Hallo heren,
Ik repareer receivers en andere elektronische apparaten voor mijn beroep dus het is zeker interessant te weten wat die loader nu precies doet. Zeker voor wat betreft de tuner, die nog al eens kapot wil gaan net als de voeding, alleen is die makkelijk te repareren.
Dus natuurlijk ben ik ook niet helemaal onbevlekt - voor wat betreft humax dan
Ik heb ik me de laatste weken een beetje verdiept in de humax loader.
Ik weet nu 100% zeker dat je volkomen veilig een L208 loader in een H208 kunt zetten - of andersom- en dat alles gewoon perfect werkt. Een L208 loader is 100% identiek aan de H208 op type aanduiding na, voor zover ik kan ziem. In ieder geval werken alle functies perfect met een andere loader.
Ik repareer receivers en andere elektronische apparaten voor mijn beroep dus het is zeker interessant te weten wat die loader nu precies doet. Zeker voor wat betreft de tuner, die nog al eens kapot wil gaan net als de voeding, alleen is die makkelijk te repareren.
Hetzelfde geldt volgens mij ook voor de L137 en de H137 maar dat kan ik niet testen want ik heb nooit een L137 type in mijn handen gehad.
Het is wel zo dat je in een H208 geen H137 kunt zetten maar dat is logisch vanwege de totaal andere hardware. De H137 heeft een los tuner board.
Ik weet ook bijna 100% zeker dat de werking van een tuner bepaald wordt door de eeprom en niet door de firmware die zich in de flash bevind. Volgens mij heeft alleen de hardware system ID invloed op de werking van de tuner. Nogmaals mijn 5400 werkt perfect met een L208 en een H208 loader.
Morgen ga ik de loader van de CRCI-5500 testen want volgens mij is die identiek aan de IRCI-5400 loader.
Is er iemand die meer weet over deze materie?
Gbrtje