error

K

knoebelejoep

Ik heb mijn comp aangesloten aan mijn sat tuner nokia 9500

maar krijg steeds error waar zit de fout. Wat kan ik doen is hier voor een handleiding ergens te vinden.

Ik gebruik NSE 8.5

 
Kun je misschien ook vertellen hoe je je ontvanger hebt aangesloten (en misschien waarom)..

Is niet echt duidelijk wat je eigenlijk wil.

 
ik wilde hem upgraden en evt de settings en de kanalen op mijn comp zetten. Moet mijn tuner in een bepaalde stand zetten ik bedoel is er in het menu iets zodat hij signalen kan ontvangen of zenden. Ik heb hem met een ser kabel aangesloten

 
Je moet proberen iets duidelijker te zijn wat er verkeerd gaat, heb je de goede bootloader geinstalleerd, zoja, welke fout krijg je. (time-error !!!) etc. etc.

Het wil nog wel eens gebeuren dat als je het via een laptop doet dat je elke keer (willekeurig) een time-error krijgt, blijft dan hangen en geeft "downloading rejected", effe op een andere comp. hangen.

JD

 
Je zegt dat je hem met een seriele kabel hebt aangesloten.

Ik hoop dat je een seriele nul-modemkabel bedoelt, want als je een seriele 1:1 kabel hebt genomen dan lukt het inderdaad niet.

Ohja, je ontvanger moet aan staan, dat is wel zo handig.:)

Heb je bij options ook de juiste compoort en snelheid ingesteld die ook in je nokia staat ingesteld? 9600 of 38400 meestal?

Als ik me niet vergis kun je die baudrate instellen in guide-9->a->5 of ergens daar in de buurt.

 
Ik heb het opgelost de snelheid moest op 34800 maar nu wat kan ik er verder mee ik moet alles kunnen opslaan zijn er via de computer ook verbeteringen aan te brengen

alvast bedankt

 
Ja, je kunt trouwens aanvinken of hij alleen de kanalenlijst of ook de settings moet downen.

Aan de settings kun je veranderingen aanbrengen, normaal niet echt nodig.

Een andere goede utility is DVBedit. Die is vooral handig om kanalen te editten en evt disecq/lnb instellingen te doen.

Je kan op de pc wijzigingen aanbrengen en deze dan weer terug naar de nokia sturen.

 
kan ik dit niet doen met nse 8,5 ik kan ze openen in kladblok zijn ze hier aan te passen of moet ik voor echt dvbedit hebben. Ik wil alleen mijn tuner upgraden heb nog een oude versie van dvb2000 erop dat doe je toch met nse of niet moet ik hiervoor ergens opletten of instellingen veranderen

 
Firmware upgraden kan je ook gewoon met de serial downloader van Nokia, werkt ook goed.

JD

 
waar haal ik deze vanaf af en hoe gaat dit in z'n werk

gaat dit niet met nse 8.5 ik zie dat je er ook kan upgraden met dit programma waar moet ik opletten of voor oppassen

 
Ik ben ook van mening dat , één van de beste utils om de mm9500 te upgraden, dvb edit is, ook zit hier de mogelijkheid in om de nokia via scci te upgraden wat binnen een seconde of 10 gebeurt is.

De zenderlijst is zeer eenvoudig aan te passen en uit te lezen via serial/scci.

Kortom een makkelijke util en te downloaden (als die er nog is) bij http://www.dominance.de

 
ik heb nu dvbedit en wil m'n nokia 9500 upgraden kan iemand me vertellen waar ik op moet letten Ik wil er dvb 1826 opzetten of zijn er al nieuwere en betere versies.

worden mijn settings en mijn kanalen hierdoor gewist???

 
Nee, settings en kanalen blijven bewaard.

 
de mediamaster geeft aan upgrade en verder krijg ik een venster op mijn computer wat zegt mediamaster didn't respond on the serial port. wat moet ik hier nu mee.

Heb de stekker van de nokia uit het stopcontact moeten trekken hij bleef maar op upgraden staan. Wat doe ik fout????

 
Kan wel eens voorkomen..

Gewoon nog een keer proberen.

Wel eerst ff de comport settings gelijk zetten, maar ik geloof dat je daar al achter was.

De stekkerverbinding tot stand brengen - >

Het programma opstarten en bestand laden - >

Stekker van de nokia eruit - >

Enter drukken en direct de stekker van de nokia erin.

Moet lukken.

Suc7.

 
Ik start dvbedit op ok

ga via serial naar upgrade firmware dan laad ik de software

en dan start hij al met getting mediamasters attention op de nokia staat upgrade welke stekker moet ik eruit trekken de 220 stekker? na verloop vantijd krijg ik een veldtje van mediamaster no response

ik hoor het wel

alvast bedankt

 
Ik weet, ik maak het je er niet makkelijker op, maar systeemsoft zet je er serieel liever niet met dvb-edit erop.

Gebruik liever Nokia serial download. Te vinden op:

http://www.hacktv.net/files/NSD.zip

 
Leuk dit te horen Denktenk en ik kan het alleen maa beamen. Heb al vaker gehad dat als er iets mis ding met het inspelen van firmware, dat Setedit en zelfs Transbox me in de steek lieten. Alleen met NSD was de zaak dan weer te redden. Die werkt altijd.

 
Maar nu denk ik eraan moet ik soms ook nog een jumpertje omzetten of hoeft dat niet kreeg een melding hiervan.

wie weet hier meer van

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan