Even wat bij Ali bestellen loopt straks in de papieren: ook btw bij bestellingen onder 22 euro

@BT De camera was op mijn verzoek verzonden voor 19$ . Stond ook op de verpakking toen ik hem ontving. Maar soms heb je pech dat bij customs een pakket eruit gehaald wordt na het zien van de rontgen. En dan is het aan de koper om aan te tonen wat het is en een kopie van aankoop. Heb je die niet dan wordt een schatting gemaskt en zo'n camera kost hier 50-80€ Dan was je nog duurder uit POSTNL rekent ca 13€75
en de rest was BTW.
Soms begrijp ik er niks van koop je een paar rubber dopjes voor onder de plateau in de magnetron kosten hier 6€/stuk bij Ali 1$69 en dan 20 stuks. En worden met pakketdienst bezorgd.
Alhoewel ik de lastste tijd ook pakketjes krijg die door de postnode bezorgd worden ook al past het niet door de brievenbus. Mijn postbode baalt daar enorm van. Want niet thuis, moet ze het pakket volgens regels, nog een keer aanbieden alvorens het naar een afhaalpunt gebracht mag worden.
Een hoop rompslomp en extra tijd wat geen stuiver opbrengt.
 
Laatst bewerkt:
de dopjes die je hier koopt zullen ook uit china komen
alleen door het "verschuiven" van de handel krijg je verhoging en natuurlijk btw extra
 
Ah sjips, ja als je ze niet voor 19 dollar gekocht hebt en zij er geen factuur in het pakje bij doen voor 19$ dan kun je tegen dat probleem aan lopen.
Maar 13,75 en 19,75 betalen? Dus 6 euro b.t.w.? Dan hebben ze iets van 28,50 als nieuwprijs gerekend om aan 6 euro b.t.w. te komen.
Mijn postbode baalt niet, die geeft het pakketje aan de buren af, tenzij er voor getekend moet worden.

Er is heel veel wat je hier koopt wat uit China komt, met name ook veel van die camera's. Maar Blokker en Action doen daar ook aan grote import, alleen die moeten dan wel ook invoerrechten betalen en b.t.w. zal er ook nog wel bij komen voor de klant.

Het zal uiteindelijk voor veel dingen toch nog wel goedkoper blijven, vermits niet PostNL de b.t.w. voor je gaat betalen. Dus hopelijk vinden ze er dan iets op dat de klant zelf de b.t.w. kan betalen, want het is niet leuk als je iets koopt voor 6 dollar en je moet dan bij PostNL 13,75 (of ietsie meer) aantikken omdat die het b.t.w. bedrag voor je voorschiet.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan