DS9 programmeren met MasterA

R

redneck eyeball

Een vriend heeft een Mastera programmer, nu heeft hij een DS9 kaart gekocht maar slaagt er niet in ze te programmeren.

Welke settings kiest hij best op zijn programmer, maw als welke kaart moet hij de Mastera instellen ?

En met welke software zou hij moeten proggen ?

Bedankt,

Red

 
@redneck eyeball,

Zie ook mijn reply op de thread van exDumber...wanneer het een oude type MasterA progger betreft (oranje/rood knoppie) moet je de pinnen kortsluiten en dan proggen (IC-Prog 1.04) + de juiste instellingen binnen het programma. Bij Duck staat ook een loader meen ik me te herinneren maar heb daar zelf nog niet mee getest.

 
Het proggen van de DS9 kaart (16f876 + 24c64) Piccard2.

- Met Ic prog het juiste device kiezen (16f876)

- In mode 2 (Pic-Ludi) van de MasterCrd progger de Picfile Ds9v501.hex proggen

- Met Picbined 1.25 enable aanklikken, de 3in1 mode kiezen

- Open de nieuwste epromfile en pas eventueel nog enkele keys aan

- Het tabblad JDM/Ludi kiezen

- Device 24(l)c64 kiezen

- Mode 3 (Eprom-ludi) op de MasterCrd progger

- Write card

Je moet de kaart steeds enkele keren erin/eruit trekken om de juiste emulatie mode te kiezen. Ook met Allcam + patches geen automatische omschakeling (alleen Irdeto/Betacrypt)

 
@marciemarc

Bedankt voor je uitleg. Dit verklaart veel. Ik was zelf al dagen bezig om met een mastera een DS9 kaart te programmeren. Tot nu toe was me dat nog niet gelukt. Enkel één keer heb ik het Franse pakket op een kaart gekregen.

Met je verklaring sta ik toch al een beetje verder.

 
voor wie een MP2000 of MP2001 heeft:

download de nieste update van twoprog 2.3 :)

groetjes

 
@marciemarc

Geen automatische omschakeling ? Ik dacht nochthans dat met de +cam 2.3 dit wel het geval was ...

Ben ik verkeerd ?

CU

Red

 
Automatische omschakeling tussen alle bekende Irdeto CA Id's. Daarom wel zoals ik schreef voor Irdeto/Betacrypt. Maar bij mij althans, niet voor seca/viaccess emulatie.

 
Als aanvulling op de uitleg van 11-07 21.30uur...

Er zijn dus DS9 kaarten waarbij het niet lukt om de eprom te proggen op de manier zoals hier beschreven (met Picbined in mode 3).

Met name de DIL-kaarten (met afneembare eprom 24c64) laten zich niet op deze manier proggen. Tot nu toe moest ik de eprom eraf halen en deze in een DL-20 proggen met Ic-prog.

Ik ben verder gaan zoeken, en nu blijkt dat met de MasterCRD het toch mogelijk is om deze te proggen zonder de eprom van de kaart af te halen, en je gelooft niet hoe:

Met Viaxenix (2.2 of 2.0) kun je de laatste DS9 epromfile inladen, en dan gewoon domweg proggen in de 6.0Mhz phoenix mode. Het duurt wel een paar minuutjes, maar het lukt zelfs zonder loader file in de Pic. Ik had eerst de laatste 502XH picfile met Icprog erin gezet, en ben toen pas de eprom gaan proggen met Viaxenix. Ongelofelijk vind ik het nog steeds, normaal moet je toch een loader erin zetten om de eprom te kunnen benaderen? Enige uitzondering die ik kende: de V35 eprom met Epromedit 2.80 kan ook nadat de juiste picfile er reeds opstaat aangepast worden.

Succes verder met de MasterCRD of de MasterA...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan