dvd probleem

D

D-SQUAD

hi
heb een probleempje met mijn dvd speler /tv
alle orginele films kan ik goed kijken
maar een aantal copy dvd's springt het beeld op zwart/wit en tolt het beeld van boven naar beneden erg raar
MAAR als ik de dvd speler in de slaapkamer zet dan kan ik wel de copy dvd's bekijken zonder probleem !!!!
het ligt volgens mij niet aan de tv (scart)
mijn zwager heeft het zelfde probleem
als ik zijn dvd in de woonkamer zet bij mij doet hij het wel goed en bij hem weer niet .. zelfde beeld zwart/wit en trillen
neem ik zijn dvd speler in de slaapkamer waar die van mij het wel doet doet zijn dvd speler het weer niet :(
heel vaag allemaal hebben al scartkabel veranderd maar maakt niets uit
help hoe kan ik dit oplossen zonder mijn tv uit de slaapkamer in de woonkamer te slepen of andersom
thnx voor wie het weet .

je dvd speler op rgb zetten wil wel eens helpen ik denk dat je films amerikaans zijn of niet

dvd spelers zijn region vrij
heb al van alles geprobeerd maar snap niet goed dat hij het in de woonkamer op de tv niet doet en in de slaapkamer wel
dat is dus bij mijn zwager andersom hehe :)
hier in de woonkamer doet hij het wel en in de slaapkamer het weer niet ..
dit gaat slechts om een aantal dvd's
ik heb het hier ook over dure de dvd spelers oa philips
op de tv van de buurvrouw doet die film het weer wel en bij mij weer niet pffff moeilijk uitleggen
het lijkt net of de ene tv het wel aankan en de ander niet.

Goede kans dat je NTSC dvd's hebt, je dvdspeler zal die wel aankunnen, maar veel tv's niet, daarom dat ie het op de ene tv wel en op de andere niet doet.
Je zou eens kunnen kijken in het menu of ie op NTSC of op AUTO staat anders zou je hem eens op PAL moeten zetten.

Het kan echter ook zijn dat hij RGB uitzendt, en wat we nog van de psx weten, is dat je dan op sommige tv's die effekten krijgt wat jij net noemt.
Zet hem in dat geval eens op CVBS, goede kans dat het dan helpt, of omgedraaid.

Deze opties dus effe uittesten, daar moet het gewoon aan liggen.

precies wat ik al zei he maar de uitleg van tiger is goed ik sluit me hier voledig bij aan

thnx voor de uitleg heb alle opties geprobeerd
zowel op ntcs / pal maar mocht niets baten :(
ook de dvd via CVBS laten lopen maar werkt ook niet ..
de tv op rgb gezet maar ook dat werkt niet :(
blijf het toch een vaag probleem vinden
ik ken het probleem ook idd wel van de psx
daar had ik toen een truukje op om 2 pinnen in de scart om te draaien maar ik zou niet eer weten welke dat nou zijn :(
mischien iemand hier die dat truukje ook kent ??
ik hoor het dan graag.

Misschien te maken met dvd - c q dvd +
Ik weet uit ervaring dat sommige dvd spelers geen of slecht dvd - of dvd + copieen afspeeld.
Dus kijk even op de copie - of + is en gewoon een testje doen elke wel goed draait.

nee dat is het niet :(
-r +r +rw enz enz speeld gewoon alles af
het gaat er om dat hij het op de ene tv wel doet en de andere tv weer niet..
ligt niet aan de tv die is prima omdat een andere dvd speler het op die aansluiting wel gewoon doet
en de dvd is het ook niet omdat die het dus op een andere tv ook gewoon doet
de scart is het kenbaar ook niet omdat die wel werkt zowel op mijn sat als op een andere dvd speler
sorry jongens ik weet dat ik lastig ben maar dit gaat echt ver boven mijn pet uit
snap er echt niets van.

Ene tv wel en andere tv niet is dus duidelijk dat het toch ergens aan de mogelijkheden van de tv ligt of de scartkabel, in elk geval niet aan je dvdspeler.

Dat je scartkabel het bij de satontvanger ook doet, wil niet zeggen dat ie perfekt is.
Terugkijkend naar de psx had je daar ook een scart, maar wilde je de NTSC spellen op je tv kijken, had je toch echt een RGB kabel nodig.

Als je alle genoemde opties geprobeerd hebt, kan het dus eigenlijk alleen nog een pal/ntsc/rgb probleem zijn.
In dat geval zou ik adviseren een volledig bezette kabel te nemen, dat merk je dan ook wel aan de prijs vergeleken bij een "gewone" scartkabel.
Liefst zelf even controleren door het kapje open te maken en te zien of ALLE pins verbonden zijn, vaak zijn er velen verbonden maar net die 3 van de RGB niet en dan heb je al het probleem.

Is er niemand in je buurt waarvan je zo'n volledig bezette kabel even kan lenen anders?

klopt helemaal wat je zegt BT
ik zal vanmiddag eerst een op zoek gaan naar een andere scart kabel
heb even de scart kabel opengemaakt en idd 3 pinnen in het midden zijn niet bezet
ik had namelijk nog een scart plug liggen voor de psx (koppel blokje voor CVBS (tulp pluggen) en daar missen ook een aantal pinnen daar doet hij het zelfde op .. op mijn philips tv
achter op mijn philips tv heb ik een knopje zitten dat schakeld naar video rgb en normaal RGB .. kan natuurlijk zo zijn dat die optie op de tv niet goed is,
ik betaalde toch voor mijn scartkabel 10 euro :) vond het al aardig wat voor een scartkabeltje hehe
op mijn sharp tv (is nieuwer dan de philips) die werkt met die dvd speler en die scart prima .. dus ga er maar van uit dat de oudere types tv's dat net niet aan kunnen.
zal vanmiddag even kijken voor een geheel bezette scart.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan