Dreamstream

I

intruder

Hallo,

Heb het progje Dreamstream gedownload, maar krijg het niet aan de praat. Wie heeft het draaien en met wat voor instellingen ?

Je kan Hier Dreamstream downloaden.

gr,

Intruder

Hee Intruder,

Ik heb zelf Dreamstream op meerdere computers draaien: XP, W7 en Linux. Het werkt zonder al te veel problemen. Soms weigert de streaming video wel eens maar op op de free to air zenders werkt het altijd. Belangrijk is natuurlijk wel het juiste ip adres van je dreambox. de laatste versie kun je vinden op http://www.dream-multimedia-tv.de/dreamstream

gr Karel

Er was al die link gegeven in de vraag Karel, maar Dreamstream is ook gewoon hier in onze eigen downloadsectie te downloaden hoor.

http://www.satellitefun.org/bbs/downloads.php?do=file&id=172

En voor Enigma1 is dat ook de laatse nieuwe en tevens laatste versie want voor Enigma1 zullen er geen nieuwe Dreamstreams meer komen.:)

Misschien kun je de vraag meer toelichten? Waar gaat het precies mis of wat lukt er niet? En welke windows versie gebruik je?

Hallo,

Draai met Windows 7, en installeren gaat goed voer het juiste IP nummer in...maar ik krijg onderin de balk alleen een icoontje van Dreamstream te zien..en heb dan wel geluid van e.o.a zender ...maar verder kan ik er niks mee...

Heb een Dreambox 800HD en draai met de laatste versie van DreamElite

Oke dat is al een stuk duidelijker.

Aangezien je het met de 800HD probeert is het wel belangrijk om te weten of je probeert via een bekabeld netwerk te kijken of via draadloos.

Ik neem ook aan dat je de Enigma2 versie van Dreamstream hebt genomen en ook directx geinstalleerd hebt?

Via draadloos...en ja enigma2.. en als ik via "dxdiag" kijk is Directx versie 11 geinstalleerd....

Ik heb helaas dezelfde ervaring, icoontje in de taakbalk. Het is net alsof het programma in de achtergrond draait. Wel geluid, maar geen beeld, ik zie zelfs het programma niet, terwijl hij wel in de taakbalk staat.

De enige werkende manier bij mij om beeld naar mijn pc te streamen is VLC te installeren (met de firefox plugin), het ipadres van de box in Firefox in te typen (bij IE explorer werkt het bij mij niet), dan op het tv-icoontje te klikken rechts van de zendernaam die je wilt streamen, dit openen met VLC.

@Intruder: Ik zou me kunnen voorstellen dat de draadloze verbinding niet snel genoeg is.

@Matrix: Jij ook met draadloos dan?

Het maakt me echter wel nieuwsgierig want met de 7020 draait het hier perfect. Maar nu ga ik toch ergens vandaag de DM800 aansluiten en dan eens proberen of het daarmee hier ook werkt, want als dat niet het geval is dan hoeven we volgens mij niet verder te zoeken naar oorzaken. Als het bij 3 mensen niet werkt zoals het moet, lijkt het dan toch aan het programma liggen.

Ik laat nog iets weten.

Bij deze dan. Netwerk ligt hier allemaal bekabeld, dus niets via draadloos want dat levert teveel vertraging op volgens mij.

Dreamstream geinstalleerd en geprobeerd. Geen enkel probleem op de gewone digitale zenders zoals Ned 1, RTL4 etc.

De problemen komen wel bij de HD zenders. Film 1 HD werkt op zich goed, maar bij SBS6 HD schakelt de DM800 wel om naar SBS6 HD en geeft beeld op de TV, Dreamstream geeft echter de foutmelding "Streaming could not be started".

In dat geval heb ik ook geen geluid en geen beeld maar wel EPG vermelding van die zender.

Ned 2 HD en RTL4HD geven geen problemen dus het is verschillend, maar grotendeels werkt het programma dus prima, inclusief het geluid.

Ik heb de versie die ik gebruik in onze downloadsectie geplaatst zodat jullie kunnen proberen.

Toevallig laatst de lange favorietenlijst gedownload voor enigma2. Daarna zelfde problemen als Intruder gekregen. Mijn oude korte favorietenlijst er weer in gezet (met dreamboxEdit) en dreamstream werkt weer heerlijk.

@BT; ik gebruik draadloos. Alleen op de hd zenders wil het streamen niet helemaal perfect met draadloos (en vlc), de rest gaat prima.

@Karel69; bedankt voor de tip! dat gaan we binnenkort eens proberen met de versie in onze downloadsectie

Ik zie dat dus zelfs een favorietenlijst van invloed kan zijn, da's goed om te weten.

Alhoewel dat eigenlijk geen invloed zou mogen uitoefenen. Maar er gebeuren wel vaker aparte dingen met de Dream dus ik sta er niet van te kijken. Bedankt voor het delen van je ervaring Karel!

@Matrix: Dat HD zenders niet helemaal lekker willen via een draadloze verbinding kan ik me wel voorstellen daar zul je een dikkere verbinding voor nodig hebben.

@Intruder: Ik zou me kunnen voorstellen dat de draadloze verbinding niet snel genoeg is.

Welke snelheid ben je hier voor nodig..ik heb Z2 van Ziggo is ...down: 15 Mbit/s

Z2 of ongewacht welke internet snelheid van je provider, is de snelheid die theoretisch mogelijk is tussen het internet en jouw pc (even eenvoudig gezegd dan).

Dat zegt verder niets over het interne netwerk wat jij thuis hebt liggen, al dan niet draadloos en de snelheid daarvan.

Normaliter werkt een intern bekabeld netwerk thuis op 100 megabit. Dat is een theoretische snelheid die men effectief niet gaat halen.

De daadwerkelijk snelheid ligt altijd lager, soms wat meer soms minder, dat is ook afhankelijk van de kwaliteit van de bekabeling en tussenliggende apparatuur.

Draadloos geeft officieel een snelheid van 54 mbit, of je moet al het moderne 802.11N netwerk hebt, zowel client als router dan zou het eigenlijk niet uit mogen maken of je draadloos of bekabeld zit.

Ik weet echter niet exact welke bandbreedte de DM800HD over het netwerk slingert voor de HD beelden. Naar wat ik lees zou het tussen de 12 en 24 megabit zijn wat een goed HD signaal nodig heeft.

Theoretisch zou een 54mbit draadloos netwerk dat dus best aan moeten kunnen. In de praktijk is dat niet altijd waar.

Helaas heb ik momenteel geen tijd meer om het op mijn laptop te gaan testen, maar als het via de kabel wel goed werkt en draadloos niet, dan denk ik toch dat je het in die hoek moet gaan zoeken.

Dan zou het volgens mij qua snelheid gewoon moeten lukken. Misschien toch iets met je windows versie te maken? Eventueel kun je ook met VLC eens proberen.

Er is ook nog een ander tooltje, genaamd Dreamview. Staat hier ook in de download sectie en is volgens mij een voorganger van Dreamstream. Misschien is dat iets?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan