firewall thomson-dreambox

B

Bjorno

Hey hallo,

ik heb probleem met mijn dreambox 800. Hij heeft het tot vandaag altijd netjes gedaan.

Ineens bleef het beeld hangen en deed ie niets meer..

Na 10 min kwam ie weer op en naar 5 min weer weg.

Ik heb een Thomson TG712 modem en in de gebeurtenislogboek geeft ie het volgende aan..

FIREWALL icmp check (1 of 4): Protocol: ICMP Src ip: 192.168.1.66 Dst ip: 192.168.1.254 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

ik heb de dreambox op dynamisch en static gezet om te kijken wat ie doet maar geeft elke keer de zelfde melding.( bij dynamisch dan weer met een ander ip)

Lijkt wel of ie de box echt blokeerd.

heb geen firewall aangezet en kan ik ook eventueel niet uitzetten..

Vervelende modem maar goed, het heeft altijd gewerkt

Heb het idee dat er een update vanuit ONLINE is gedaan maar dan zou je zeggen dat ie het helemaal niet meer zou doen..

weet iemand misschien hoe of wat..

alvast bedankt

gr

Bjorn

Heej Bjorno, welkom op Satellite Fun.

Ja sinds Online met die Thomsons begonnen is komen er wel eens rare dingen voor. De Livebox vond ik persoonlijk toch beter.

Als ik me niet vergis is 192.168.1.254 het interne ip adres van de Thomson, dan zal dus de .66 van de Dreambox zijn, correct?

Wat ik me nu afvraag is waarom die Dreambox met de Thomson wil verbinden want dat is de destination (doel) wat in die foutmelding wordt aangegeven.

Doch dat gaat slechts om ICMP verkeer oftewel het pingen. Kan goed zijn dat ICMP oftewel "pingen" uit staat in de Thomson, normaliter kun je dat aanzetten maar dat mag niet de oorzaak zijn van het probleem.

Ik ben bang dat het hier om externe cardsharing gaat maar het kan zijn dat je uplink zijn CCcam (als je daarmee draait) vervangen heeft voor een nieuwere versie.

En mijn ervaring is dat met CCcam 2.1.3 en ook 2.1.4 vage problemen optreden met client verbindingen. Deze zijn weer als sneeuw voor de zon verdwenen als 2.011 terug geinstalleerd wordt.

Dat zou dus een oorzaak kunnen zijn. Een firmware update kan ook maar die kan normaliter geen uitgaande verbindindingen tegen houden.

Er moet iets van firewall aan staan in het modem, anders kreeg je die meldingen van de firewall ook niet.

Het enige wat ik je dus kan adviseren momenteel is om eens bij het Online gebruikers forum (klik) na te vragen of er firmware updates geweest zijn en hoe je evt. de firewall geheel kunt uitzetten.

Maar zoals gezegd kan het ook goed aan je uplink liggen. Immers krijg je alleen een melding over ping verkeer en dat wil verder niets zeggen.

Je kunt hooguit ICMP toestaan in het modem om te zien of dat helpt.

Ok bedankt..

Het werkt nog steeds niet maar bedankt voor de tip.,

Weet iemand trouwens welke poorten de dreambox gebruikt zodat ik na kan kijken of deze open staan.

Gr

B

Hoi Bjorno

Ook namens mij welkom.

Probeer eens poort 12000 dat staat als het goed is ook in je cfg file

Server listening to port 12000

Gr.

Womg

Hoi,

Ja bedankt.

Ook voor je reactie, vroeg me wel af waar ik dit moet bekijken,

Ik heb een thomson Tg 712 waarin ik alleen als ik op de Dm880 klik alleen de verbinding delen kan aan klikken..

Hierbij krijg ik een was lijst met onderandere Another Bit Client tot allerlei ghames.. Poort nummers staan er niet bij en weet niet bij welke port de verbinding hoort.

Gr

B

Daarom schreef ik ook om effe bij dat Online forum te gaan, daar kennen ze dat modem zo'n beetje uit hun hoofd en hebben ze in een oogwenk uitgelegd hoe je dat kunt vinden en instellen.

Hoi Bjorno,

Dan moet je onderaan in de lijst User defiened selecteren kan je de poorten aangeven.

Groet,

Wing

Hey Bjorno,

ben je er al uit heb sinds gisteravond een thomson tg712.

ik heb de betreffende poort, van mijn dreambox open gezet en ik had beeld

vandaag niet meer kan niet meer pingen naar de DB en de netwerkkconfig vanm de box geeft ook een fout melding

ik gebruik gemini en gbox2.1

enig idee??

Gr Rocade

Heb je er een router tussen zitten, dat probleem had ik ook, nadat ik de router er tussen uit gehaald had werkte alles als een speer

Groet,

Wing

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan