Duck Board tekst kleur

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Er is weer het nodige werk verzet, om Duck een nieuw jasje te geven. Dank daarvoor aan de verantwoordelijke ambtenaar...
Maar...:
Ik vraag mij af, of er meer mensen problemen hebben, met de lichtblauwe kleur van tekst.
Op een bevriend board is de kleur iets donkerder, en ik vind dat beter te lezen.
Ik ben een beetje kippig, dus het kan best aan mij liggen, maar als ik het niet in de groep gooi, weet ik dat niet zeker...
Ben benieuwd, vr.gr. George
 
Misschien bedoeld George andere tekst? Zoals de navigatietekst en tekst van de forum topics in het overzicht? Welke tekst bedoel je precies?
 
Black Tiger: Inderdaad, ik bedoel de tekst van de forum topics.
En volgens mij is het zwart van andere tekst minder "git" , dan op voornoemd bevriend board. Ik zou zelf even nog moeten kijken, of dat eventueel een ander font is ???
gr. George
 
Dat klopt. De kleuren van tekst zijn hier eerder wat grijsachtiger van tint dan op Fun en ook de tekst van de forum topics is minder blauw.
Dat heeft echter te maken met het gekozen thema en wat de maker van het thema (zijn kant en klare thema's) voor keuzes maakt. Dat is wel aan te passen, maar daarvoor moet de CSS aangepast worden.
Daar wil je als forum liefst zo weinig mogelijk wijzigingen in aanbrengen, omdat wijzigingen bij elke update van een thema (voor zover die er komen) opnieuw gedaan moeten worden.

Het is dus wel mogelijk, maar de keuze om dat wel of niet te doen laat ik over aan het Eendenteam die daar over gaan.

In elk geval is het wel goed dat je het even aangekaart hebt zodat het bekend is. Als er nog meer mensen de tekst en forum topics liever wat donkerder hebben dan kan het verstandig zijn dit ook even te melden zodat Eendenteam een overwogen besluit kan nemen hierover.
 
@ B.T.: Bedankt voor je uitleg.
Zoals gezegd, ben ik beetje kippig, en grote zeur, dus als niemand anders klaagt, zou ik me er het hoofd maar niet over breken...
Eendenteam zal het niet snel merken, want daar is het een stuk zonniger, en lichter, dan hier in het hooge noorden van Europa , zodat alles makkelijker te onderscheiden is....  gr. George
 
We willen het best aanpassen, maar indien je het zo kunt lezen dan houden we het graag zo, om redenen zoals door Black Tiger aangegeven (bij update wederom handmatig aanpassen en hele CSS bestand nalopen). Heb je er echt grote problemen mee dan passen we het aan.
 
Neen, Duckteam, voor mij hoef je het niet aan te passen.
Mijn neus wat dichter op de monitor, zoals ik al gewend ben bij natuurfilms, dan gaat het best...
In principe had ik gedacht, dat het simpele ingreep zou zijn, zoals bij tekst verwerkers, waar je met een handeling de kleur kan veranderen.
Als ik nu zeg, dat ik er al spijt van heb, dat ik het ter sprake heb gebracht, antwoorden jullie meteen, dat dat niet nodig is...  Dus ik zeg verder maar niets, vr.gr. George
 
Als het een kwestie is dat je kippig wordt dan kun je de tekst toch heel makkelijk vergroten door op Ctrl en + te klikken en als je weer terug moet Ctrl en _.
 
@Aart: Bedankt voor de tip. Dat trucje was al bekend, omdat het hier wel eens eerder ter sprake is geweest.
Maar ik bedoel toch meer de duidelijkheid van de kleuren.
Zet Duck naast Fun open, en je ziet het verschil. Alleen zullen veel mensen er waarschijnlijk minder last mee hebben als ik...
Alhoewel "last" een beetje overdreven is... Rustige dagen, gr, George
 
In 1 ding moet ik @Marie toch gelijk geven, want ik post zojuist een link in een topic, en zet er als klikbare link "dit" bij, en je ziet het lichtblauwe nauwelijks.
 
Volgens mij is het iets aangepast door Eendenteam want de tekst ziet er nu zwarter uit.
Ohnee, dat is alleen bij jouw bericht... vreemd.
 
Bingo Black Tiger ;)

We hadden idd wat aangepast en Marie gevraagd of het beter was. Dat bleek niet het geval. Vervolgens alle veranderingen weer ongedaan gemaakt. Thans hebben we de lichtblauwe tekst wat meer nadruk laten geven, maar dat niet alleen: ook de hyperlinks.

marie en freggel1: kunnen jullie hier aangeven of het nu beter is ?n - in voorkomend geval - of het zo moet/mag blijven ....

Overigens geldt dit (topic) alleen voor het "blauwe thema". Iemand die een ander thema heeft gekozen voor het forum, ziet/merkt hier allemaal niets van.
 
@Eendenteam: Het had toch gewoon zo kunnen blijven...!

Als er verschil is, is dit minimaal, en durf ik niet te beoordelen, of het veranderd is. Dit komt hoofdzakelijk, omdat mijn referentiekader Fun is, en dat is wel duidelijk waarneembaar.
Ik heb Ctrl-F5 gedaan.

En heb vraagje, omdat ik dat zeker ergens gemist heb: Wat bedoel je met "blauwe thema" ?

Zorry voor de hoofdbrekens, waar ik jullie voor geplaatst heb, in deze drukke tijd... gr. George
 
In de menubalk muis cursor op "Profiel" dan daaronder klikken op "Overzicht" en dan net boven de dikke blauwe balk de muis cursor op "Profiel wizigen" en kiezen voor: lay-out-voorkeuren"

Je krijgt dan een scherm waar ergens bovenaan staat: Huidig Thema
Als rechts daarvan niet staat TotalBlue dan daarachter op (wijzig) klikken en vervolgens helemaal onderaan TotalBlue kiezen. door te klikken op "(Gebruik dit thema)"
 
Aiai, hier ben ik weer... !!!

Ik kan met de beste wil van de wereld geen " huidig thema" vinden...???
Is dit alleen voor moderatoren, of moet ik toch met vergrootglas aan de slag... gr. George
 
we hebben net gekeken maar volgens ons is je huidig thema al TotalBlue

Maar ff wat anders: je vraagt of nog meer mensen problemen hebben met de lichtblauwe kleur van tekst. Welke lichtblauwe tekst bedoel je, kun je een paar woorden uit het eerste bericht aanhalen die het betreffen, want wij zien hier geen lichtblauwe tekst
 
Open Duckforum, en je hebt een hele bladzijde middellandse zee blauw.... gr. George
 
Als rechts daarvan niet staat TotalBlue dan daarachter op (wijzig) klikken en vervolgens helemaal onderaan TotalBlue kiezen. door te klikken op "(Gebruik dit thema)"
Dit is voor gebruikers niet mogelijk, die staan allemaal standaard in het Total Blue thema en kunnen geen andere thema keuze maken. Alleen admins kunnen dat.
Dat is specifiek zo ingesteld omdat niet alle mods voor 100% op alle thema's zijn geinstalleerd maar hoofdzakelijk op het Total Blue thema. Daarnaast is dat gedaan om net als vroeger de identiteit van Duck te behouden (idem op Fun).

Marie bedoeld de forum index volgens mij, dus als je bovenaan op Index klikt, dan zie je al die forum onderdelen (de boards en sub-boards dus) in 't blauw. Maar afgezet tegen de tekstkleur lijkt me de tekstkleur toch iets duidelijker in het zwart dan grijs, dat blauw zijn toch alleen maar forum- en categoriekopjes en heeft men normaliter een stuk minder nodig.
 
Nou liep ik in de mail van freggel over melk bussen tegen het probleem aan wat wil hij nou zeggen.
Maar bij scherp turen kon ik zij het amper het woordje "dit" ontdekken die was dus blauw en amper te onderscheiden van de rest van de tekst.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan