Als aanvulling op de uitleg van 11-07 21.30uur...
Er zijn dus DS9 kaarten waarbij het niet lukt om de eprom te proggen op de manier zoals hier beschreven (met Picbined in mode 3).
Met name de DIL-kaarten (met afneembare eprom 24c64) laten zich niet op deze manier proggen. Tot nu toe moest ik de eprom eraf halen en deze in een DL-20 proggen met Ic-prog.
Ik ben verder gaan zoeken, en nu blijkt dat met de MasterCRD het toch mogelijk is om deze te proggen zonder de eprom van de kaart af te halen, en je gelooft niet hoe:
Met Viaxenix (2.2 of 2.0) kun je de laatste DS9 epromfile inladen, en dan gewoon domweg proggen in de 6.0Mhz phoenix mode. Het duurt wel een paar minuutjes, maar het lukt zelfs zonder loader file in de Pic. Ik had eerst de laatste 502XH picfile met Icprog erin gezet, en ben toen pas de eprom gaan proggen met Viaxenix. Ongelofelijk vind ik het nog steeds, normaal moet je toch een loader erin zetten om de eprom te kunnen benaderen? Enige uitzondering die ik kende: de V35 eprom met Epromedit 2.80 kan ook nadat de juiste picfile er reeds opstaat aangepast worden.
Succes verder met de MasterCRD of de MasterA...