emei nr.

A

aanj

Wordt je emei nr. meegestuurd met de verbinding ?

M.a.w. kan de provider zien met welk toestel er gebeld wordt?

Kun je met een pre-pay kaart dus anoniem bellen als je hetzelfde toestel ook met een abbonnement gebruikt ?

Ad

 
Je belt nooit anoniem, je imei nummer wordt altijd meegestuurd dat zit in het toestel, niet in de simkaart.

Aangezien imei en sim gekoppeld zijn wordt als je belt (ook al heb je caller-id uit staan) toch altijd je telefoonnummer meegezonden.

De provider kan niet zien met welk merk-type toestel je belt, maar dat is na enig zoekwerk (niet al te moeilijk voor hun) wel te achterhalen mits het toestel en imei etc. ook opgegeven staan als gestolen.

Ik neem aan dat je doelt op de maatregelen van de Amsterdamse politie waar straks waarschijnlijk meer korpsen gebruik van gaan maken omdat het aan slaat.

Hier is een oplossing voor, uiteraard zwijgt men daar in alle talen over, maar in de meeste toestellen is het mogelijk om je imeinummer te veranderen.

Ik ga niet vertellen hoe, want dan hebben gsm stelers er ook weer plezier van, maar die wat het echt weten willen die vinden ook wel de juiste plaatsen waar dit beschreven staat.

Ohja.... er was ooit een plan om een grote database aan te leggen met daarin alle imei's van gestolen toestellen.

Dat is niet doorgegaan om de redenen dat men het niet eens werd over de kostenverdeling en over wie het moest gaan beheren etc. Daarnaast waren er inmiddels ook al dubbele imei's per ongeluk in omloop gekomen.

Bellen doe je voor de provider nooit anoniem. Als je anoniem wil blijven moet je niks insturen en uitsluitend je toestel gebruiken voor je prepay kaart en dan nog ben je niet veilig aangezien ze alles kunnen aftappen, je kunnen uitpeilen (gebeurd automatisch eigenlijk al door de masten, is nodig voor je verbinding in stand te houden).

Dus je moet maar goed opletten dat je geen gejat toestel koopt.

 
Ik neem aan dat je net als ik weet dat je i mei wel degelijk te wijzigen is.

Hoe? kom daar zelf maar achter ,maar je hebt een redelijk stukje (dealer)software en hardware voor nodig.

 
Er staat toch ook dat het verandert kan worden?

I quote: "...maar in de meeste toestellen is het mogelijk om je imeinummer te veranderen."

:)

 
FF ter aanvulling.

In je imei nummer staat wel degelijk wat! voor type toestel het is, je imei nummer bevat type/land van produktie/en phone serienummer.

imei opbouw

x1x2x3x4x5x6 y1y2 z1z2z3z4z5z6 c1

x1-x2=type toestel/merk

y1y2 =land van produktie

z1-z6=phone serienummer

c1 ='controle' nummer maar 0 of 6 is ook goed...:)

En het veranderen van je imei heeft niet zoveel zin, zolang je belt met een abbo zul je altijd! bekent zijn bij de provider, als is je imei 000000470000006...:)

Gr FranX

 
Dat was wel een voutje van mij, klopt inderdaad die codes zijn inderdaad onderdeel van de imei, je hebt volkomen gelijk FranX.

Van de andere kant... wanneer heb jij nu ook eens ongelijk als je eens wat post. Zowat vrijwel nooit geloof ik.;)

Wat betreft het anoniem zijn, daarom schreef ik ook dat je uitsluitend met een prepay moet bellen en dat houdt in dat je geen abokaart in dat toestel moet gaan gebruiken.:)

Ik had het misschien wat voorzichtig omschreven maar dat is tevens daar ik niet gelijk alle Amsterdamse gsm diefjes helpen wil.

 
Sorry ik was niet helemaal duidelijk : IK HEB GEEN GESTOLEN

TOESTEL ( En ben niets van plan in deze richting , vraag creeren is uiteindelijk ook voor jezelf gevaarlijk !)

Mijn idee : men neme een nokia 6210 met prepay kaart , sluiten deze aan op een laptop , een freeaccount regelen ( met niet de juiste gegevens ) en ziedaar annoniem op het net

posten . Met zo min mogelijk gevaar om door C... achtervolgd te worden . ( Ps. Ik heb nog nooit iets ook maar bij benadering illegaal gepost !)

AD

 
@aanj

Niemand beschuldigd je hier van gestolen spullen...:) maar vaak gaan imei nummer veranderen en gestolen phones hand in hand...:sad:

Het was dus meer een algemene opmerking.

Maarre wat je zegt klopt als een bus, op die manier kan je 100% anoniem op het net komen...

Hou er dan wel rekening dat je dan nooit en te nimmer met deze telefoon een nummer moet bellen wat aan jouw 'gelinkt' is (familie/vrienden)..:)

Maar helaas gaan steeds meer providers over op het registreren van prepay pakketen (om grote opkopers tegen te gaan), en ook niet alle providers ondersteunen data verkeer, zo heb ik via Libertel nooit of te nimmer een data verbinding kunnen maken (zelfs met data abbo) zelfde setup en een KPN prepay sim, en hup met het razende tempo van 9600 Baud op het net...:biggrin::biggrin::biggrin:

Gr FranX

 
@Aanj: Ik wil me nog even bij Franx aansluiten, het was niet mijn bedoeling jou te beschuldigen van het bezitten van een gestolen toestel, maar het ging mij om de mensen die dit wel hebben of kopen willen en nu op deze wijze dus gemakkelijk aan de info konden komen, dat is de reden dat we er iets terughoudend over zijn.

Die opmerkingen moet je dus inderdaad zoals Franx ook al zegt in algemene zin zien, en niet als wijzende vinger naar jou.

FranX, ik snap het niet, ik heb toch al vaker klanten met een Libertel abo met data geholpen en er meerdere gekend die dat konden maar je moest inderdaad wel een data abbo hebben en dat werd niet altijd juist geactiveerd etc, dus het klopt dat er wel eens problemen zijn, maar normaliter moet het funktioneren, wat dat betreft had (en misschien ook nog heeft) de kpn haar zaakjes beter op orde.

 
Als het erom gaat om anoniem het internet op te gaan, kun je volgens mij toch net zo goed naar een internetcafe gaan?

Ik heb daar tenminste nog nooit meegemaakt dat ze mijn naam etc. vroegen.

 
Bedankt , weet ik weer wat meer .

Ik voelde me niet beledigd hoor , maar zo is het ook duidelijker .

Nu nog wat tijd om alles te proberen !!!

Ad

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan