S
stephopper
Hoe willen ze dit ooit waar maken. de post van ene verstandloze stuurt het ongeadresseerd aan bewoners van dit pand.
Heb reclame nee!!! op de brievenbus en alle ongeadresseerde gaat direkt de vuilnisbak in.(papiercontainer)
Tevens kreeg je maar 1 exemplaar met hier 4 inwoners ff copieren zeggen ze. jah duh.wil je niet mee doen jagen ze je op kosten door ook nog eens uittrekkels van de gemeente te halen.
Zijn de procedures omgedraaid? normalieter moet je toestemming geven om aan dingen mee te doen.
Nu bij niet reageren doe je automatisch mee waarvan duizenden geen kosten willen maken en deels niet bezorgd is of als reclame is gezien en de container in is gegaan.
Tevens is het systeem zo lek als een mandje. en je medische gegevens liggen zo op straat.
Met Deze actie van Klink heeft weer aardig wat centjes/euro,s duizenden gekost aan verzendskosten.
Dit bewijst weer eens hoe ezelachtige figuren ons land besturen. met hun natte dromen.
____________________________________________________________________________
Een belletje en alle medische gegevens stonden op de fax
Van onze verslaggeefster Maud Effting
gepubliceerd op 13 november 2008 02:45, bijgewerkt op 13 november 2008 07:32
AMSTERDAM - TV-maker Johan Overdevest belde enkele ziekenhuizen met het verzoek hem een dossier op te sturen. Geen probleem.
Dat het met de veiligheid van medische gegevens niet al te best gesteld is, werd deze week aangetoond door programmamaker Johan Overdevest van Omroep West. Hij liet zien hoe gemakkelijk het is om medische dossiers van pati?nten uit ziekenhuizen op te vragen.
Overdevest deed zich voor als co-assistent of secretariaatmedewerker van een ziekenhuis, en belde onder een valse naam afdelingen met de vraag of hij de ?medische brieven? van enkele pati?nten kon krijgen. Hij wist van deze pati?nten alleen de naam, geboortedatum en de afdeling van het ziekenhuis waarin ze hadden gelegen.
Zes van de acht ziekenhuizen die hij belde, faxten hem zonder verdere controle de dossiers van de pati?nten toe. In de dossiers stonden onder meer de ziektegeschiedenis, operatieverslagen, medicijngebruik en laboratoriumuitslagen.
Het gaat om het LUMC Leiden, MCH Antoniushove Leidschendam, het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft, het Bronovo in Den Haag, het Diaconessenhuis in Leiden en het MCH Westeinde in Den Haag. Alleen het Leyenburg in Den Haag en het Lange Land in Zoetermeer weigerden gegevens te verstrekken zonder handtekening en toestemming van de pati?nt.
Overdevest kwam op het idee toen hij iemand vergezelde naar een ziekenhuis. ?Daar zag ik aan de balie hoe iemand aan de telefoon even een medisch dossier opvroeg. Ik dacht: h?, zo gemakkelijk gaat dat dus, dat kan ik ook.?
Hij zocht op internet wat hij moest vragen. ?Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat ik niet moest doen of ik specialist was; die vragen zelf geen dossiers op. Dat laten ze anderen doen. Ik heb er wel even over gedaan om dat soort dingen uit te zoeken. Maar toen ik eenmaal ging bellen, ging het snel. Binnen 3 minuten rolde de eerste fax binnen. Verbijsterend. E?n dossier was acht pagina?s lang, daar stond de hele medische geschiedenis van die pati?nt in vanaf 1964.?
Overdevest vroeg alleen naar dossiers van vrienden. Die hadden hem van tevoren toestemming verleend. Eigenlijk was het niet eens nodig te weten op welke afdeling ze hadden gelegen, aldus de journalist. ?Als ik bijvoorbeeld naar gynaecologie belde, vroeg ik of ze nog andere dossiers van die pati?nt zagen zitten. Sommige ziekenhuizen stuurden die zo mee. Anderen zeiden dat ik dan zelf naar die afdeling moest bellen.?
Bij de ziekenhuizen die weigerden, drong hij aan. ?Ik zei dat er haast bij was, maar ze zeiden: nee, we hebben echt een handtekening van de pati?nt nodig.?
De betrokken ziekenhuizen reageerden geschokt op het onderzoek van Omroep West. ?Wij zijn geschrokken. Dit schaadt het vertrouwen in de zorg?, zegt medisch directeur Renee Barge van het LUMC. Ze zegt niet blij te zijn dat de journalist zich onder valse naam bij hen meldde, maar bekijkt wel hoe de veiligheid kan worden verbeterd. ?We zouden afdelingen kunnen verplichten om altijd ter controle terug te bellen. Maar in spoedsituaties is dat niet te doen. Het moet wel werkzaam zijn. Hier is nog geen waterdichte procedure voor. Als mensen kwaad willen, zijn er altijd manieren om ons te bedonderen.?
Grtz/..
Heb reclame nee!!! op de brievenbus en alle ongeadresseerde gaat direkt de vuilnisbak in.(papiercontainer)
Tevens kreeg je maar 1 exemplaar met hier 4 inwoners ff copieren zeggen ze. jah duh.wil je niet mee doen jagen ze je op kosten door ook nog eens uittrekkels van de gemeente te halen.
Zijn de procedures omgedraaid? normalieter moet je toestemming geven om aan dingen mee te doen.
Nu bij niet reageren doe je automatisch mee waarvan duizenden geen kosten willen maken en deels niet bezorgd is of als reclame is gezien en de container in is gegaan.
Tevens is het systeem zo lek als een mandje. en je medische gegevens liggen zo op straat.
Met Deze actie van Klink heeft weer aardig wat centjes/euro,s duizenden gekost aan verzendskosten.
Dit bewijst weer eens hoe ezelachtige figuren ons land besturen. met hun natte dromen.
____________________________________________________________________________
Een belletje en alle medische gegevens stonden op de fax
Van onze verslaggeefster Maud Effting
gepubliceerd op 13 november 2008 02:45, bijgewerkt op 13 november 2008 07:32
AMSTERDAM - TV-maker Johan Overdevest belde enkele ziekenhuizen met het verzoek hem een dossier op te sturen. Geen probleem.
Dat het met de veiligheid van medische gegevens niet al te best gesteld is, werd deze week aangetoond door programmamaker Johan Overdevest van Omroep West. Hij liet zien hoe gemakkelijk het is om medische dossiers van pati?nten uit ziekenhuizen op te vragen.
Overdevest deed zich voor als co-assistent of secretariaatmedewerker van een ziekenhuis, en belde onder een valse naam afdelingen met de vraag of hij de ?medische brieven? van enkele pati?nten kon krijgen. Hij wist van deze pati?nten alleen de naam, geboortedatum en de afdeling van het ziekenhuis waarin ze hadden gelegen.
Zes van de acht ziekenhuizen die hij belde, faxten hem zonder verdere controle de dossiers van de pati?nten toe. In de dossiers stonden onder meer de ziektegeschiedenis, operatieverslagen, medicijngebruik en laboratoriumuitslagen.
Het gaat om het LUMC Leiden, MCH Antoniushove Leidschendam, het Reinier de Graaf Gasthuis in Delft, het Bronovo in Den Haag, het Diaconessenhuis in Leiden en het MCH Westeinde in Den Haag. Alleen het Leyenburg in Den Haag en het Lange Land in Zoetermeer weigerden gegevens te verstrekken zonder handtekening en toestemming van de pati?nt.
Overdevest kwam op het idee toen hij iemand vergezelde naar een ziekenhuis. ?Daar zag ik aan de balie hoe iemand aan de telefoon even een medisch dossier opvroeg. Ik dacht: h?, zo gemakkelijk gaat dat dus, dat kan ik ook.?
Hij zocht op internet wat hij moest vragen. ?Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat ik niet moest doen of ik specialist was; die vragen zelf geen dossiers op. Dat laten ze anderen doen. Ik heb er wel even over gedaan om dat soort dingen uit te zoeken. Maar toen ik eenmaal ging bellen, ging het snel. Binnen 3 minuten rolde de eerste fax binnen. Verbijsterend. E?n dossier was acht pagina?s lang, daar stond de hele medische geschiedenis van die pati?nt in vanaf 1964.?
Overdevest vroeg alleen naar dossiers van vrienden. Die hadden hem van tevoren toestemming verleend. Eigenlijk was het niet eens nodig te weten op welke afdeling ze hadden gelegen, aldus de journalist. ?Als ik bijvoorbeeld naar gynaecologie belde, vroeg ik of ze nog andere dossiers van die pati?nt zagen zitten. Sommige ziekenhuizen stuurden die zo mee. Anderen zeiden dat ik dan zelf naar die afdeling moest bellen.?
Bij de ziekenhuizen die weigerden, drong hij aan. ?Ik zei dat er haast bij was, maar ze zeiden: nee, we hebben echt een handtekening van de pati?nt nodig.?
De betrokken ziekenhuizen reageerden geschokt op het onderzoek van Omroep West. ?Wij zijn geschrokken. Dit schaadt het vertrouwen in de zorg?, zegt medisch directeur Renee Barge van het LUMC. Ze zegt niet blij te zijn dat de journalist zich onder valse naam bij hen meldde, maar bekijkt wel hoe de veiligheid kan worden verbeterd. ?We zouden afdelingen kunnen verplichten om altijd ter controle terug te bellen. Maar in spoedsituaties is dat niet te doen. Het moet wel werkzaam zijn. Hier is nog geen waterdichte procedure voor. Als mensen kwaad willen, zijn er altijd manieren om ons te bedonderen.?
Grtz/..