Finale!!! Nederland-Spanje.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Gaan we die dit jaar halen?

Ik denk het wel, de BBQ staat al klaar. :banaan:

Ho ho niet te vroeg.... We moeten nog een wedstrijd spelen en da's geen gemakkelijke.
Ook wij hopen dat "ONZE ORANJE LEEUWEN" die gasten uit Uruquay zullen verslaan. Eerst maar eens kijken hoe ze de tijd tot dinsdagavond doorkomen (geen blessures hopelijk).
Feit is dat ze in ieder geval, wat er ook gebeurt, nog 2 wedstrijden moeten spelen. Laten we hopen dat de laatste morgen over een week zal zijn !

Ja hier staat elke avond de BBQ klaar en wordt nog gebruikt ook (da's al weken zo ;)). Heerlijk buiten zitten kijken naar de TV, biertjes erbij en dan - voor dat de wedstrijd begint - leuke oranje liedjes (mp3) erg hard via de dreambox (dm8000) en onze Onkyo AV receiver laten galmen uit de JBL boxen (7 in 1). Geweldig wat een feest elke keer en dat mag tot en met zondag 11 juli a.s. doorgaan.

YES WE CAN, GO HOLLAND GO !!!

@Eendenteam: Lekker met een koude Efes :)
Ik moet nog even wachten en dan staat die van mij ook weer klaar.

Ik ga er vanuit dat we met 2-1- gaan winnen van Uruquay

ik hoop wel dat die Frank Snoeks niet de wedstrijden gaat liggen verzieken met zijn gemauwel, Gisteren ook weer wat een zak zeg.

Heel erg jammer dat er een klein tijdverschilletje zit tussen de radio en de TV, ik had mijn VU op Ned 1 en mijn Xtreme op Radio 1 , alleen Jack van Gelder (wat een verademing zeg als die de wedstrijden verslaat), was 5 seconden voor het beeld.
Dus dan maar naar de duitse kanalen gezapt die een geweldige vuvuzela onderdrukking hebben, kunnen ze bij de NOS nog een punt aan zuigen.

Maar goed , Uruquay is afgezwakt door het missen van de grootste spelbreker ter wereld, Suarez, Alhoewel hij zal geeerd worden met die bliksemaktie anders was het 100% over en uit.

Maar toch die Forlan is ook een geniepige vent , die zie je regelmatig vlak voor tijd opduiken en vervolgens de winst oppakken, Je moet maar eens kijken naar die venijnige vol agressie kop als ie vol in beeld komt. (positieve agressie wel te verstaan, hij gaat voor de volle 100%)

Kortom dit wordt de kans voor Nederland om in de finale te komen, Uruquay moet te doen zijn , maar ja de bal is dit maal perfect rond en kan zo maar net naast de bijna 2 meter grote van Stekelenburg zwabberen.

Ik hou het op winst en dan de grote finale tegen..............

Als dit zo door gaat met Duitsland, dan hebben we een ouderwetse finale Nederland - Duitsland.
Dan hopen dat Nederland ze kan verslaan, Mit Pickels Im Arss.... :biggrin:

Wat zal dat prachtig zijn de finale tussen Nederland en Duitsland.
En dan met 3-2 winnen :) Ik plan alvast een snipperdag.

crazymotha;210083 zei:
Ik plan alvast een snipperdag.
Is op zondag of zit je in de continu-/ploegendienst

the matrix;210078 zei:
ik hoop wel dat die Frank Snoeks niet de wedstrijden gaat liggen verzieken met zijn gemauwel, Gisteren ook weer wat een zak zeg.
Helemaal mee eens en al tig mailtjes gestuurd naar de NOS. De laatste luidde als volgt:

Verzonden: vrijdag 2 juli 2010 20:31
Aan: 'publieksreacties@nos.nl'
Onderwerp: Frans Snoeks...vreselijk

Doet de NOS nu helemaal niets tegen die Frank Snoeks. Nu had die niet eens in de gaten dat het eerste doelpunt werd gescoord. Dat is toch ongelofelijk!!!! En dan afsluiten met de woorden: het circus Oranje heeft een nieuw optreden/voorstelling. Dit slaat echt nergens op. Wat een verschil met het radio1 commentaar; dat is een verschil zo groot als het universum. Klasse zoals die radiocommentatoren dat elke keer weer doen !

Wat doen jullie daar nu tegen of moeten we De Telegraaf e.d. benaderen om iets te publiceren of een website maken waar die belachelijke uitspraken van dhr Snoeks in staan en waaruit blijkt dat die geen verstand van voetbal heeft en absoluut geen commentator is?

eendenteam;210086 zei:
Is op zondag of zit je in de continu-/ploegendienst

Gelukkig niet! Maar het wordt een groot feest met de beertender in de aanslag.
En die snipperdag heb ik dan hard nodig om weer een beetje bij te komen :) Opa is geen 18 meer :)

Dat wordt het hier sowieso, het kleinste Freggeltje viert haar verjaardag op de dag van de finale... We gaan lekker BBQ-en, en dan 'savonds met zijn allen naar de finale kijken. :banaan:

Maar gezien de wedstrijd die zojuist afgelopen is waarin Spanje nipt gewonnen heeft, moeten wij toch nog langs het laatste Zuidamerikaanse land zien te komen. :biggrin:

En wat die Snoecks betreft, tja, je hebt van die prutsers...

Jaaaaaahhhh :banaan: FINALE!!!!! :banaan:

Want we staan in de finale!!! :banaan:

Wat een mooie wedstrijd, ik vindt dat ze terecht gewonnen hebben.

Nu morgen de andere halve finale kijken, en dan zondag op naar de FINALE

Morgen eens wat vuurwerk bestellen :biggrin:

Maarja, nu onze finale, ik heb er eerlijk gezegd een goed gevoel bij. :banaan:

@Freggel1

Dat gevoel had ik al vanaf de eerste wedstrijd en ik weiger dat los te laten.
Kortom Nederland wordt Kampioen!!!!!!!!!!!
Ik kijk lekker de finale in de kroeg met mijn maatjes, heb toch maar een snipperdag genomen om uit te slapen op maandag:)

Jullie weten wat er in het Nederlandse volkslied staat he? Wilhelmus van Oranje ben ik van Duitsen bloed!!! En De koning van Hispanje heb ik altijd ge?erd.
Dus gaan ze hoop ik niet als Duitsers voetballen en de Spanjaarden eren en ze laten winnen. :biggrin:

Maar ik ben er wel van overtuigd dat ze van Spanje wereldkampioen kunnen worden.

Big-Henk;210137 zei:
Jullie weten wat er in het Nederlandse volkslied staat he? Wilhelmus van Oranje ben ik van Duitsen bloed!!! En De koning van Hispanje heb ik altijd ge?erd
Dat interpreteren veel mensen verkeerd.

van Duitsen bloed:
Diets stamt af van het Middelnederlandse woord diet, dat volk betekent. Het is verwant met het Gotische woord thiuda en het Oudengelse woord ??od met dezelfde betekenis. Als we een taalkundig onderscheid maken tussen zuidelijke en noordelijke dialecten in het Middelnederlands, kan de term Diets aangeven dat het om een zuidelijk dialect gaat, terwijl voor de noordelijke dialecten Duutsch wordt gebruikt. In andere contexten zijn deze woorden echter synoniemen. Ze kunnen ook worden gebruikt voor Middelnederlands in het algemeen, en zelfs voor Germaanse taalvari?teiten tegenover Romaanse, in streken waar die elkaar raken.

De vormen Duits en Diets ontstonden als volgt. De oudste Nederlandse (en Westgermaanse) vorm van het woord is diut. Dit leidde tot diet en duut, en tot de bijvoeglijk naamwoorden diets en duuts. Dit zijn Nederlandse dialectvarianten: de -ie- is meer zuidelijk en westelijk, de -uu- meer oostelijk en noordoostelijk. Deze vorm -uu- werd oorspronkelijk met de spellingsvarianten "duijts(ch)" en "duytsch" geschreven. Later leidde dit in het Nederlands tot de uitspraak Duits (door klinkerverschuiving: de 'uu' werd een tweeklank 'ui'; vertweeklanking van de uu). Deze vorm verdrong het oude Diets

"Van Duitsen bloed" verwijst dus naar de eerder genoemde betekenis van 'Diets' als 'volk'. De revolutie in de Nederlanden was naast een opstand tegen de Spaanse overheersing ook een opstand van het volk en lage adel tegen de hoge adel. Tegen die achtergrond betekent "Wilhelmus van Nassouwe / Ben ik van Duitsen bloed", "Ben ik van volks bloed". Daarmee zou Willem van Oranje, een man van adel, een brug slaan naar de volkse geuzen, de grondtroepen van de revolutie. (In een bijkomende interpretatie werd dan eventueel ook geen verschil gemaakt tussen de Nederlanden en het overige Duitse gebied, waar Nassouwe (Nassau) een deel van is).

Koning van Hispanje:
Tachtig jaar lang verzette Nederland zich tegen de Spaanse overheersing. Daarna werd Nederland officieel onafhankelijk.

Wat vroeger de Tachtigjarige Oorlog heette, wordt tegenwoordig de 'Nederlandse Opstand' genoemd. Dat komt omdat het in het begin geen oorlog was tussen twee landen (Nederland en Spanje) maar een opstand van Nederlanders tegen hun eigen, Spaanse koning; de Nederlanden waren toen namelijk nog bezit van Spanje. Vandaar ook de zin in het Wilhelmus: 'De koning van Hispanje heb ik altijd ge?erd.' Willem van Oranje stond lange tijd achter zijn Spaanse koning Filips II. De problemen begonnen omdat de Nederlanden andere dingen wilden dan de koning. Filips II wilde een land waar de koning de baas was, met ??n geloof: het katholicisme. De Nederlandse gewesten wilden dat je zelf kon kiezen tussen het protestantisme en het katholicisme en wilden meer macht voor de steden en Nederlandse edelen. Daarom kwamen in 1566 de Nederlanden onder leiding van Willem van Oranje in opstand tegen de Spaanse koning.

Dan is dat duidelijk :biggrin: dan hoeven we daar geen zorgen meer om te maken en gaan we winnen.
Ik denk heel lang 0-0 en in de tweede helft schoort Nederland heel snel tot 2-0 en komen de Spanjaarden terug naar 2-1 en dreigen zelfs gelijk spel te halen, maar redden dit net niet op.
Wel gaan ze heel vuil spelen en vallen er veel zware tackles en ook veel gele kaarten. Ik denk zelfs een rode voor een Spanjaard.

2 - 1 voor Nederland dus en de beker mee naar huis!!!

Aldus: Big-Henk Ogilvie.. :biggrin:

Bij de SGP mogen ze zondag niet tv kijken en dus niet naar oranje.
Vanwege de zondagsrust, hahaha!

Grtz.

Laten we de politiek even buiten de sport houden. Aan politiek wordt al genoeg tijd, geld en energie verspilt.

Ik hou het op 3-2 voor Nederland.
In de verlening komt de verlossing van Robben.

Politiek buiten de sport houden?
Wat doet Blattertje dan?
De Bavaria-babes eruit laten gooien via de Zuid Afrikaanse politiek.
De Zuid Afrikaanse politiek speciale wetten laten maken zodat hij als Vorst wordt behandeld.
Met al zijn commerciele belangen.
En dat doet hij altijd overal.

Maar goed, ik hoop natuurlijk ook zeer dat Nederland gaat winnen.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan