will be released in the third quarter of 2007. If we have any further information we will publish these on our homepage.



Mit freundlichem Gru?, Best Regards

Stephan Maikranz
De DM 8000 zal in het 3e kwartaal van 2007 beschikbaar komen. Indien er nadere informatie is, zal dit op de webpagina worden gepubliceerd
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan