- Waarderingsscore
- 1.408
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
Tja ik weet het niet, dat wordt al enkele jaren uitgedeeld voor "leaving the track gaining an advantage" dus kunnen ze nu niet opeens zeggen van "nja laat maar zitten". Er zal straf voor moeten zijn.Ik vond de 5 seconden buitenproportioneel,
Dat met die regels ligt iets anders. Als je net voorop ligt bij de Apex heb je voorrang, maar je zag ook dat Max daar net iets gas nog gaf om daar voor te kunnen komen, zo kon hij ook die bocht niet halen en dat speelt wel mee bij die regel en dat is waarom Piastri gelijk heeft gekregen.
Dat is nadien uitgelegd door Olav Mol maar als je niet naar diens commentaar luistert dan weet je dat ook niet want anderen leggen dat niet uit.
Het was een beetje te enthousiast van Max en hij had slimmer moeten zijn en hem voor moeten laten want hij wist dat Piastri sneller was en dan nadien proberen te pakken met DRS of op andere wijze. Nu heeft hij feitelijk nog geluk gehad met Norris zijn gepruts en dat hij die 5 seconden goed kon maken.
Dat gezegd hebbende is die 5 seconden straf inderdaad wel veel maar dat is al lang zo.
Wat mij betreft zou 1 seconde en teruggeven van de positie de straf moeten zijn. Maar dan moeten ze die strafregel gewoon wijzigen, want zoals gezegd, dat is al heel lang zo.