Films downloaden

@pukje

zou best kunnen dat dat zo gaat met nero ik heb dat echter nog nooit geprobeerd...misschien zou jack dat eens kunnen proberen...

alleen dan moet jack wel een dvd brander hebben om die dvd te kunnen branden maar zoals pukje het zegt dat je een van een avi een dvd bestand kan maken zou je van die avi ook een svcd kunnen maken .......met nero 6

succes.........

oja er is ook een programmatje dat heet avi2svcd misschien heb je hier wat aan........

Er zijn een paar soorten avi, dat ligt aan het feit dat je avi hebt en ook divx formaat wat ook de .avi extensie krijgt.

Er zijn conversiemogelijkheden van avi naar (s)vcd of DVD maar hou er rekening mee dat je dan wel een paar uurtjes kwijt bent.

Zo gauw de avi op (s)vcd formaat of dvd formaat staat kun je hem indien op de juiste manier gebrand, ook op je dvdspeler bekijken die op je tv zit aangesloten.

Tot nu toe zijn er inderdaad maar een of twee dvdspelers die ook avi en/of divx formaat aan kunnen.

Originally posted by pukje
@jack
Is simpel mogelijk met NERO6 je geeft hier aan dat je een DVD wilt maken.
Je selecteert de avi file en zie Nero maakt hier keurig een DVD bestand van.
Op de site van XaliasX staan ook enkele andere zeer goede programmas die een AVI omzetten in DVD.
Je kunt hier dan zelfs meerdere files op 1 DVD aan elkaar koppelen met indien gewenst eigen opstartmenu.
Zo kom je naar je familie ook noch eens een keer als professionel over. lol
Succes

ok heb die evaring niet met een dvd,
maar deze optie werkt wel als je een audio cd maakt waar je mp3 bestanden in selecteerd deze worden dan ook automatich geconventeerd.

Wat jij zei ga ik morgen eens testen.

Voor zover ik weet kun je zelfs van Divx of Xvid Avi een dvd branden met Nero6.
Hierbij is het belangrijk dat je de juiste drivers hebt.
Dit zijn allemaal extra uitbreidingssetjes.
Zo komt men bij Nero aan omzet.
Heb zojuist ontdekt dat de site waar al deze uitbreidingen op staan te weten XaliasX nu wel definitief dicht blijkt te zijn. HELAAS
Alternatief hiervoor is natuurlijk PUZO daar zoeken onder Nero en zie.
Je hebt wel 1 probleem wanneer je met dit soort bestanden ook ondertitels wilt hebben.
Je moet dan eerst op je PC de ondertitels editen waarna je de bestanden op DVD dan wel Svcd kunt zetten.
Leuk alternatief hiervoor is natuurlijk weer koop een DVD speler die ook MPEG 4 aankan.
Vorige week had A""I in Duitsland deze in de aanbieding voor slechts 77 Euries.
Is een kei van een speler heb testen gedaan en speeld perfect Xvid en Divx avi bestanden af.
Ondersteund zelfs AC3 bij dit soort bestanden.

Zojuist gezien bij PUZO nieuwe Nero6 versie ULTRA.
Is te downloaden van Nero ftp server
Is versie 6316.
Weet niet of ik link mag plaatsen maar haalde downsnelheid van 200kb/sec.
Serienummer invoeren en voila.

Nou ben weer effe bezig geweest,, had dus een avi file gedownload en gejoined tot een avi bestand van 710 MB
Dit was de titel: Peter.Pan.2003.FS.DVDRip.XviD.avi

Toen heb ik precies gedaan zoals hieronder vermeld en kreeg een mpeg file van bijna 6 GB.

Probeerde die te splitten maar kreeg toen invalid file.
weet niet wat ik fout doe maar misschien kan iemand mij dat vertellen.

deze faq komt van happyhippo gepost daar door K13RAN:

avi to vcd/dvd guide:

Step One
First of decide which avi movie you want to convert then fire up DivFix. Now click File >> Open and slect the file you want to convert.
Next click on strip index, wait for it to do it then click rebuild index making sure the cut out bad parts and keep original file check boxes are ticked.
Once complete it will create a file called DivFix.name_of_movie.avi
I would recomend do this even if you have no problems playing the file on the computer becuase there are some errors and problems that your computer can ignore but will cause problems when encoding or during playback on your dvd player.

Ok now you should have a perfect error free avi file ready for encoding, lets move on

Step Two
Ok fire up TMPGenc and the wizard should start.
Select the kind of disc you want to create from the list show (in this tutorial im going to show how to make a PAL VCD but it is exactly the same for NTSC and dvds) in my case a PAL VCD and click next

Click the Browse button next to the video file box and select the DivFixed file that you want to encode and click Open and the file will apear in the video file and audio file box. Click Next

Now if you like you can have a look at the noise reduction settings if the original avi is not of the best quality but in most cases its not needed. Im not going to go into it at in this version, i may cover it in a later version.

Click on the Other Settings button and click on the advanced tab. Now in the drop down box next to video arrange method select Fullscreen (keep aspect ratio) and then click OK as this all you need to do here. Now click Next to goto stage 4 of the wizard

all you need to do here is select Unknown Media from the drop down box and then click next

Ok now for the last step of the wizard. Just check the output file is going were you want it and that the start encoding check box is ticked then click OK

Click ok in the popup that appears and the file will start encoding!

Now all you need to do is wait, the encoding process can take anything from an hour to 10 hours depending on the speed of the machine, the length of the movie and the type of disk your creating.

Go make a brew, smoke a spliff, shag the misses, go to bed or whatever you fancy doing to kill the time

Ok so your movies encoded and your ready for the next step

Step Three

Ok now we have one large MPEG file that is in the MPEG format for your chosen disk

*NOTE* If you made a dvd mpeg file Skip this step as this only applys to VCDs

Now you need to fire up Easy Video Splitter so that you can split the file into chunks that will fit onto a VCD.

A 700mb cd-r can hold aboout 74mins of VCD quality MPEG so you need to decide how you want to split the file.

Movies up to 2hours 20mins should fit on 2 disks and anything over that will need 3, so here is what you do. the best way to decide is to take the length of the film in minutes and devide it by 70, what ever the answer is round it up to the next whole number for example a 2 hour film is 120 mins 120/70 = 1.714 so rounded up the next whole number is 2 so you will need 2 disks.

OK here we go

Lets say the film is 2 hours long so your going to need 2 disks

Click the little open folder icon on the end of the source file box

change the save directory to were ever you want to save the files to

Now check the split the source file automaticlly option

now you have 3 options, check the Split into and then enter the number of chunks you want the file splitting into, into the box next to it, in this case 2

Click the green tick and the program will place the cut points in place on the movie timeline

Now click Split and wait for it to split the file

It will name the 2 files it creates file_name1.avi and file_name2.avi

Ok thats it, now all you need to do is use you fave burning software to create the vcds using these files. im not going to tell you how to do this as all burning software is different but most have vcd/dvd wizards that are very easy to follow.

I hope you find this helpfull and give it a try.

Misschien een domme vraag maar wat moet ik nu precies hebben bij Nero,, als ik een nieuwe complication begin,, kan dan dus eerst kiezen tussen CD of DVD.

Welke dan,, en hoe verder want dan moet ik dus weer kiezen tussen Video Cd of Super Video CD.

Zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer nu.

Weet niet eens wat nu het verschil tussen al die diverse dingen zijn als PAL VCD en bv dvds

Op welke Binaries of newsgroup kun je het beste films downloaden.
En wat is eigenlijk een goede payserver

Originally posted by Mr Blue Sky
@Jack
Ik vond net deze link en denk dat daar je vragen worden beantwoord:
http://www.tuts4u.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=91

Deze link is wel duidelijk alleen het werkt niet bij mij.
Hier word gezegd dat je versie 6.0 moet gebruiken en helaas is nu alleen nog maar de nieuwe versie 7.0 te vinden en een crack is daar ook nog niet voor te vinden.

Rare is alleen dat als ik in die nieuwe 7.0 versie een avi file in load het programma niet meer reageerd en ik het met Ctrl alt del moet afsluiten.

Dus nog even een vraagje,, want je moet geloof ik directX 9.0 hiervoor op je computer hebben,, hoe kom ik er achter welke versie ik heb en kan ik zonder problemen bij windows deze 9.0 directX gewoon downloaden en installeren want deze kan je daarna niet meer verwijderen.

En dan gelijk nog maar een vraagje,, als ik dit programma afsluit met Ctrl alt del krijg ik ook een pop up van windows of ik dit fout bericht wil verzenden,, hoe kan ik dit nu weer uitzetten in XP home.

Hahaha.... je bent wel lekker aan de gang in elk geval.:biggrin:
En dan gelijk nog maar een vraagje,, als ik dit programma afsluit met Ctrl alt del krijg ik ook een pop up van windows of ik dit fout bericht wil verzenden,, hoe kan ik dit nu weer uitzetten in XP home.
Configuratiescherm, systeem, geavanceerd en dan onderaan "fouten melden".
Klik die maar open en dan "geen fouten melden" aangeven, dan ben je er vanaf.

Directx9 kun je gewoon installeren, er af halen is niet aan te raden het is eerder aan te raden hem er op te zetten en dan wel liefst de nieuwste versie, directx 9b, die overigens ook gewoon via windowsupdate te installeren moet zijn.
Als Windowsupdate geen nieuwe wenst te installeren dan heb je hem er al op staan.

Voor wat betreft SVCD en VCD en AVI enzo.... kan je niet helpen, nieuwe programma's, vooral illegaal afgehaalde, doen niet altijd wat je graag wilt.
Om goede SVCD of DVD te kunnen branden heb je Nero plugins nodig en misschien zit die er bij jou versie niet bij.
Bij de (illegale) release van Nero 6 zaten die er wel allemaal bij.
Zonder plugin echter geen AVI->SVCD conversie.

Bedankt BT,, dat moet dan wel gaan lukken,, zag dat die er wel bij stond bij windowsupdate.

Over die Nero plugins,, had deze laatste nieuwe versie van de Nero site gedownload dus dan zouden daar die plugins toch bij moeten zitten.
Anders probeer ik het nog wel eens met de oude versie 5.0 want die heb ik hier op de originele cd staan van Nero.

En zoveel zal er wel niet beter of nieuw zijn in die 6.0 versies.

Eerlijk gezegd draai ik ook nog met de 5.0 maar deze plugins worden normaliter -niet- bij Nero geleverd, die worden los verkocht, daar verdienen ze dus extra aan.

Dus bij een normale Nero zitten ze er niet bij. Maar ik wist toevallig wel dat ze bij de meeste Nero 6.0 die er in de warezscene gereleased zijn er wel bij zaten die waren echt helemaal compleet.

Suc6.

Nero 6.3.1.6 Ned. incl. plugins en met vishengel wordt momenteel gepost in: a.b.misc.

Oh effe kijken dan,, heb deze versie wel,, maar had die van de Nero site gehaald en een keytje in gegooid,, dus beter deze halen en opnieuw installeren Blue Sky,, maarre misschien domme vraag ,, maar waar en wat is die vishengel voor lol.

Heb geen geduld om zolang stil te zitten om iets te vangen :)

Ok heb hem binnen,, ga hemmorgen effe opnieuw installeren.

Bedankt voor de tip.

OK, op speciaal verzoek van jou gewijzigd in: tuingereedschap, of .... vul verder zelf maar in -lol-

In a.b.boneless Ultime plugin voor Nero 6

AAC/MP4 AudioCoding.com Advanced Audio Coding
--> AAC/MP4 PsyTEL Advanced Audio Coding
--> APE Monkey's Audio Lossless Compression
--> ASF/WMA Microsoft Windows Media Audio 9 Lossy/Lossless
--> FLA (FLAC) Free Lossless Audio Codec
--> PAC (LPAC) Lossless Predictive Audio Compression
--> MP3 Lame MPEG-1 Layer-3
--> MPC MusePack
--> OFR OptimFROG Lossless Audio Coder
--> RM/RA RealNetworks RealMedia/RealAudio
--> SHN SoftSound Shorten Lossless Compression
--> SPX (Speex) Open Source Audio Compression For Speech
--> WV WavPack Hybrid Lossless Compression
--> MP3pro encoder/decoder
--> mpeg2/SVCD
--> mpeg2/DVD

Naam: audio (15x)

Heb zonet ook een dvd film gedownload met zo'n nieuwsgroep,het is een rar bestand.
Als ik hem wil uitpakken(met winrar)dan duurt het ongeveer 7 tot 8 uren voordat hij klaar is.
Mijn vraag is is dit normaal deze tijd of kan het nog sneller.

groetjes kjonker

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan