Een nieuwe Dreambox bezitter

N

nike1

Ik heb gisteren een Dreambox gekocht ,waar de BITCHX_xmas al op was geinstalleerd, ik heb er zelf een nieuwe zenderlijst ingezet van pet123 draaibaar,alles werkte alleen als ik veranderde van sateliet of kanaal moest ik elke keer naar emu select en daar steeds aan het switsen van emu's als ik dan geluk had was er weer beeld dat werkte totvoor kort nu ontvang ik alleen nog maar rtl4, heeft iemand hier en oplossing voor ?.

Mijn volgende probleem is dat ik met Dream up geen verbinding krijg met de Dreambox , met serieel of netwerk het maakt niets uit
ik gebruik een nulmodemkabel en een crosskabel

ja hoor de bitch sucks (not my dick):p:p:p
neem een andere img
peter pan 22-12 loopt als een trein

zit in de peterpan ook een

radergast + gbox in??

groetjes Humana

Zeg peppi, hoe moet ie een andere img nemen als null en utp niet werkt?

Ff vraagje aan nike:
Kan je je db wel berijken met telnet? of pingen?

(maw, is je IP wel goed ingesteld????)

Zo niet: ga naar settings, expert setup, communications, en kies je ip voor de dream.
Netmask 255.255.255.0
Nu moet je hem kunnen aanspreken met iig je utp.

Waarom je hem niet kan berijken met je null? geen idee, heb je de goede compoort ingesteld?

Ik ben ook nieuw met de Dreambox maar mij is het al twee keer gelukt.

Controleer je COM port.

Haal steker uit BD en start DreamUp op stop daarna de stekker weer in de DB.

En wacht tot de balk gaat lopen, dan is er verbinding.

Anders blijft er alleen de optie van Big-G over.

Groetjes Bert

Tja bert,

DreamUp met Com poort is meer bedoeld als laatste optie.
Je DreamBox staat normaal gesproken op een plek in je huiskamer, en de meeste mensen hebben hem dan aangesloten per UTP naar de computer in een andere kamer. (ik iig wel)
Gaat het flashen via UTP en DreamUplan fout, dan moet je hem loskoppelen en via de compoort / Nullmodem opnieuw flaschen.
Dan heb je ook geen last van vervelende IP adressen.

Snappen U?

Het is zo makkelijk... als je het allemaal weet ;)

Ik heb een start gemaakt met een soort Howto voor de Dream. met weetjes over linux.
Ik heb niet veel tijd daarom gaat het niet hard, ik zal hem even naar hemertje en blacktiger sturen, die wilde geloof ik een handje helpen.

G
ps: wil je ook helpen met de Dream weetjes? doe maar ff PM sturen.

Hallo BIG-G,
IK heb ook een DB,maar weet niet hoe ik het per FTP moet bewerken.(Settings,Firmware,Keys)
Wat is UP?
Heb je een goed te begrijpen aanleiding voor me???
Ik heb op mijn HD Total Commander als FTP prog

alberto53@web.de

Greets

@ big g
quote"Zeg peppi, hoe moet ie een andere img nemen als null en utp niet werkt?"unquote
heb jij het antwoordt ik weet het niet?

ff voor de records
bij nike is het opgelost
een defecte null modem was daar de oorzaak
mischien een antwoordt op je vraag big g

en dan voor wat dreamup lan betreft
daar wordt toch nadrukkelijk voor gewaarschuwt!

gebruik dreamup met een nullmodem en utp
dat is de safe way to do
je kunt natuurlijk ook ftp en renamen en manueel updaten via de AB

Tja ik snap best veel, ondaks mijn leeftijd, maar ik zit in de ICT en van Winhoos snap ik enorm veel.

Linux is een ander verhaal, maar wil wel leren, bv hoe kan ik software in de BD stoppen zodat ik mijn Magic module niet hoef tegbruiken.
Ik weet dat er veel mogelijk is.

Een probleem heb ik ook nog met de spelletjes ik heb het precies zo gedaan als Sjerom het beschrijft, maar het lukt niet ??

Maar ik zal best nog meer vragen stellen ik zeg altijd, alleen door het stellen van vragen wordt je wijzer, moet je wel antwoorden krijgen.

Groetjes Bert

@alberto53

ff een antwoordtje op je ftp vraag
commander is een leuke prog
maar je kunt ook gewoon internet explorer opennen
en dan tik je in ftp:// en je ip van je box dan kom je binnen in de box wel ff je inlog en pasword invullen standaard is ie root / dreambox afh. van je img versie

je vraagt ook wat is UP ik denk dat je UTP bedoelt??
dat is een kabel tussen de router en je deco

en anders betekent up boven:p:p:p

Pfoeh, waar moet ik beginnen....

@ Peppi: ik had 2 mogelijkheden met de compoort: of verkeerd ingesteld (wat geen vreemde mogelijheid was)
of stuk (wat achteraf bleek).

Dat Dreamuplan een grotere kans van fout gaan heeft, ben ik zeker met je eens, maar jij zal ook met mij eens moeten zijn dat dat niet een veel voorkomend iets is.
Daarnaast, als hij fout gaat heb je (bijna) altijd je nullmodem nog. (heb je hem niet, dan heb je garantie omdat hij stuk was... toch? ;) )
Ook is het wijs dat je ALTIJD beide mogelijkheden tot je beschikking hebt.

Wat overigens ook een mogelijk heid is: is je img per FTP over te zetten en in een bepaalde dir (ik weet um nu ff niet uit mijn hoofd, zit op mijn werk) te zetten en te renamen naar root.cramfs.
(komt nog in mijn docje)

@alberto
Dergelijke progjes werken op zich goed. Maar ik persoonlijk adviseer mensen eerst via de commandline proberen te werken. Begrijp wat je doet.
Ook kan je enkele cmdline commando's via ftp door zenden zonder dat je daar bv telnet voor hoeft op te starten (niet zozeer eenvoudiger, maar sneller)
En in je vraag hoe je met ftp dingen kan bewerken is in cmdline FTP makkelijker dan de grafische progjes, het is wel een kwestie van wennen.

Wat betreft je vraag voor een aanleiding: Start telnet op in dos modus:
start => uitvoeren => cmd => enter
telnet =>
open 192.168.0.**
ls
ls /etc
ls /var
cd /var_init

een paar commando's die je kan proberen.
een vraagteken (?) geeft de commando's voor het programma telnet weer.

een aardige aanleiding leek mij zo. Mocht je een HANDleiding bedoelen, die ben ik met een paar andere aan het schrijven. helaas heb ik niet al te veel tijd, dus zul je verlopig het met gewoon vragen moeten doen.

@bert50
Leeftijd boeit me niet, wil om te leren echter wel!
Je kan middels telnet het volgende commando geven:
ps -A
let op: de A is een hoofdletter, en in tegenstelling tot windhoos is LINUX hoofdletter gevoelig.
Je krijgt nu een lijst met processen te zien.
Voor elk process staat een PID, een ProcessID. dit is een getal.
wanneer je weet om welk process het gaat en die wil je eruit hebben kan dat met het volgende commando:
kill PID
PID is dus dat getal!
Het is wellicht niet de meest nette manier maar hij gaat wel.
mocht ie toch niet gaan, dan kan je een erg heftig commando gebruiken:
kill -9 PID
onherroepelijk gaat hij er uit.

Indien je wilt weten welke commando's de DB bezit:
ls /bin en ls /sbin
daar in zitten de ROOT commando's
de gesharede zitten meestal in /usr/bin en /usr/sbin.
LET OP: wees voorzichtig met commando's, er zitten hele gevaarlijke tussen.

Wat aangaande de spelletjes, die heb ik er niet opzitten.
A) ik speel geen spelletjes
B) ze maken de box minder stabiel.

@peppi:
Ik denk dat hij DreamUpLan bedoelt.

@albert:
je hebt DreamUp, dit gebruikje om je DB te voorzien van een image via de COM-poort of wel nullmodem.
DreamUpLan gebruik je om via het netwerk ofwel UTP je img te laden.

Zo, ik hoop dat dit wat meer inzicht geeft in dit prachtige apparaat.

@big g
nog even een correctie
ook met dreamup ga je ??k via het netwerk
en het is de enigste manier van safe flashen

connecten gaat via de 0modem kabel
en de flash zelf kun je of via de 0modem laten gaan
of via het netwerk dan wel ff aanvinken en ping drukken

o ja ik ben het hellemaal met je eens wat betreft dat het fout gaan niet veel voorkomend is
maar als het fout gaat gaat het fout
bij dreamuplan is de wet van murphy van toepasing
en van alle overleden deco's is in 99% van de gevallen dreamuplan de oorzaak en jtag de docter
en ik denk dat dat eens goed erin moet worden gewreven

ben er achter gekmen dat het aan het serienummer afhankelijk is welke sofware stabiel loopt
the x - bitch loot hier beter dan peter pan
maar peter pan weer beter dan die van ronald

kwestie van veel uit proberen

@peppi
mwa, misschien, ik heb er niet zo een problemen mee.
Misschien is het ervaring, misschien domheid, ik weet het niet.

@gupje
Ik ben van mening dat het een hobbybox is. Daarmee veel uitproberen onvoorkomelijk mee gemoeid is.

Ik houd mij zelf meer bezig met de jirkas en van de week ga ik de laatste Rudream eropzetten. Die schijnt erg bruut te wezen.

@all
eenmalig een goede img eropzetten en vervolgens vanaf de dreamzelf updaten, eventueel een nieuwe img zelf.
minder kans op problemen met DreamUpLan en windoos.... (voor diegene die M$shit gebruiken)

hoe dit in zijn werk gaat zal ik in het docje zetten.

Van de week krijgen mijn companen de eerste draft!

@ BiG_G.
vraagje, op de site van Sjerom staat iets over jirkas, klopt dit verhaal.
Want ik vindt ook dat er nog veel mee gespeelt moet worden met de Dreambox en ik wil wel leren.

Dat jij waarin ik werk M$hit noemt, mag van mij alleen de klanten van de firma waar ik bij werk vragen daarom en dat zijn nogal grote jongens, zodoende.

Ik houd mij aanbevolen voor het doument, wat je gaat maken.

Groetjes,
en een gelukkig 2004 en veel plezier met de Dream of Dreams.

Bert

Originally posted by bert50
@ BiG_G.
vraagje, op de site van Sjerom staat iets over jirkas, klopt dit verhaal.
Want ik vindt ook dat er nog veel mee gespeelt moet worden met de Dreambox en ik wil wel leren.

euh... Wat zou niet waar moeten zijn?
Het is geschreven door willem2, ik weet persoonlijk niet wie dat is, wellicht de maker van jirkas zelf.... dus waarom zou dit niet waar moeten zijn?

Dat jij waarin ik werk M$hit noemt, mag van mij alleen de klanten van de firma waar ik bij werk vragen daarom en dat zijn nogal grote jongens, zodoende.
Deze zin begrijp ik niet helemaal.

Ik zal mijn bedoeling even uitleggen met M$shit.
Ik zit zelf ook in de IT (so u notice) en heb onderandere als assembleur gewerkt. Ik heb meer dan 3000 pc's op mijn naam staan, die ik zelf heb geinstalleerd, zij het niet met Ghost, het geweldige paket van Norton.
Ik heb bij o.a. C!T te testen pc's ondergebracht die van mijn hand kwamen en daarmee stond ik elke keer weer (dat ik daarin meedeed) op nr1.
Dit was altijd onder de prachtige klikhierklikdaar pakketten van M$.
Helaas kan ik zeggen dat elk M$ product onder zijn eigen gewicht in stort. Win. 2000 draait gemiddeld 49,5 dagen alvorens compleet vast te lopen.

Dit is even heeeeeeel dun uitgelegd wat de technische reden van mijn affectie tegen M$ is.
Anderzijds vind ik de prijs van slecht werkende pakketten schandalig duur.

Linux daarentegen werkt op een andere manier. de kans van vastlopen is way minder, en de prijs is daarentegen nihil.
Bevalt je onder linux iets niet, dan (her)schrijf je het toch zelf?

Affijn, ik wil niet helemaal een crusade beginnen voor linux, immers, voor sommige is het gewoon niet weggelegd.

Ik houd mij aanbevolen voor het doument, wat je gaat maken.

Groetjes,
en een gelukkig 2004 en veel plezier met de Dream of Dreams.

Bert

Document zal o.a. bij hemertje (sjerom) op zijn site te verkrijgen zijn, dat zal ter zijner tijd wel gemeld worden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan