Graag wat hulp met oscam instellingen

ik neem meestal een hamert :ROFLMAO:

Dat heeft @nono waarschijnlijk ook gedaan en daarom zijn de pennetjes verbogen van die CI, alleen dat vertelt hij liever niet. :biggrin2:

Mooi dat het weer werkt maar nu wel even een back-up maken van de Oscam mappen voor de zekerheid.
 
De CI heeft geen pennetjes, het CI slot van de TV wel…
 
De CI heeft geen pennetjes, het CI slot van de TV wel…

Das waar maar die zitten zo diep in het slot dat ik me afvraag hoe ze kunnen verbuigen. Of zijn het die 4 veerpennetjes die de CI Cam klemmen waardoor je de Cam er niet meer in kan schuiven? Eigenlijk een vraag aan @nono.
 
Notepad++, hoe kom ik daar aan, ik vind deze in de store (unofficial) NotePad++@; is dat wat?
Die kun je van hun officiële website downloaden of door hier (klik) te klikken.
En Editpad Lite kun je hier (klik) downloaden.
 
@ nono, mooi man, fijn dat het weer werkt.

B.
 
Als je de CI er verkeerd induwd en door de beveiliging heen dan verbuig je de pennetjes…. Meermaals gezien (en daardoor ook een defecte TV).
 
Van sommige TV's is zo'n connector-card slot makkelijk te vervangen en helemaal niet zo duur.
 
Ik heb zo’n 5V opklikdingetje bij mijn Samsung gekregen.. Nooit gebruikt..
 
Nou nou begint wel 'n ding te worden:giggle:
Nee het hele verhaal is, dat mijn tv op 'n gegeven moment wat vergeetachtig werd.
Als ik 'm uit de standby stand haalde vergat die nog wel eens de common interface mee op te starten, waardoor ik geen beeld had.
Ik kon dat oplossen door of de tv minimaal 2 minuten helemaal uit te zetten of de module er even uit te trekken en weer terug te duwen.
Dat kwam soms 3 maal per week voor, maar ook wel eens een hele week niet.
Opnieuw de software in de tv jassen hielp helaas niet.
Ik koos voor de laatste optie door te module eruit te trekken.
Dat ging niet bepaald soepeltjes, ik moest 'm altijd wat op en neer wringen en dat heeft blijkbaar op den duur zijn tol geëist want op 'n dag wou die d'r niet meer in. En nee, ik heb 'm niet verkeerd om d'r in gestopt, want ik hoefde 'm nooit helemaal d'r uit te trekken maar slechts 'n klein stukje.
Ik heb toen inderdaad de module een klap gegeven (nee, met mijn hand), maar dat was niet de oplossing. Eigenlijk wel logisch.
Ik heb de achterwand van tv eraf gehaald en zag verschillende contactpunten krom liggen en zag ook, dat het onmogelijk was om met een tang of schroevendraaier die contactpunten weer recht te buigen zonder de andere punten te verbuigen.
Ik kon er alleen met 'n pincet bij, maar kreeg geen houvast.
Ik heb inderdaad aan de mogelijkheid gedacht die Parabolica hier oppert, ik wist alleen niet hoe zo'n ding heette en heb de boel maar de boel gelaten en ben tv gaan kijken met de Mutant, waarvan de oscam niet meer bleek te werken.
En zo is 't gekomen.

Bedankt BT software inmiddels geïnstalleerd en oh ja, uiteraard een kopie van de oscam naar de computer gehaald
 
Dat ging niet bepaald soepeltjes, ik moest 'm altijd wat op en neer wringen en dat heeft blijkbaar op den duur zijn tol geëist want op 'n dag wou die d'r niet meer in

Het is inderdaad een heel gedoe om die Cam module er weer uit te krijgen. Ik mis eigenlijk ook een goede beveiliging waardoor je de Cam er maar op één manier in kan stoppen en ik denk ook niet dat jij de enigste bent die dit is overkomen. :)

Maar fijn dat het weer werkt en @mimisiku jou daarbij geholpen heeft.
 
Ik heb hier 2 Samsung TV’s met een CI slot. De CI+ module van Ziggo klikt daar heel makkelijk in. Overigens heeft een CI module wel een beveiliging tegen verkeerd plaatsen maar die is zo infantiel (fragiel) dat een beetje ‘Bob de Bouwer’ daar zo doorheen drukt (en het waarschijnlijk niet eens merkt).. Die PCMCIA pennetjes zijn zo dun en fragiel dat er echt niks hoeft te gebeuren om ze weg te duwen….. Is een Philips achtige tactiek: “één keer plaatsen en nooit meer aankomen”
 
Ik heb in mijn Samsung TV 1 keer een CI module gestopt om te testen omdat ik op deze TV ook satelliet kan aansluiten. Als hij los van de muur staat gaat het wel maar als hij aan de muur zou hangen dan wordt het een beetje hopeloos.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan