F1 seizoen 2023

Wat ern zeikweer dasr .
Volgende week Spa water in de bonus bij AH
Maar weer hulde aan Max.
Ben benieuwd hoe het morgen gaat vanaf P6 .
 
Het maakte de race wel weer een stuk spannender, zeker met die tweede safety car want toen had max nog maar een ronde of 5 om op 1 te komen.
Die had ie echter bij lange na niet nodig, geweldig gereden.

Ook van Ricciardo, die reed in de punten. Dus die laat echt wel zien dat Nyck de Vries flink te kort schoot met die auto en het echt wel beter kon. Jammer voor Nyck maar het is niet anders.
Er gaan al geruchten als Perez niet beter zijn best doet, dat Ricciardo hem wellicht volgend jaar wel eens zou kunnen vervangen. We gaan het meemaken.

Echter dit was maar de sprintrace. Morgen is de echte race en het is nog niet opgehouden met regenen dus het kan altijd nog leuk worden.
 
Hoezo reed Ricciardio in de punten?
hij is als 10e geëindigd maar in een sprintrace levert alleen de eerste 8 iets op….
 
Oeps ja sorry, mijn fout. Inderdaad de eerste 8. Ik vergistte me met de echte race.
Anyway, 10e plek is toch heel mooi gedaan.
Benieuwd wat het vandaag gaat worden met hem.
 
Nou Rikkie was niet snel deze keer.
Max wel nu weer 22 seconden op nr 2.
Er zit wel verschil in bijde redbulls.
Die van Perez heeft sloffen en die van Max sport schoenen.
 
Laatst bewerkt:
Rikkie viel me inderdaad tegen. In de echte races heeft hij het tot nu toe niet echt beter gedaan dan Nyck, dus dan kan men zich afvragen of het toch aan de auto's ligt of niet.
Bij hun zit er net zo'n verschil in lijkt het wel als bij Verstappen en Perez. Toch kan ik me bijna niet voorstellen dat behalve de afstelling er zo'n verschil in zou zitten.

Voorzichtig gedaan en toch al binnen de kortste keren van 6 naar 2. En op het eind zoveel seconden voorsprong inderdaad, phuuu... wel goed gereden.
Jammer van Piastri dat die er zo vroeg uit moest. Die had ik ook graag eens verder zien rijden. Hij als net als Max een echt talent om rekening mee te houden!
 
Eerst rustig van 6 naar 2 , vervolgens razend snel voorbij teamgenoot en vervolgens 22 seconden achter zich laten , teamgenoot ..
De echte concurrenten weer op 30 seconden. Dat is ruim 0.8sec per ronde gezien vanaf zijn inhaalrace.

We zagen het 5 rondjes voor einde aankomen. Hamilton had ruim tijd voor bandenwissel voor het snelste rondje.

Gezien de voorsprong van Max die ook ieder rondje 1 sec inliep haalde hij het net niet voor ook een bandenwissel voor het snelste rondje, maar ergens in mij zegt dat hij dat wel ging proberen. Nu was het risico te groot.
 
Je kon gewoon zien dat Max zich de eerste rondes gewoon inhield, en dan later het verschil maakte.
 
Snelste rondje was nu niet meer te doen voor Max omdat ie in verkeer terecht kwam van mensen die hij op een ronde ging zetten. Te groot risico inderdaad en wellicht net niet genoeg tijd om nog voor Perez terecht te komen.
Hij hield zich inderdaad goed in om banden te sparen in het begin en om uit het tumult te blijven.

Banden sparen maakt naast een snellere auto zeker iets later het verschil en Max is heel goed met banden sparen als het moet zijn.
Maar inderdaad, t.o.v. de rest weer een halve minuut voorsprong... ongelooflijk die Red Bulls.
Toch lijkt het me alsof Perez ook sneller moet kunnen.
 
Boets die heb niet alleen.
Misschien moet je wel een nummer trekken voor je aan de beurt bent. :LOL:
 
Voor shakira kun je blijven trekken... :biggrin: :biggrin:
 
Ach het Shakira beest is wel een mooi paard. Maar er zijn coureurs die mooiere (en jongere) paarden hebben, zoals Max en er zijn ook anderen.
Maar zoals @janblues al zegt, veelal heb je die niet voor jezelf, kun je er weinig mee (want oeh mijn nageltjes of mijn haar) en zijn ze ook nog peperduur in onderhoud. :biggrin:
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Toch eigenlijk wel een beetje gek dat er nu niks gepost wordt over de race van afgelopen weekend?

Wat een race.
Wat een weer.

Pitsstops op het juiste moment.

Maar het rood/wit/blauw/oranje publiek!



Zo wordt sport kijken weer mooi. [zonder dat commentaar nu] ,
 
Reden dat ik niet reageerde is niet de prestaties van de voorspelbare uitslag. Maar wat een publiek zeg. Eigenlijk niet waardig voor formule 1 .
Het leek wel carnaval en de entertainment was ook niet van hoge kwaliteit.
Enkele uitzonderingen dat wel. Regelmatig heb ik me mateloos zitten ergeren.

Nu zal het wel zo zijn dat ik de enige ben maar het grootste gedeelte waren geen F1 fans maar carnavalsvierders.

De race was best spannend vooral in het begin en na de herstart met nog 5 rondjes. Even leek het erop dat Alonso, erg alert, max pijn ging doen. Maar ja Je moet van goede huize komen om Max in te halen, gelukkig kreeg Max zijn banden op temperatuur en weg was ie. , maar tja de uitslag was een herhaling van de vorigen sterke Max en prutsende Perez en gevecht in het middenveld.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat een publiek zeg. Eigenlijk niet waardig voor formule 1 .
Dat hoempapa-volk hoort daar ook niet. Net als voetbal en het darten gaat ook de F1 verziekt worden door zuipende lieden die de uitlaat niet weten te vinden, laat staan liefhebber van de sport zijn.
...maar ja, iets met commercie en geld.. (en amerikaanse investeerders)
 
Ik heb toch de indruk dat waar dat oranje hoempapa volk in de minderheid is er voornamelijk echte F1 fans aanwezig zijn.
 
Met wat er op tv werd uitgelicht aan hossende mensen, denk ik dat jij gelijk hebt. Het zijn er maar enkele die "spontaan" begonnen feest te vieren toen de camera er op hen gericht werd.
Met de eerste race was het nog goed te doen en werd er house gedraaid..ok, een enkele' hoempa hoempa van links naar rechts' plaat, maar over het algemeen was het goed te doen.
Bij de tweede race was het alleen maar "hoempa hoempa".
 
Tja ik dacht er aan om wat plaatsen maar leek me ook leuk om het eens aan iemand anders over te laten.

Ik heb in elk geval wel van de race genoten en me niet gestoord aan de feestvierders.
Een voorspelbare uitslag was het deze keer niet met al deze regen, want als je te laat bent met de bandenwissel, of te vroeg, verlies je zomaar 10 plekken. Het veld lag daarvoor te dicht bij elkaar.
Ook op het einde kwam Alonso nog wel heel erg dichtbij, maar goed dat er nog geen DRS activatie was vanwege het weer anders had het nog wel eens grappig geweest.

Muziek heb ik niet gehoord, ik had gewoon fijn lekker hard op de telefoon het commentaar van Olav Mol op staan, dus hoorde met name hem, de boordradio en de racegeluiden, nauwelijks hoempa.
 
We hadden ons natje en ons droogje wat kun je nog meer wensen.
Ik heb een race gezien en geen hoempapa.
Ik heb naar NOS gekeken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan