F1 seizoen 2023

10 ritjes en nyck de vries is ontslagen.
Vermoedelijk wordt Ricciardio de opvolger
 
Ik denk dat het is om Perez.
Ricardo doet weer ervaring op om Perez straks te vervangen. En Perez naar het andere team.
 
Als RIC ook niet presteert, dan gaat Yuki naar RB, Perez naar AT en komt Lawson of Palou in het stoeltje van RIC terecht volgend seizoen.
Lawson is een telg uit het junioren kamp en super formula, die momenteel mooie dingen laat zien.
Palou rijdt nu nog in Indicar.
 
Tja ik vind het niet vreemd eerlijk gezegd. Nyck was toch niet goed genoeg en presteerde niet voldoende.
Zelfde vind ik trouwens van Perez, maar die zat er vorig jaar nog goed bij, echter daarvoor ook weer niet.
Veel auto's zie je toch een tweetallen steeds achter elkaar of vrij kort bij elkaar. Dat was niet het geval met de Vries en Tsunoda. Nu moest misschien de Vries wel wat wennen, maar hij had inmiddels wel beter moeten doen en het was al een beetje een risico met zijn leeftijd. Dus alleen maar mooi voor hem dat ie nog even mee heeft kunnen doen.
Maar ja, Ricciardo is nog ouder dus of dat een goede keus is valt nog maar te bezien.

Zou me niet verbazen als hij weer terug gaat naar de Formule E want daar was ie kampioen. Eigenlijk had ik juist (net als veel anderen) om de prestaties aldaar wel verwacht dat hij het beter zou doen in de F1.

Wat me wel opvalt is dat dit jaar al bijna de hele tijd Perez ook wederom niet doet wat ie doen moet en zelfs enkele keren de kwalificatie nog niet eens gehaald heeft. Dat valt echt tegen. Max moet veelal de kar alleen trekken.
Nu Perez geen Max, zeker niet, maar je mag toch op zijn minst verwachten dat ie met dezelfde auto in de top 5 rijdt en zeker elke race binnen de top 10.
Ferrari heeft meestal ook 2 auto's bij elkaar (als er geen stuk gaat) en Mercedes op het eind vaak ook, dus waarom zwerft die Perez zo vaak ergens buiten de punten?
 
perez.jpg
 
Niemand genoten van de race?
Het is namelijk wat stil. Maar ik heb wel genoten, met name natuurlijk van het feit dat Hamilton miskleunde met zijn pole positie en gelijk na bocht 2 al vierde was en niet meer hoger gekomen is.
Russel heeft goed zijn best gedaan maar kon niet meer bij Norris komen.
Perez... tja... die liet wel wat zien met inhalen maar het is nog niet wat het zijn moet.

En Max... tjongejonge... hoe krijg je het klaar, tot 2 keer toe maar liefst bijna 1,5 pitstop voor liggen op de rest. Want als je zo'n 33 seconden voor ligt dan is dat bijna wel 1,5 pitstop.
En als je dit dan ziet, dan vraag je jezelf toch af waar die Perez blijft. Want die Mercedessen krijgen het wel klaar om bij elkaar te komen vaak genoeg.

Maar goed, vanaf plek 2 was het toch wel weer een leuke race.
En komend weekend hier dichtbij in Francorchamps, eigenlijk Max zijn thuis circuit.
Ik kijk er in elk geval weer naar uit.
 
Het is niet eerlijk meer voor Hamelton.
Als Max hem direct al van de baan af duwt en ook nog een voor hem bijna een minuut eerder stopt kan hij hem nooit inhalen.
Het wordt tijd dat Max een snelheids limit krijgt.
Voor Perez is het ook niet meer bij te benen. :LOL:

Het was idd. een beetje saai.
 
Niemand genoten van de race?

Het lijken wel steeds op herhalingen met kleine verschuivingen in het middenveld.
Als Max hem direct al van de baan af duwt
Max duwde niemand van de baan , trage start van Lewis zorgde ervoor dat hij links en rechts ingehaald werd door 3 betere starters. Hij moet zich rot geschrokken zijn en dat binnen 300m
 
Ik heb het deze keer niet gezien omdat we met onze buren gezellig aan het eten waren.

En binnenkort helemaal niet meer, ik heb Viaplay opgezegd.
 
Dat hebben we allemaal kunnen zien the matrix dat Max hem er niet af duwde.
Hij had genoeg ruimte.
Maar Hamelton zei het wel.
 
Heb een klein stukje zitten kijken maar er zit totaal geen spanning meer in, alleen de start is nog leuk. Max wordt met twee vingers in zijn neus kampioen. Het is eigenlijk net of je naar Ajax tegen steeds dezelfde amateurclub uit b.v. de vierde divisie zit te kijken en je jezelf alleen maar af hoeft te vragen hoeveel wordt het deze keer 20-0, 21-4 of 23-7. Ik blijf er niet meer voor thuis in ieder geval.
 
Dan kom je toch hier kijken? :biggrin:
 
ik heb Viaplay opgezegd.
Er bestaat ook nog IPTV voor de F1 fan. En ook nog een Dr.Z zie ik. :biggrin:

Maar Hamelton zei het wel.
Is dat niet iets van een oud artikel? Want Max kon hem helemaal niet er af duwen omdat max aan de binnenkant rechts zat. Aan de linkerkant waar Hamilton zat was meer dan genoeg ruimte.
In de bocht was Max al ruim voorbij Hamilton met zijn wielen en als ze dan aan het einde van de bocht links uit komen moet Hamilton hem gewoon voor laten gaan, zo werkt dat.
Maar hij wordt niet voor niets crybaby genoemd, altijd wel ergens over zeuren, behalve als ie zelf iets doet. Dit was gewoon racen. De stewards hebben er zelfs nog naar gekeken en waren van mening dat er geen reden was voor verder onderzoek, dat zegt genoeg.

Ja @boets v.w.b. Max wordt het wat saai, dat was ook jarenlang zo met Schumacher, zei het dat die in een foetel auto reed. Nu is het Max, maar ik vind die gevechten vanaf plek 2 toch nog interessant genoeg om er voor thuis te blijven. Met name om te zien of ze Hamilton achter zich kunnen houden. ;)
 
Zullen we er bij stilstaan dat Ricciardo in één race net zoveel punten heeft gehaald dan Nick in tien races? ;)
 
enige nuance is op zijn plek, Ricci is ditmaal voor zijn teamgenoot geëindigd:)
 
We krijgen een race as zondag, Max heeft versnellingsbak vernieuwd met gevolg dat hij 5 plaatsen terug gezet wordt.

Dus minimaal plek 6 als hij pole positie vandaag weet te pakken.
 
Versnellingsbak vernieuwd? Terwijl die wagen zo goed liep? Hmmz... interessant.
Overigens zouden we sowieso een race krijgen als het goed is, want het ziet er naar uit dat het gaat regenen en dan wordt het met de pitstops altijd spannend.
 
Ach ja, Ricciardio is weer voor zijn teammaatje geëindigd dus doet het best wel goed 😊
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan