hard disk grote

Belachelijk eigenlijk he? Je zou zeggen minder garantie zou moeten leiden tot goedkopere en niet tot duurdere prijzen.

Maarja, de zakenwereld is nu eenmaal een strange boel.:)

 
die winterbanden liggen dan zeker onder een vrachtwagen

alleen de twee harde schijven allen al kosten al bijna 500 euro

en dat vind ik al heel veel voor alleen winterbanden

ach en dat schot voor open doel

ik kan wel wat hebben

groeten herbies

ps nog een nachie slapen

 
Ik heb geen prijsstijging gezien via mijn leveranciers... sterker nog... de 120+ zijn gedaald...

De kleinere zou kunnen... maar daar let ik niet zo op...

Binnenkort krijgen we nog een leuk fenomeen erbij. Fabrikanten worden binnenkort verplicht om binnen de EU zelf de recycling te doen waar ze ZELF verantwoordelijk voor zijn. Bijv. jij koopt een Philips ijskast en wilt deze nu dumpen op het milieu-park. Dat kan, heb je verwijderingsbijdrage voor betaald.

Nu is het zo dat de EU besloten heeft dat dit afgeschaft moet gaan worden en dat Philips dan ZELF deze ijskast moet gaan recyclen. Het doel is hierachter dat de gemeenten nu de milieu boetes krijgt voor produkten die men niet heeft gemaakt.

Nu is het zo dat bijv. dadelijk een hdd weggooien (of andere computersupplies) ook niet zomaar mag. Dus stel dat je een Seagate hebt en deze gaat stuk.... Moet jij deze kunnen inleveren bij de fabrikant in NL... zullen ze leuk vinden.... Die grote bedrijven zijn net alles in EU aan het centraliseren... moeten ze daar zich mee bezig gaan houden... Dus elk merk met electronica etc... (bijv. waar is Psion? etc...)

Ach ja... het zal geen vaart lopen.. maar leuke ontwikkelingen... dadelijk willen de Japanners hier nog niets meer verkopen... of de Amerikanen...

 
Bijv. jij koopt een Philips ijskast en wilt deze nu dumpen op het milieu-park. Dat kan, heb je verwijderingsbijdrage voor betaald.
Is sinds enige tijd niet meer. Witgoed kan men gratis inleveren, ijskasten vallen daar ook onder. Men heeft mij vertelt dat men tegenwoordig ook al geen verwijderingsbijdrage meer over tv's hoeft te betalen. Ik weet nog dat ik verwijderingsbijdrage over mijn satellietontvanger betalen moest.

Maar inderdaad, de fabrikanten zullen er wel blij mee worden op deze manier.:)

@herbies

die winterbanden liggen dan zeker onder een vrachtwagen
Lijkt me stug want met een vrachtwagen kun je geen 230+ km/u rijden.:biggrin:

Denk eerder aan wat duurdere modellen auto's, zo heb ik in het "gulden" tijdperk eens iemand gezien die met een Mercedes wat nieuwe banden kwam halen, had ook nog van die mooie velgen waar die dunne of lage bandjes op komen, dat kosten toen al voor 4 stuks 1500 gulden dus met een wat duurder merk auto zit je al vlug over die 500 euro.:biggrin:

 
Tjonge, ik betaal nog geen 150 euro voor 4 nieuwe banden waar ik weer 3 jaar mee kan rondrijden.

Over geld over de balk gooien gesproken.. :)

En bovendien rijd ik in een handicap wedstrijd op de lange afstand, de snelste sportwagen er uit die je maar kunt bedenken!!

(als beide maar 1 keer mogen tanken uiteraard!) :biggrin: :biggrin:

Duur he, zo'n status symbool....... (maar wel mooi)

 
Ik kan er niet over meepraten, ik heb een busje.... een diesel.:biggrin:

 
Maar de banden zijn een heel ander verhaal.

Hoewel het niets is vergeleken met anderen, heb ik pas nog 200 euro mogen betalen voor 2 voorbandjes.

En dat vind ik ook een heel bedrag.

Ook met mijn auto op diesel kan ik een behoorlijke actieradius behalen.

Voor wat betreft de verwijderingsbijdrage:

Die was zo hoog, dat men een overschot kreeg.

Er kwam dus meer geld binnen dan er benodigd was voor de recycling van producten.

Daarom wordt er nu niet meer zo op gelet.

Maar officieel is die regeling nog steeds van kracht.

En kan het dus zomaar voorkomen dat je weer moet bijbetalen voor de recycling.

Want de rekening verhogen is geen probleem.

Maar als ie weer omlaag kan, dan begint de ellende.

Kijk maar naar het kwartje van kok.

Nu heeft men bepaald dat ie teruggegeven wordt, maar het lijkt erop dat dat eigenlijk toch niet gebeurt.

Want let maar op, straks wordt ie teruggegeven door het geld in het spoor, openbaar vervoer en andere bodemloze putten te stoppen.

Maarreh

Waar ging de thread nou ook weer over ?

 
Laatst bewerkt:
Het is geen Mercedes... Tiger kent de auto... voor 't geld wat deze auto met alle opties kost kopen de meeste mensen zich een huisje voor.... Ik ga het merk hier niet noemen.. de mensen die me kennen weten het merk wel :biggrin: Zo niet... dan moet ik een hartig woordje met die mensen spreken... autobarbaren :)

Ik wil een beetje anoniem blijven... niet dat ze dadelijk zeggen... ah die HAWKEYE.. met die en die kleur auto en die komt bij die en die thuis... dit is hobby... moet niet met zakelijk vermengd worden... simpel...

PS. Probeer maar eens winterbanden te krijgen waar je 270-280 mee kan rijden... bestaat niet... 240 max...

 
Laatst bewerkt:
Van het geld dat ik aan de auto uitgespaard heb, heb ik inderdaad een huis gekocht! :biggrin:

En dat woont toch een stuk prettiger vind ik.

 
Klopt DRZ, alleen rijdt zo'n huis zich weer wat minder.:biggrin:

 
Originally posted by drz Van het geld dat ik aan de auto uitgespaard heb, heb ik inderdaad een huis gekocht! :biggrin:


En dat woont toch een stuk prettiger vind ik.
Wat moet ik met nog een pand? 3 is genoeg hoor :)

 
we dwalen een beetje af van het topic

maar voorlopig is mijn beest van een computer nog niet compleet

de video kaart was defect binnengekomen

en de harde schijven waren er helemaal niet

moet ik het even doen met 20 ghz

 
We dwalen inderdaad wat veel af.

Naja, met een 20ghz kun je ook nog eventjes vooruit. En ik heb nog niet eens gekeken naar mijn Maxtor.

Toch maar eens gaan doen.;)

 
Tjonge, mijn pc loopt niet eens op 20 GHz, laat staan mijn HD! :)

 
LoL DRZ, mijn pc loopt ook niet op 20ghz, maar op 2 ghz.... tegen de tijd dat we 20ghz pc's hebben, gebruiken we allemaal standaard denkelijk ook wel 700 terrabyte hd's ofzo.:biggrin:

Maar uiteraard bedoelde ik gigabyte.:) Een ziek mens mag zich ook wel eens vergissen, niet? :biggrin:

 
Originally posted by Black Tiger LoL DRZ, mijn pc loopt ook niet op 20ghz, maar op 2 ghz.... tegen de tijd dat we 20ghz pc's hebben, gebruiken we allemaal standaard denkelijk ook wel 700 terrabyte hd's ofzo.:biggrin:

 


Maar uiteraard bedoelde ik gigabyte.
:) Een ziek mens mag zich ook wel eens vergissen, niet? :biggrin:
Misschien offtopic.. maar als we op 20Ghz zitten hebben we geen gangbare hdd's meer zoals we ze nu kennen... in 2005 worden de TB's gangbaar... Ook denkt men over een tijdje dat de solid state de hdd gaat vervangen...

 
Ja, daarom schreef ik al Terrabyte.

Maarreh.... wat is een solid state voor 'n ding? Kunnen we weer wat bijleren.;)

 
Eigenlijk gaan we weer terug ind e tijd... misschien kennen de oude rotten hier de Solid State Disk (SSD) van de CBM64 nog?

Is eigenlijk een apparaat waar zich geen bewegende delen in bevinden... dus minder kans op slijtage... minder kans op crash... bewegende delen hebben 2 belangrijke nadelen :

1. Beweging kost tijd (dus performance)

2. Slijtage

SSD zou, de nieuwe zijn niet te vergelijken met de CBM64 versie maar het principe is hetzelfde.... super snel... nagenoeg geen slijtage...

Het probleem is op dit moment : de prijs... te duur...

Verwachting is dat de prijzen/produktiekosten gaan dalen en het vanaf een tijdje normaal wordt als je zoiets hebt....

 
Ah, thanks voor de uitleg, dan zal dat binnen enkele jaren wel aardig interessant worden.:)

Ik wacht vol ongeduld.....

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan