Formule 1 2025

Max Verstappen is na het incident van zondag met George Russell nog maar één strafpunt verwijderd van een race schorsing. De Nederlander kreeg opnieuw strafpunten op zijn licentie, waardoor hij in de gevarenzone komt.

De stewards oordeelden dat Verstappen schuldig was aan de curieuze botsing met Russell in de finale van Grand Prix van Spanje. Naast een tijdstraf van tien seconden gaven zij de Nederlander drie strafpunten op zijn licentie.

Dat brengt het totaal van Verstappen op elf strafpunten in de afgelopen twaalf maanden. Bij een totaal van twaalf strafpunten wordt een coureur voor één race uitgesloten door de internationale autofederatie (FIA). Van alle Formule 1-coureurs zit Verstappen daar het dichtst bij.

De regerend wereldkampioen moet daardoor tot 30 juni op zijn tellen passen. Dan vervallen de twee strafpunten uit de Grand Prix van Oostenrijk van vorig jaar, toen hij schuldig werd bevonden aan een crash met Lando Norris.

In theorie zou Verstappen zelfs later op zondag nog een schorsing kunnen krijgen. De Nederlander is samen met Charles Leclerc nog under investigation voor een incident kort na de herstart. Beide coureurs raakten elkaar bijna op het rechte stuk nadat de safetycar naar binnen was gekomen.

Laatst bewerkt:
Mij is jouw uitleg helemaal tijdens de race ontgaan.
Zoals gezegd, laatste regel van mijn eerste bericht. Ik neem aan dat jij niet het commentaar van Olav aan het luisteren was want die hadden het er ook over. Hij zei dat Max zelf op de radio vroeg voor fresh tires. Dat is het enige wat ik niet gehoord heb.
De f1 site kan schrijven wat ze willen maar Gianpiero reageerde niet met "dit zijn de harde banden Max" maar met wat ik boven schreef dus "there was no other choice". En dat heb ik wel gehoord.
Max had kunnen doorrijden op zijn huidige banden of een andere set gebruikte mediums kunnen gebruiken want die had hij ook nog liggen.
Op de sites wordt het inderdaad anders uitgelegd. Dan zou het kunnen zijn dat hij er niet zelf om gevraagd heeft zoals Olav aangaf. Zou ik nog eens naar de herhaling moeten kijken.

Dju... ik moet gaan rebooten er is hier een harde piep en ik weet niet waar die vandaan komt, maar ergens van achter mijn systeem.

Oke piep gevonden, bleek een k*t klokje op mijn bureau te zijn, nooit gedacht of geweten dat dit ding zo hard kon piepen. Leek wel vol volume van een APC, maar oke, nog even dit.

De Nederlander kreeg opnieuw strafpunten op zijn licentie, waardoor hij in de gevarenzone komt.
Dat vind ik dus wel te ver gaan. Hij was al behoorlijk zwaar gestraft met die 10 seconden, als je daar ook nog punten op de licentie aan moet toevoegen was 1 wel genoeg geweest.
Nu was dit duidelijk wel express maar ook voorzichtig genoeg. Mijns inziens is dit gewoon te zwaar en oneerlijk.

Leclerc dient zeker ook nog straf te krijgen.

neem aan dat jij niet het commentaar van Olav aan het luisteren was
Idd ik kijk via F1pro en de verslaggeving wordt steeds beter. Rechtstreeks verslag bij gebeurtenissen vanuit de pitstraat en de Race . En de mogelijkheid om een racer te volgen.

Olav hebben we niet hoog zitten , weet eigenlijk niet meer waarom, maakte destijds veel foutjes ,dacht dat dat de reden was. 😳

Laatst bewerkt:
Zou kunnen, foutjes maken ze allemaal, Olav had zich nu ook weer even vergist bij een inhaalactie, dacht dat Max Leclerc voorbij ging maar het was Hamilton. Werd ook snel verbetert door de pitreporter. Dat gebeurt die anderen ook wel eens.
Het wordt wat beter ja, maar Olav is gewoon een wandelende encyclopedie met enorm veel kennis ook van F1 en F1 regeltjes. En ik weet het niet, bij hem hoor ik meer racegeluid, bij die anderen hoor ik meer het geklets dan het racegeluid en dat vind ik ook jammer. Ik denk dat ze dat achtergrondgeluid beter nog wat naar voren kunnen brengen zoals dat bij Olav het geval is.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan