Graag wat hulp met oscam instellingen

Anders even kijken in oscam.conf

[dvbapi]
enabled = 1
au = 1
pmt_mode = 0
user = dvbapiau
boxtype = dreambox
 
Voor de zoveelste keer helemaal opnieuw begonnen, maar helaas nog steeds geen beeld
De server en de config zoals hier aangegeven staan er in.
Ik zie dat jullie zelfs op 1ste kerstdag meedenken, wordt er bijna verlegen van.

@boets Zou kunnen, alhoewel de log zegt als ik de kaart erin stop: detecting ziggokaart.
Begin haast te denken, dat ik met m'n duffe kop een oscam voor 'n mispel heb genomen i.p.v. 'n arm; kan ik dat ergens zien?

@mimisiku Wie ik? zo ja, wat is teamvieuwer ,helaas nog nooit van gehoord
 
zo ja, wat is teamvieuwer ,helaas nog nooit van gehoord
Teamviewer is een programma waarmee iemand anders in jouw pc kan kijken.
Je kunt dat hier (klik) downloaden. Je kunt dat starten dan aangeven dat je het niet wilt installeren maar alleen starten. Voor prive gebruik en dan laten draaien en dan het benodigde nummer en wachtwoord per pm doorgeven.

Je kunt het ook installeren als je het vaker wilt gebruiken kan dat handig zijn. Het is ook veilig. Elke keer als het gestart wordt, dan wordt er een nieuw wachtwoord aangemaakt.
En je kunt zelf ook meekijken wat er gebeurt, c.q. wat diegene aan het doen is.
 
Je kunt controleren of je oscam loopt.. In je internetbrowser gewoon het IP invoeren van je Mutant HD51. De WebIF wordt dan getoond. Links onderin zou dan OScam WebIF moeten staan (als OScam succesvol is gestart). Staat die optie er niet dan draait OScam niet (of je WebIF is verouderd). anders direct controleren middels de opgegeven ‘controlport’. Zie oscam.conf voor die poort. Vaak 83, 8081 of 8888. Dus: http://192.168.178.150:8081 bijvoorbeeld..

Anders met telnet inloggen in je box..

cd /usr/bin
oscam -b
 
Teamviewer is een programma waarmee iemand anders in jouw pc kan kijken.
klein beetje offtopic maar wil hier graag een opmerking bij plaatsen.
ik zelf gebruik de laatste tijd veel anydesk deze is gemaakt door ontwikkelaars die bij het begin betrokken waren van teamviewer maar door onvrede hun eigen weg hebben gekozen.

heb er namelijk een paar verbindingen tussen die door teamviewer gezien worden als zakelijk en dus knallen ze je eruit na een paar tellen.
met any desk nog geen last gehad.
 
Nou, een paar tellen normaliter niet, maar kan bij vermoeden van zakelijk gebruik wel voor komen. Ik heb laatst gewoon een half uur zitten werken aan de pc van m'n zus.

Mij hebben ze er wel eens uit geknald omdat ze dachten dat ik ook zakelijk bezig was. Ik heb toen gewoon contact met ze opgenomen en gezegd dat ik vele mensen hielp, met name familie en vrienden, maar dat ik het niet zakelijk gebruikte.
Daarom kreeg ik antwoord dat het systeem wel die indruk had, maar ze dat niet vast konden stellen, tenzij ik toestemming gaf om het systeem dieper te onderzoeken. Dat zou dan wel betekenen dat ze ook mijn verbindingen gingen controleren en dat als zij dan vonden dat het toch zakelijk was, de blokkade zou blijven bestaan.
Daar heb ik toestemming voor gegeven en ze zijn tot de conclusie gekomen dat het inderdaad niet zakelijk was. Daarop is mijn Teamviewer weer vrij geschakeld en heb ik ook geen last meer gehad dat ik er plots uit werd gekiept.
Ik begrijp wel dat ze hun product willen beschermen want er wordt geheid teveel stiekem toch zakelijk gebruikt.

Anydesk is een leuk alternatief, kun je ook gebruiken en is ook vrij aardig, maar helaas nog niet zo goed als Teamviewer. Ik kreeg bijv. al last met enkele zaken bij remote werken. Weet niet meer precies wat en of dat kwam omdat er meerdere beeldschermen tegelijk gebruik werden of door een andere reden. Dat was een jaar of twee geleden, misschien is er inmiddels al weer het een en ander gefixed.
Verder vind ik Teamviewer ook iets veiliger en wat meer opties.

Het ligt er maar aan wat je wilt, maar Anydesk is zeker een goed alternatief om nader te bekijken, die hebben in elk geval geen limiet er op, dat klopt.
 
Nou dat werkt helemaal NIET.. Je dvbapiau draait op ‘anonymous’ terwijl hij ‘user’ dvbapiau moet gebruiken. En hoogstwaarschijnlijk een fout in je RSA/boxkey combinatie omdat er geen kaartcommunicatie plaats vindt… Wel het correcte kaartslot gedefinieerd?
 
Inderdaad, en zo moeilijk is het eigenlijk niet. Mijn advies: deze oscam eraf, schone oscam erop zetten. Bovenstaande config van mimisiku erin zetten met juiste rsa/boxkey, deze plaatsen in de map etc/tuxbox/config/oscam/ . Box resetten en het zou moeten werken. En je zou nog even kunnen kijken bij oscam.conf en users dat er au=1 staat.

B.
 
En bij users ook ff kijken:

user = dvbapiau
 
Een paar kleine foutjes in de config… Kaart blijkt sinds 2020 verlopen! En dat geeft geen beeld natuurlijk… Na 3 heractivatiepogingen was er dan eindelijk weer beeld.
 
Ja gisteravond zowat de hele avond via pm met mimisiku in de weer geweest en bij deze wil ik 'n ieder bedanken en mimisiku in het bijzonder die veel tijd en energie er in heeft gestopt om het probleem op te lossen.
Nog 'n vraagje aan BT
Notepad++, hoe kom ik daar aan, ik vind deze in de store (unofficial) NotePad++; is dat wat?
 
top! beeld
maare dan snap ik deze ff niet als de kaart al vanaf 2020 verlopen is
Ik heb blijkbaar mijn ci module voor ziggo iets te wild in mijn tv geduwd en nu liggen er verschillende contactpunten in de tv plat.
ook al vanaf 2020?
 
Denk het.. Waarschijnlijk een tijd in de la gelegen. Hij wilde hem nu voor zijn zoon gaan gebruiken…. CI verkeerd om in de TV gestoken en doorduwen… Dan gaat het stuk… Mijn Nagra CI+ lag zolang in de la dat ie inmiddels nooit meer update…
 
dat zou dan een 2e kaart moeten zijn of nooit ziggo gekeken tenminste niet alle hd zenders want dan ben je echt een kaart nodig
 
In elk geval werkt het (weer) en dat telt….
 
Klopt inderdaad al vanaf ergens in 2020.
Heb het al die tijd geprobeerd zelf op te lossen door veel te lezen/zoeken/uitproberen en als het weer niet lukte de module voor maanden in de hoek te gooien (figuurlijk) en als ik dan weer eens iets vond, begon ik weer met frisse moed en als dat dan weer niet lukte, dan ging het ding weer in de reeds eerder omschreven hoek. Soms voor maanden, soms voor weken.
En nou was ik het zat en heb daarom maar professionele hulp gevraagd. (lees dat ik eindelijk toegaf er te weing verstand van te hebben om het zelf op te lossen) En ook omdat ik las dat ziggo een aantal extra kanalen open zette en ik die niet kon zien
En zoals eerder gezegd; ik had nog wel de analoge kanalen en ziggo sport, dus heb altijd voetbal kunnen kijken waar ik eigenlijk de meeste kijktijd aan besteed
 
In elk geval werkt het (weer) en dat telt….
uiteraard!
ben ook niet nieuwsgierig maar mag graag alles weten lol

@nono
a kijk daar hebben we het antwoord
top dat je het in de figuurlijke hoek gooit
ik neem meestal een hamert :ROFLMAO:

maar mooi dat ut werkt!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan