Hakkinen en McLaren, de harde waarheid.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mike The Bike

Wederom veel waarom vragen dit weekend:

*1 Waarom maar plaats 4 en 8 tijdens de training?

*2 Waarom liggen wij tijdens de regenbui zeer goed vooraan, maar halen we hier geen optimaal rendement uit?

*3 Waarom regenbanden en geen tussenmodel tijdens de race?

*4 Waarom kom ik Verstappen niet voorbij?

*5 Waarom rijd ik zeer snelle ronden op het laatst?

*6 Waarom durf ik R. Schumacher niet in te halen?

Tja... veel zaken om over na te denken.

Oh ja, is er een Mclaren/Hakkinen fannaat die mij het e-mail adres van Ron Dennis of Norbert Haug kan geven? Ik heb nog wat ideetjes!

Antwoorden op deze vragen spreken uiteraard voor zich, maar al je wilt reageren dan heel graag! Een beetje afleiding van het sat-gebeuren kan geen kwaad.

Alleen op vraag 5 wil ik ff mijn reactie geven, " omdat er niemand voor mij reed!

Grtz Mike The Bike

 
hoi

jaja die ferrari dat is me een auto he

er is toch echt geen betere auto dan deze ,en maar niet te zwijgen over de bestuurders.

en die mercedes ,je zou er maar een hebben....hihi

(liever een ster in mijn voorruit,dan een ster op mijn motorkap)

een ding staat vast,ferrari wordt kampioen.

gr eric

p.s(jos ook goed he)

 
Hallo F1 fanaten,

Hakkinen.......Who the fu.. is Hakkinen?? Hehehe.

Schumacher rules!

 
Ach ja, Hakkinen ..........

Een voordeel voor ons (en voor hemzelf):

we zien hem al een tijdje niet meer op de persconferentie na afloop van de race ..........

(nu had ie daar toch al niet te veel te vertellen ......)

Schumi WELTMEISTER

(let ook op broer Ralf!)

 
Let maar op Hakkinen komt wel weer terug.

Hebben we al vaker meegemaakt.

Trouwens Ferrari is ook niet feiloos getuige de pitboxklucht.

En ook dat Shummi in het gras rijd dat z'n teammaat hem ook maar even volgt, wat een blunder was dat.

Verder hulde aan Jos Verstappen kon hij eindelijk eens laten zien wat hij eigenlijk al jaren kan.

Jammer dat hij niet in de punten kwam.

Maar nogmaals het seizoen is nog lang. en er kan nog veel gebeuren.

Een Mika Hakkinen Fan

 
Typerend ja, Schumacher 1x uit de bocht gevlogen, heb ik Hakkinen niet zien doen, de andere Ferrari met Barrichello maar liefst 3x van de baan af.

Om inderdaad nog maar niet te spreken over 2x een pitstopklucht want dat was dolle pret.:biggrin:

Hakkinen is nog altijd opperbest maar zijn teambaas had voor de verkeerde banden gekozen en Schumacher voor de juiste, dat was het verschil.

Jammer van Jos, eventjes 2de, dan een hele tijd 4de want als er regen valt dan kan ie even iets laten zien, bij droog weer lukt dat niet.

Heel erg jammer dat ze bij die voorlaatste stop niet even iets meer brandstof er in hadden gekieperd, dan was ie misschien nog op plaats 4 of 5 geeindigt en niet op plaats 7 waar hij nu terecht kwam door de noodzaak van die laatste pitstop.:sad:

Overigens durfden we wel R. Schumacher voorbij maar was het gewoon niet mogelijk er dicht genoeg in de buurt te komen omdat die wagen meer topspeed had en dus te ver weg was voordat je er bij de bochten dicht genoeg in de buurt kon komen. De rest is het gevolg van die verkeerde banden beslissing.

McLaren mag zeker nog wel iets aan de auto's en ook aan de strategien doen.

 
BT je hebt zeker naar RTL5 gegeken want bij onze vrienden van canal- ging Hakje er toch echt er van af!

Of heeft Freek misschien met zijn editortje zitten spelen :)

 
Wacht maar tot Montoya zijn draai gevonden heeft. Dan worden al die anderen (behalve Jos) gereduceerd tot vrachtwagenchauffeurs, ha ha

Groeten Mustang!

 
kan je na gaan schummi die een paar keer uit stapt om te plassen, samen met barricello koffie gaat drinken in de pits en dan staat hakki op de verkeerde banden? over twee weken was het gaspedaal van de benz. zeker te glad?

 
Op C+ was het ook coulthard die spinde, ik heb geen Hakkinen van de baan zien vliegen.:)

Daarnaast is het commentaar op RTL5 professioneler en beter. C+ zit meestal wel 10x hetzelfde te zeggen terwijl onze Olav Moll (of hoe heet ie ook alweer) wel weet waar hij het over heeft.

Een bewijs van vandaag: ondanks aanwezigheid van Tom Coronel bij C+ vond men het aldaar hoogst vreemd dat de Ferrari's zelfs tot 6 seconden per rondje voorsprong konden nemen op de rest en had men pas na de persconferentie zoiets als "oh, Schumi zei dat ze op intermediates reden" ja, nu snap ik het ook wel, anders kon het ook niet.

En als je dan nagaat dat Olav al vrijwel meteen na het wisselen van de banden had gezien dat bijv. Hakkinen op echte regenbanden reed en de Ferrari's op intermediates reden en erbij vermeldde dat dit hun dat voordeel had opgeleverd dan weet je meteen bij welke zender de professionaliteit huist. Bij RTL5 dus. Dat is dus ook een reden dat ik normaliter altijd op deze zender naar F1 kijk en uitsluitend tijdens de reklame kort overschakel en na een minuutje weer terug naar RTL5. Olav Rulez!8-)

Vlovlo, je hebt niet opgelet, zelfs C+ gaf toe dat er twee weken geleden een voorwielophanging afbrak en Hakkinen daardoor de race uit vloog en dat er onterecht in de media werd verklaart dat hij er af vloog door een eigen fout.

Zo vlug vliegt een Hakkinen er niet af, dat gebeurd uitsluitend ofwel als er iets stuk gaat, ofwel als hij een x aantal ronden zich zover op het randje begeeft dat het op een gegeven moment wel mis moet gaan.

Dat ie dat kan heeft Hakkinen al vaker laten zien en in het meerendeel van de gevallen ook zonder er af te gaan. Maar zo op het randje heb ik Schumi maar 1x zien rijden de laatste 5 jaar, terwijl hij dat toch wel vaker had mogen doen.:biggrin:

Toegegeven, ze hadden wel de juiste bandenkeuze gemaakt, iets waar bij de McLarens in die situaties nogal eens een verkeerde, te late of te vroege beslissing gemaakt wordt (meestal foutief dus).

Maar daar kan Hakkinen niets aan doen.:)

 
Banden? Daarom hadden zowel Hakkinen als Schumacher moeite om onze Jos voorbij te komen. Nee Mika kan hard rijden wanner het droog is (is ook een kunst!) maar als het regent of nat is dan wordt het iets lastiger. Jammer dat Jos net niet in de punten is gevallen want hij had het (volgens mij) wel verdient!!!

 
BT

Met jou kan ik praten.

Ik heb er dan ook niets meer aan toe tevoegen.

Zoals jij het omschrijft, klopt het precies.

Nogmaals het seizoen is net begonnen, en Hakkinen heeft wel vaker een slecht begin gemaakt, maar kwam later ijzersterk terug "wacht maar af".

En Jos heeft het prima gedaan.

 
Schumacher en Hakkinen hadden geen moeite met Jos voorbij te komen vanwege banden, maar vanwege Jos verdedigende rijstijl en omdat Jos veel later remt (die rijdt echt goed in het nat).

Jos en Hakkinen reden namelijk beiden op regenbanden, Schumacher lukte het op een gegeven moment toch redelijk gemakkelijk om langs Jos te komen omdat Schumacher intermediates er op had liggen en dus veel sneller kon.

Jos heeft gewoon klasse gereden en punten had hij verdient, maar dan hadden ze die laatste stop niet meer moeten doen en er bij de vorige wat meer brandstof in moeten gooien dan had hij uit kunnen rijden en nog een 5de plaats kunnen houden.

Helaas is het al vaker zo geweest dat Jos redelijk vooraan reed maar door een allerlaatste pitstop dus weer flink terugviel, zo kan iedereen racen. Wat telt zijn de punten c.q. dat je vooraan eindigt, niet hoe lang je vooraan hebt gereden en eindigt zonder punten.

Wat betreft Hakkinen, ja die is wat slechter in regen, geef ik zonder meer toe, maar Jos zie je niet als het droog is en als je dan het gemiddelde weer neemt op een compleet seizoen is het vaker droog dan nat.:)

Daarom ben ik het met Fredje eens, Hakkinen is wel eens vaker slecht gestart en opeens als een kanon naar voren geschoten, er zijn pas 2 races geweest.

Kijk maar eens verleden jaar toen Schumacher meer dan 20 punten voor stond in het begin en op het einde van het seizoen nog bijna zijn kampioenschap kwijt was!:biggrin:

Toch zou ik zeker een van de eersten zijn die wel eens echt zou willen zien wat er ging gebeuren indien Jos in een snelle wagen (Ferrari of Mclaren bijv.) zou stappen.

Dan zou het toch nog wel eens heel spannend kunnen worden volgens mij.

 
Volgens mij was die appelsienkist gewoon veel zwaarder dan de andere bolides... en had hij daardoor gewoon meer grip...

hakkinen hing constant in jos zijn gat to ze moesten wegacceleren op het rechte stuk dat op dat moment als enige bocht nog nat lag.... 2 bochten verder kon jij al niet meer mee en maar is er geen plaats om in te halen...

trouwens, op kanaal2 (belgie) is het ook al zo erg met de komentator stemmen...daarom kijk ik altijd naar de franstalige rtbf of naar de bbc die dan weer wel goed komentaar/inzicht geven/hebben....

 
Dit is inderdaad weer eens een ouderwets leuke discussie, in deze moeilijke "Freek"-tijden.

@Schot: Tuurlijk, hij kreeg ook veel credits van Schumacher!

@BT: ik zou wel eens willen weten wie de bandenkeuzes maakt bij McLaren, zou Hakkinen en Coulthard hier helemaal geen inspraak hebben? (lees: makke schaapjes).

Next time Brasil! Ferrari Rulez!

CU Mike The Bike

 
Ik hoorde trouwens dat C+ sponsor werd bij Ferrari ;-)))

Leuk dat plusje op dat rood.

Ik weet niet of zo daardoor sneller gaan.......

 
Hahahaha.... ja C+ moet toch _iets_ zoeken om in beeld te blijven he, alle andere mensen schakelen er al vlug voorbij.:)

@Mike: Ik vermoed dat de rijders bij Mclaren over zoiets als bandenkeuze weinig te vertellen hebben.

Dat wil niet zeggen dat ze lammetjes zijn, maar dat de baas gewoon de baas wil zijn en niets tolereert. Als ik naar andere pit-beslissingen en bandenkeuzes en nog zo van die dingen kijk kan ik me heel moeilijk voorstellen dat de rijders daaromtrent echt veel te zeggen hebben, lijkt me eerder weer op de Duitse grundlichkeit "wir wissen wie das muss, sie brauchen nur zu fahren"... Maar het zou interessant zijn om er eens achter te komen hoe dat daadwerkelijk zit.:)

 
Misschien is het dan toch beter voor Mc Laren om van dat oudbollige af te stappen en eens te luisteren naar de eindgebruikers , lees Mika en David.

Bij Ferrari is het wel mogelijk ,die inspraak , maar ja daar hebben ze Schumacher die zich gewoon niets laat zeggen.

En terecht overigens.

Het mag duidelijk zijn , ik ben een Ferrari fan.

Wat betreft het commentaar , ik heb een gigantische hekel aan commercial breaks tijdens een formule 1 uitzending,dat is de enige reden waarom ik niet naar rtl5 kijk , maar ik vind C+ al helemaal geen alternatief ,daar moeten ze inderdaad nog in de boeken kijken om te zien wat een intermediate is :)

Nee , kijk naar Premiere World , daar hebben ze zeker verstand van zaken en een goed commentaar.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan