extra explorer window langzaam

Dat was inderdaad die optie die ik bedoelde. Dan weet ik het ook zo vlug niet meer als dat niet helpt.

 
Is het niet zo dat je hardeschijf aan het volraken is?

Als een hardeschijf meer dan 3/4 gevult is dan loopt je performance zienderogen terug!

Misschien een register cleanertje over je windows halen om overbodige sleutels te verwijderen?

Misschien je cookie directory een beetje opschonen, wat ook wel eens helpt.

Virusscannertje die hyperventilerend aan het werk is?

Begin er eens mee om stap voor stap toepassingen af te sluiten om erachter te komen welk programma overduidelijk aanwezig is.

 
Hmmmmmmmm, dat 3/4 gevuld zou kunnen, heb gisteren ff de nieuwe adaware gedraaid en de HD een beetje opgeruimd, en vandaag loopt het (Nog) een stuk soepeller.

Ik hoop dat het zo blijft.

Enigste programma wat extra meedraaid is de virus scanner.

 
Dat servicepakje van Micro(t)soft doet een behoorlijke aanslag op je hardeschijf.

Echt zuinig zijn ze niet geweest in elk geval, wat op zijn minst redelijk is te noemen gezien de prijzen van de software. :)

Het is echt aanbevolen om een ruimzittende schijf aan je pc te knopen in deze tijd van de gigabytes.

Een giegje ben je voor een simpel spelletje zo kwijt!

Als je het voor elkaar krijgt om je schijf nog wat verder uit te ruimen denk ik dat je weer een hoop van je performance terug krijgt.

Het verhaal zit hem in het wisselbestandsbeheer van XP, wat nog rommeliger in elkaar steekt als dat van de vorige windows versies.

XP gebruikt nogal wat schijfruimte en zeker als je minder dan 512 MB werkgeheugen op je moederbord geplakt hebt.

Na de update met SP1 (release2) hebben ze, om de snelheid van XP te bevorderen, het niet zo nauw genomen met de fragmentaiebeperking van dat bestand, met als gevolg dat windows meer ruimte in beslag neemt als dat er daadwerkelijk aangegeven word.

Met regelmatig defragmenteren kun je dat redelijk opvangen maar verwacht er geen wonderen van omdat het defragmentatie programma het wisselbestand veelal onaangeroerd laat.

Een aparte partitie van 5 gigabyte voor je besturingssysteem inclusief wisselbestand word aangeraden voor een soepele werking van XP.

Maar ach, wie kijk er tegenwoordig nog op een giegje..... :biggrin:

 
@DRZ

Duidelijk verhaal, maar je heb waarschijnlijk wel gelijk. Sinds ik mijn HD iets heb opgeruimd loopt het allemaal al een stuk beter.

Ik heb XP op het ogenblik op een partitie van 3,4 gig staan (schijf D) en ME op schijf C, de rest verdeeld op E. Moet alleen nog een keer uitvinden of ik het dualboot gedeelte eraf kan gooien, zonder XP opnieuw te moeten installeren. Maar da's voor later zorg.

 
@sjonnie5, da's niet zo heel erg moeilijk.

Ga naar systeemeigenschappen en kies "opstart en herstelinstellingen" ,waar je de dualboot kunt uitschakelen.

Eh, "systeemeigenschappen" vind je in het configuratiescherm waar je "systeem" aanklikt.

En viola, de systeemeigenschappen heb je voor je!

Succes.

 
Overigens, nadat je de dualboot hebt uitgeschakeld kun je de 'c' partitie wissen of formatteren.

Je kunt dan ook gelijk je wisselbestand naar de 'c-schijf' dirigeren zodat je besturingssysteem op 'd' word ontzien, en minder belast word.

Ook deze optie kun je vinden in het schermpje "systeemeigenschappen".

Vergeet dan niet het wisselbestand op de 'd-schijf' te verwijderen nadat je een nieuw wisselbestand hebt aangemaakt op je 'c-schijf'.

Nadat je opnieuw opgestart bent zul je merken dat je systeem een stuk vlotter loopt!

 
@drz

Bedankt voor je korte, Maar duidelijke uitleg. Ik heb het dualboot nu uitgeschakeld, en moet nu alleen nog ff kijken hoe dat zit met het wisselbestand. Mijn C schijf is nu 1,5 gig groot. Welke grote raadt je me aan hiervoor om als wisselbestand te gebruiken??? Of gewoon 1,5 gig laten???

 
@sjonnie5, op dit moment ligt de grootte van het wisselbestand rond de 200MB (minimaal) en de 400MB (maximaal).

Deze waardes variëren nogal per systeem omdat de grootte ook weer afhankelijk is van de hoeveelheid gebruikte (vaste) werkgeheugen en de grootte van de hardeschijf.

Wat je kunt doen is deze waardes hanteren en alleen naar je c-schijf brengen.

Alhoewel je rekening dient te houden met een wisselbestand van rond de 600MB kun je de resterende hoeveelheid van je c-schijf gebruiken voor onbelangrijke bestanden of documenten.

Ik zou deze partitie van 1,5 GB dus laten wat ie is.

Zo kun je dat doen:

In het venster 'systeemeigenschappen' vind je onder de optie 'geavanceerd' de 'instellingen voor prestaties'.

Als je dit venstertje hebt geopent kun je bij 'virtueel geheugen' de grootte van het wisselbestand wijzigen.

Als je deze optie kiest zie je onderandere je partities verschijnen, en zo ook een aantal getallen achter een bepaalde partitie, waar veelal je besturingssyteem op geïnstalleerd is.

Als je dan op die partitie klikt zie je de waardes in 2 hokjes verschijnen die overeen komen met de waardes van de partitie die je op het eerste gezicht tegenkwam.

Selecteer nu je 'c-schijf' en vul in de vakjes dezelfde waardes in die eerder voor een andere partitie aangegeven waren.

(in jouw geval je 'd' partitie waarschijnlijk)

Vervolgens ga je weer naar je d-schijf en verwijder de waardes in de hokjes.

Als je nu op 'ok' drukt vraagt de machine om opnieuw op te starten en is bij de herstart je wisselbestand verplaatst zodat je weer een paar mb over hebt op de partitie van je besturingssysteem.

Dat opstarten kan overigens wat langer duren als normaal maar dat moge begrijpelijk zijn omdat windows zijn geheugen moet copieren.

Succes, ik ben benieuwd naar de resultaten!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt

Net alles ff veranderd, en ik moet zeggen, het loopt (tot nu toe) lekker gladjes allemaal. Ik zal het eens een paar dagen bekijken en dan hoor je wel of het goed blijft lopen.

 
bij mij met windows me hetzelfde probleem explorer blijft eerst een aantal seconden stil staan vooralleer het contact neemt met de modem heb van alles geprobeert geformateerd , nieuwe explorer update en meer dan 5 verschillende tweaks niets helpt

alles gaat veel sneller met de tweaks maar de probleem met explorer blijft

zelfs als ik vb naar google ga en ik klik op google zoeken dan kan ik erop klikken maar zodra dat ik in het venster iets getijpt heb en dan op zoeken klik werk de klik niet meer maar bevriest het scherm voor +-enkelen seconden vooralleer het connectie maakt

en met netscape helemaal geen probleem wat ik er ook mee doe

alles werkt

tendoryu

 
@tendoryu, heb je al eens een systeemscan gedaan en een windowsupdate uitgevoert?

 
systeemscan gedaan en een windowsupdate meerdere malen

systeemscan bold als behoorlijk en windowsupdate waren meestal beveilingsupdate

en internet explorer 6.0 +sp1

het is feitelijk begonnen toen ik overgestapt ben van gewone modem naar adsl

met de gewone modem had ik dat probleem nooit

nu wil ik internet explorer 6.0+sp1 eraf gooien en dat weigert windows om te doen dan krijg ik een fout melding

tendoryu

 
Ik zit meer te denken aan het ADSL modem.

Is dat ADSL modem niet een beetje aan de trage kant misschien?

Ik weet dat sommige modems eerst een verbinding naar de provider leggen voordat je kunt surfen.

Een soort van inbellen zeg maar.

Misschien kun je iets aan de instellingen van het modem doen zodat ie de verbinding niet direct verbreekt maar nog even 10 minuten aanhoudt.

Maar misschien zit ik er wel naast.......

 
het probleem doet zich alleen voor met ie explorer

met netscape gaat het zelfs zeer goed hoef ik niet te wachten

ik heb de indruk dat het aan het geheugen ligt

alleen weet ik niet waar te zoeken met regedit kom ik ook niet echt verder alles schijnt te kloppen

dat word in het weekend hoogstwaarschijnlijk format

groeten tendoryu

 
juist geformateerd alles terug gezet ie explorer alleen maar de 5.5 met sp2 pack geinstaleerd en ik moet zeggen tot nu toe geen probleem

ik heb een vermoede dat de explorer 6.0 met sp1 veel te veel bezig is met het geheugen daarom werd het steeds zo traag

tendoryu

 
Ja, helaas zit die 6.0 in de XP ingebakken, anders had ik ook liever gewoon de 5.5 met alle sp's en fixes gedraait.

 
Tja, het is bekent dat XP tesamen met alle "mooie" randprogramma's wat meer geheugen vragen dan andere windows versies.

Met 512MB begint het tegenwoordig al, wil je een beetje soepel werken.

 
Ik denk ook dat het geheugen de grote bottelnek is, maar het draait op het ogenblik met mijn 128 mb-tjes vrij redelijk. Moet nog ff wachten op de HCC dagen:):) en zal daar eens ff kijken voor wat extra mb-tjes.

 
tja ik dacht even dat ik het kwijt was maar ja toch te vroeg gejuicht.

even op het vooraf gaande ik heb hier mbtjes zat (512mb) dus daaraan kan het niet liggen.

het is gewoon frustrerend als je internet het icoontje dus aanklikt en 20 seconden later krijg je de explorer tezien (moet je is tot 20 tellen ) knap lang dus.

ik heb alle software die na de instalatie van xp erop is gezet eraf gehaald, dat mocht ook niet baten.

dus ik ben even door mijn opties heen , ik hoop dat er nog iemand komt op dit forum met de gouden tip want ik heb begrepen dat ik niet de enigste bent.

nou ik hoor het wel de groeten en blijf schrijven.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan