Z2 of ongewacht welke internet snelheid van je provider, is de snelheid die theoretisch mogelijk is tussen het internet en jouw pc (even eenvoudig gezegd dan).
Dat zegt verder niets over het interne netwerk wat jij thuis hebt liggen, al dan niet draadloos en de snelheid daarvan.
Normaliter werkt een intern bekabeld netwerk thuis op 100 megabit. Dat is een theoretische snelheid die men effectief niet gaat halen.
De daadwerkelijk snelheid ligt altijd lager, soms wat meer soms minder, dat is ook afhankelijk van de kwaliteit van de bekabeling en tussenliggende apparatuur.
Draadloos geeft officieel een snelheid van 54 mbit, of je moet al het moderne 802.11N netwerk hebt, zowel client als router dan zou het eigenlijk niet uit mogen maken of je draadloos of bekabeld zit.
Ik weet echter niet exact welke bandbreedte de DM800HD over het netwerk slingert voor de HD beelden. Naar wat ik lees zou het tussen de 12 en 24 megabit zijn wat een goed HD signaal nodig heeft.
Theoretisch zou een 54mbit draadloos netwerk dat dus best aan moeten kunnen. In de praktijk is dat niet altijd waar.
Helaas heb ik momenteel geen tijd meer om het op mijn laptop te gaan testen, maar als het via de kabel wel goed werkt en draadloos niet, dan denk ik toch dat je het in die hoek moet gaan zoeken.