Dreamnetcast

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
82
Ik heb het volgende vervelende probleempje.

Op mijn DB 7000 gebruik ik regelmatig Dreamnetcast (internetradio)

Sinds een week of twee krijg ik soms moeizaam de genre of een andere lijst.

Staat hij in beeld en ik wil een zender kiezen krijg ik heel vaak langdurig de melding “Download…. One moment please….”. Deze melding zag ik altijd amper.

Sinds een week of twee wordt deze na een aantal seconden gevolgd door de melding “error: server replied 503 Service Temporarily Unavailable”. Regelmatig tientallen seconden.

Soms na een paar keer OK drukken komt hij eindelijk. Vaak moet ik eerst een andere zender kiezen.

Op mijn andere dreambox 7020 ging het goed zoals ik gewend was, dacht ik.

Ik heb daarna de image van de 7000 vervangen door Gemini 4.3.0 FP version 1.06

Dit hielp niets.

Intussen blijkt het probleem zich ook voor te doen op de DB 7020.

Deze draait met Gemini 4.2.0 FP version 1.01

Met de internet verbinding is geen probleem.

Op de ene DB speelt een internetzender zonder onderbreking door terwijl op de andere DB het genoemde probleem zich afspeelt.

Zijn er problemen met Dreamnetcast, of is een ander probleem?

Het wordt een beetje vervelend. Ik kan zo niet meer zo gemakkelijk schakelen tussen de zenders.

Als er eenmaal een zender opstaat wordt deze niet eerder onderbroken dan dat ik op de knop druk.

Heeft niemand hier last van, of luistert niemand naar internetradio?

Het is wisselend. De ene dag gaat het vrij goed terwijl het een andere dag haast niet gaat.

Soms gaat het probleemloos.

Heeft niemand hier last van, of luistert niemand naar internetradio?
@Dirk Digicomm

Allereerst moet ik je zeggen dat ik er niet veel van weet; ik heb nl geen Dreambox; dus als ik iets stoms schrijf moet je het mij niet kwalijk nemen.

Een vriend van mij heeft een D-box2, deze staat boven in zijn "computer kamer'. Hij heeft een scartkabel doorgetrokken naar de huiskamer, naar zijn TV.

Hij kan vervolgens alle programmas van

http://www.windowsmedia.com/radiotuner/MyRadio.asp

bekijken en afspelen en in zijn huiskamer selecteren. Hoe hij dat allemaal gedaan heeft weet ik niet precies, en misschien geef ik ook een antwoord wat je totaal niet bedoelt.

Op zijn beeldscherm zie ik gewoon de mediaplayer van Windows Media met prachtige kleuren en symbolen.

Nogmaals, misschien bedoel je dit helemaal niet, maar op dit gebied ben ik echt een leek.

Groetjes en succes,

Bones

Ik gebruik ook geen internet radio (op de ene keer na dat ik in de werkplaats op de zaak behoefte heb aan radio ontvangst).

Maar nu ik je verhaal nog maar eens lees, zou ik haast gaan denken dat je last hebt van een provider die je dwarsboomt.

Daarmee doel ik op het doelbewust zoekraken van torrent stukjes en het resetten van de torrent verbinding, wat (Amerikaanse) providers kunnen toepassen om te veel data verkeer te dwarsbomen.

Er zijn de afgelopen tijd een aantal Amerikaanse providers aangeklaagd vanwege dit soort zaken.

Die providers vinden dat zij het recht hebben jouw verbindingen te storen (want dat is wat ze feitelijk doen), als je teveel dataverkeer (naar hun idee) genereert.

Ik heb geen idee of jouw provider (of die van het bewuste radio station) zich met zulke zaken bezighoudt, maar wie weet..

Overigens zou die provider wat mij betreft met zulke acties bot vangen.

Want ik zou de betreffende programma's laten lopen, wat vermoedelijk tot nog veel meer verkeer zal leiden.

Ik heb geen idee hoe een zender opgevraagd wordt in de image.

Zet ik het ip adres met bijbehorende poort in een m3u bestandje, dan komt de betrokken radiozender direct.

Dit geldt ook als ik het op de computer doe.

Speelt de zender eenmaal dan stopt hij niet eerder dan dat ik wat doe.

Tja, de providers zijn hier niet te doorgronden.

Ik krijg elke maand een afrekening wat ik per dag verbruikt heb aan dataverkeer.

Omdat ik steeds onder de limit (waar ik niet achter kan komen) zit, staat het bedrag op 0,00 Eur per dag.

Elke dag krijg ik een ander IP adres, vandaar dat het iedere dag appart berekend wordt.

Hallo, ik luister wel veel naar internetradio met mijn 600pvr,

sinds ik er nieuwe software in heb zitten 4.5.0 ipv 4.4.0 heb ik dat probleem ook, is nooit eerder voorgekomen bij mij, waar het aan ligt, is mij ook niet duidelijk.

Altobelli

sinds ik er nieuwe software in heb zitten 4.5.0 ipv 4.4.0 heb ik dat probleem ook, is nooit eerder voorgekomen bij mij, waar het aan ligt, is mij ook niet duidelijk.

Altobelli
Ik heb in één dreambox juist nieuwere software gezet omdat het probleem ineens ontstond.

Dit heeft geen verandering opgeleverd.

Het nu al een aantal weken niet goed.

Het ligt dus niet direct aan welke versie of je draait.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan